getver! Lekker gezond stukje rochelfruit . Dat bewijst maar weer dat fruit goed is voor de weerstand!
bah wat een vieze verhalen over dat vlees!!! :O maar een snoepje mag mijn kleintje echt wel later hoor, das toch juist lekker en leuk? vind t maar sneu als allee andere kindjes wel 1 mogen en jouw kindje niet. wij leven toch ook allemaal nog? hebben heus allemaal ook wel eens een snoepje gehad vroeger
Toen Roan nog geen 11 maanden was, vroegen ze (dat gelukkig wel) of hij een spekkie mocht. Nou vind ik 11 maanden toch echt te jong voor een spekkie (laat staan ander snoepgoed en dat heeft niets met bacterieen te maken). Dat mens bij de kassa vond het maar raar, dat ik mijn zoon geen snoep gaf...... Nu is hij bijna 15 maanden en vind ik het eigenlijk nog steeds niet nodig. Iets van hij niet kent, hoeft hij ook niet. Mocht hij het straks wel kennen en willen, dan gaan we daar met mate niet moeilijk over doen. Maar ach, hij spuugd nu de rozijntjes al uit en wordt boos als hij geen stukkie komkommer krijgt, dus ik maak me er geen zorgen over!
van ons zal hij het ook wel mogen, maar wel in overleg met ons. heb dus ook geen trek in opa's/oma's die hem vol gaan stoppen.
Alleen omdat een kindje iets kent hoeft hij het nog niet altijd te krijgen? Je kan best eens een spekje geven dat maakt hem echt niet suikerverslaafd ofzo Mijn kids eten echt alles, ik laat ze alle smaken en texturen proberen dat is goed voor hun smaakontwikkeling, dat ze niet teveel ervan krijgen is een kwestie van opvoeding.
ik maak me daar niet druk over hoor. wat die kleintjes allemaal zelf in hun mond stoppen... onze kleine mag als ie oud genoeg is gerust een snoeje aannemen bij de kassa hoor.
Hier bij de supermarkt krijgen ze ook altijd een snoepje, en op zich mogen ze het van mij niet vragen, maar als ik betaald heb en we weg willen gaan, mogen ze van mij best vragen of ze nog een snoepje mogen.Want idd als je het niet vraagt weten ze ook niet wat je wilt, maar wel pas als ze het vergeet, en zegt ze dat ze op zijn of wat dan ook, dan geen gezeur ook. Wil mijn kinderen ook leren dat ze voor zzichzelf op moeten komen en dat je pas gehoord kan worden als je ook iets zegt.
Wist je dat spek eigenlijk heel gevaarlijk snoep is? als een kindje het heel doorslikt, kan het in de luchtpijp blijven hangen, door dat spek zo plakkerig is, kun je het er dan ook moeilijk of niet uit halen. Maar goed ik blijf er toch bij dat ik snoep op deze leeftijd nog niet nodig vindt. Stukjes fruit zijn net zo zoet en een stuk gezonder. Ik maak hem reuze blij met een stuk fruit, waarom zou ik hem dan de slechte suikers geven?
Hier is het juist andersom. Ik heb thuis ook bijna geen snoep/vette/slechte dingen gekregen. Chips, frisdrank, snoep was echt iets wat eens in de 5 weken ofzo gekocht werdt. Toen ik op mezelf ging wonen voelde ik me zo vrij om te eten wat ik wilde dat ik daardoor te ver gegaan ben. Ik heb ook totaal geen mate. Maar dit komt wrs ook doordat we thuis 6 kinderen hebben, dus als je niet snel was had je niets. Dus denk dat snoep totaal "verbieden" ook niet goed is. Dan gaan ze het op een geven moment toch stiekem doen. Ik ga (probeer) mijn zoon te leren dat hij wel mag snoepen maar wel met mate. Het is best oke om te genieten van een snoepje, maar meer als dat ook niet. Maar het is denk ik wel onnodig (die het toch maar even ) om erbij te vermelden dat Milan nu natuurlijk nog geen snoep krijgt.
Ik ken ook een verhaal van ouders die het ook verstandig vonden dat hun kinderen pertinent geen snoep kregen maar ook fruit enzo, het was alleen wel zo dat hun kinderen, wanneer ze snoepjes kregen op een feestje of iets dergelijk ze niet wisten hoe snel ze bij de snoepjes etc moesten komen omdat ze het thuis niet kregen.
Ik heb nooit gezegd dat ik mijn kinderen nooit snoep zal (laten) geven, maar nu zijn ze nog heel jong en kan ik het gewoon zelf nog bepalen. Zoonlief vindt een bak aardbeien en een mandarijn lekkerder dan snoep en zo lang we dat kunnen volhouden ben ik er blij mee. Maar ik besef heus wel dat als ze straks ouder zijn dat ik het niet radicaal moet/wil verbieden en ook niet kan tegenhouden. Alleen ik zie het nut er niet van om nu al allerlei zoet te gaan introduceren als ze er niet eens om vragen. Het is meer een bepaalde levensstijl die ik ze wil meegeven, gebalanceerd en gezond eten en leven. Niets meer, niets minder.
ik vind het al erg genoeg dat ik bij ieder snoepje dat ik in mijn mond steek moet denken: huppa weer 100gram erbij... of shit, weer extra callorieën. kinderen horen onbezorgd te spelen, te eten en te leven! die hoeven nog niet te denken aan gewicht en dieet. als ik merk dat jamie echt dik word enzo dan kan ik nog minderen. maar die kinderen verbanden zoveel energie dat dat snoepje bij de kassa echt geen kwaad kan hoor. zolang hij sochtends zijn boterham eet (oeps met pasta), rond 10u zijn fruit (banaan, daar word je toch dik van?) smiddags rond 12u zijn 2 boterhammen met kaas (ook niet super gezond toch, kipfilet is beter toch?) en savonds zijn avond eten (best alleen groenten???) kan een snoepje tussendoor toch geen kwaad? jamie heeft vandaag gesnoept: M&M's, chocolade wafeltje, stukje kruidcake van papa, betterfood euhmmm een toetje, is dat ook snoepen?? nouja, zolang hij zijn eigen tenen nog kan zien...
psssssssst kruidcake is weer gezond hahahaha die van ons krijgt nog geen snoep vind ik niet nodig, later zal ze het heus wel krijgen (haar papa is een snoepert)\ maar kaas en worst en broodje bij de bakker vind ik iets anders dan snoep bij de kassiere. en idd als je ze heel kort en streng houd kwa snoep en als ze uiteindelijk opzich zelf gaan of gewoon volwassener worden (pubers) heb je kans dat ze dan juist veel gaan snoepen.
Spekje hoor je ook niet heel te geven je doet het in stukjes scheuren en geeft het dan stukje voor stukje.. Vragen naar snoep vind ik trouwens asociaal en niet getuigen van opvoeding, als je het aangeboden krijgt mag je het aannemen en dankjewel zeggen. Dan kom je maar minder ver in het leven, liever goede manieren je kan ook gewoon voor jezelf opkomen met goede manieren
Hier geven ze geen snoepje bij de kassa,of nee wacht ja bij de drogist wel..ze krijgt het niet..niet omdat ik het vies vind,maar ik vind het nog niet nodig dat ze snoept. er zijn genoeg andere verantwoorde tussendoortjes...ze kan dr hele leven nog snoepen. Toen mijn oudste het ook eens vroeg of ze een snoepje mocht mocht het dus ook niet..de volgende keer wist ze dat ze niet mag vragen en als ze wat kreeg was het oke.