bij ons thuis was nooit veel snoep,koekjes,chips in huis omdat ze bang waren dat we te dik werden, nou kan je zeggen ben nu ook een enorme snoeper. werk zelf in een drogisterij en wij vragen het altijd eerst aan de ouders, en dan is het hun keus ja of nee. Die van mij mag het wel als ze wilt, soms durft ze het niet aan te nemen ze vind het ook zo lekker een worstje bij de super markt.
Er is verschil tussen elke keer een snoepje geven als je kindje is gevallen ipv een knuffel en een snoepje bij de kassa vind ik, heeft niks met aandacht te maken in mijn ogen. In mijn ervaring was een snoepje bij de kassa krijgen vroeger iets waar ik mij op verheugde iets speciaals, om zoiets kleins. Ja hoor mama, zal ik brood halen bij de bakker? Kreeg ik een lekker snoepje mee. Heeft niks met troost of aandacht te maken toch? Ik ben geen emotie eter geworden hoor en kamp ook niet met overgewicht. Maar het is wel iets waar ik zelf met een fijn gevoel naar terug kijk, ik zie mezelf alweer als kind in het zonnetje naar de bakker lopen om brood te halen.
Als het eerst aan mij gevraagd wordt mag het meestal wel. Maar soms als het net voor etenstijd is of hij is de hele tijd al een draak dan wil ik het niet. Qua hygiëne heeft hij ook wel ergere dingen gehad dan snoep van de kassiere denk ik.... Daar maak ik me niet zo druk om.
oh hier krijg hij ook wel een snoepje hoor alleen niet net voor het eten maar wil wel dat het gevraagd word door andere of hij het mag
Hier geen snoepjes bij de kassa omdat ze die gewoonweg niet hebben staan. Het bekende plakje worst vind ik geen probleem. Met een snoepje heb ik niet echt een probleem als ze het maar aan mij vragen. Heb op een buurtfeest van de schoonste buurt iemand gehad die vroeg of mijn dochter een stukje worst mocht. Ehm nee meneer ze is 3 maanden oud wat denkt u zelf?
Of als je bv geeft, ja hoor zeggen. Plakje worst aanpakken en zelf opeten, daarna zeggen dat het via via naar je kind gaat, maar dat ze zelf nog even iets te jong is om het zelf te eten
tjonge,jonge wat een gedoe om een snoepje. Ik lees hier ergens dat iemand zoveel mogelijk suikers probeert te ontwijken en liever knuffelt.. Prima plan dat knuffelen, maar wat is het allerleukste en lekkerste in je leventje, juist dat wat je niet mag! Denk je nou werkelijk dat je op deze manier evenwicht krijgt, waarom de kinderen niet een gulden middenweg geven, of laten leren/ervaren. Ik zal je een voorbeeld geven, mijn halfzusje heeft een mama (niet de mijne dus) die heel erg met haar lichaam suikers ed bezig is, was altijd veel te zwaar, maar is nu sinds een aantal jaren superslank, hoera applaus voor haar, heel knap, maar nu komt het, mijn halfzusje (12!!) heeft nu een ''normaal'' maatje 36 maar wordt ook bij elke hap, of poging tot snoepen herinnerd dat dat ook zo moet blijven. als moeders in de buurt is, neemt ze netjes water en geen vette dingen, maar vorig jaar ging ze met ons mee een dagje naar een pretpark...ik wist niet was ik zag!! Suikerspin,popcorn,snoep,patat (3!) frikandellen etc.etc. ze had zelfs geld meegenomen waar ze stiekem snoep van kon halen om die op haar kamer te verstoppen.. nou heb je dan wat?!
Vind het wel grappig om te lezen dat sommigen van de 1 naar het uiterste gaan. Het kan toch ook zo zijn dat snoep nog niet aan de orde is? Hier een meisje van anderhalf en ik vind snoep gewoon nog niet hoeven. Maar mocht ze snoep ontdekt hebben en ze vraagt er netjes om dan ben ik de beroerdste niet hoor. (met mate)
Hier bij de kassa vragen ze het niet maar bij de slager, kaaswinkel e.d. vragen ze altijd aan mij en dan mag het BEHALVE als mijn kindje erom zou vragen (kindjes die vragen worden overgeslagen zeg ik dan op mijn beurt) het moet niet vanzelfsprekend worden maar een leuk "presentje" Dingen die bloot liggen in de supermarkt ofzo pak ik zelf ook nooit (DAAR komen pas veel bacterieen bij haha) net zoals kibbelingen halen en dan de mensen die de kibbelingen proeven van het schaaltje, das echt goor je weet niet waar hun met hun handen aan gezeten hebben) Wat kassa betreft vaak zijn het ingepakte snoepjes dus dan is het helemaal niet zo erg, alhoewel ik voor sommige snoepjes (harde snoepjes, lollies e.d.) ik ze nog te jong vind dus dan mogen ze het om die reden niet. Ik zie hier allemaal mensen die het vies vinden, nou ik zou eens op het KDV kijken is echt vaak te goor voor woorden daar (en is ook logisch want met zoveel kids kan je het nooit spottless schoon hebben.. al doen ze hun best wel!) Kijk snoep hoeft niet in het dagelijks menu te zitten maar zo nu en dan een snoepje vind ik niets mis mee, bij een goede opvoeding hoort namelijk ook dat je je kindje leert dat je met mate van dingen moet leren genieten, dat begint met een snoepje maar heeft later zijn effect in bv alcohol en andere dingen die met mate moeten (snacken, chips e.d.) Door je kindje nooit iets te geven leer je ze helemaal niets behalve dat ze het ervan moeten nemen ALS ze eens wat krijgen (bij een vriendje vaak of op school e.d.) dat zijn echt van die kids die dan echt aso worden en je bedelen om snoep.. (geloof me genoeg vriendinnetjes gehad die dat deden hoor) wij mochten het gewoon thuis en de wil was er hierdoor helemaal niet, in het weekend kregen we een bakje nibbits en 1 glaasje gazeuse en een paar dropjes ofzo en de rest van het week verder niet.. Opvoeden is dus ook leren hoe je met snoepjes, snachts e.d. moet omgaan en niet gewoon je kop in het zand steken doro niet te geven, erkennen dat het er is en leer hoe je ermee omgaat..
BTW ik kwam vroeger regelmatig met een spin in mijn mond naar mijn moeder *die liep dan kokhalzend naar de wc hahaha*
Mijn nadeel is trouwens wel dat we een Jamin hebben gehad en ik toen echt losbarstte (pubertijd he) ik heb nog nooit zoveel gesnoept maar op den duur heb je daar ook genoeg van haha) Ik ben altijd een mager ding geweest tot ik mijn medicatie kreeg en sindsdien kan ik niets meer hebben, alhoewel nu ik er weer vanaf ben gaat het wel stukken beter!!
Wat heb je het toch weer mooi verwoord! Helemaal mee eens. Hier loopt er ook eentje regelmatig met een hondebrok in zijn mondje. Tja ik lig daar niet wakker van (hij moet hem wel uitspugen). De hond leeft ook nog steeds dus zo heel erg zal het niet zijn.
Ach wij hadden vroeger op school ook truth or dare en heb heel wat honden en paardenbrokken verslonden als uitdaging en nooit geen last van gehad dat het goor is is wat anders LOL!!!
Uhm ja, als mijn ouders met mij en mijn zus gingen wandelen, en lekker even op een bankje wilden gaan zitten, dan gingen mijn ouders eerst alle sigaretten peukjes van de grond zoeken... En dan nog wist ik er altijd weer wat te vinden, en zat ik met een mond vol peukjes...van de grond...blehgggg, sommige kinderen stoppen dus echt alles in de mond.