Snoepjes van de kassière.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    nou ik doe er niet moeilijk om hoor, mijn jongens krijgen ook vaak een snoepje bij de kassa zijn vaak van die schuimbanaantjes, en bij de vleesafdeling krijgen ze vaak een stukje leverworst.
    Maar ze vragen het altijd netjes of ze het mogen hebben.
    En als ze het een keer vergeten omdat het erg druk is. Dan zeuren mijn kinderen er echt niet om, ze weten dat ze het niet altijd krijgen en overal.

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik zie geen kwaad in dat snoepje bij een kassa/slager etc etc.....ik kreeg dat vroeger ook en dat was gewoon lekker, mijn dochter krijgt mits ze het vragen aan mij en het snoepje geschrikt is (hoewel ze alweer 5 is) ook.

Ik vind idd wel dat kinderen tegenwoordig niets meer mogen en kunnen doen, dan komt er een kindje bij mijn dochter spelen, krijg je een hele lijst mee wat ze niet mag hebben;)

Er zijn echt kinderen bij die allergisch zijn maar oh oh wat kunnen ouders tegenwoordig af en toe zeuren om niets:$

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hahahah!!!
    Jeetje, waar kun je je druk om maken?
    Als bekenden je kindje een snoepje geven weet je ook niet wat diegene voor bacterien aan zn handen heeft.
    9 van de 10 mensen wassen hun handen niet na een toilet bezoek, die mensen houden ook geld vast en ook nog heeeeeel veel andere dingen die je vast niet wilt weten.
    Komop zeg......
    Laat ze een béétje weerstand opbouwen..

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    van mij mogen ze het ook maar ze vragen het dan wel eerst aan mij en mijn dochter weet het precies, al haalt ze het soms nog wel eens door elkaar, dan vraagt ze een stuk worst bij de groenteboer een stukje appel bij de slager:D

wij wonen op een boerderij, ik denk niet dat ik wil weten wat ze iedere dag binnen krijgt.
    Ze zijn gelukkig nooit ziek dus met de weerstand zit het wel goed.

5. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Jeetje, wat een reacties al!!!:)

Gek genoeg vind ik een beetje aarde minder erg dan de bacterien aan dat snoepje. Ik weet dat er overal bacterien zijn en dat ze heus wel het een en ander binnen krijgen, maar toch... Ik kan me er niet overheen zetten.

Een pakje rozijnen of een verpakt snoepje vind ik wel o.k. en inderdaad moet het eerst gevraagd worden.

Als mijn kind iets dat veel viezer in zijn mond stop zal ik ook zeggen dat het niet mag. Je kan het niet allemaal tegenhouden, maar het wel beperken.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ah, dus ik heb dreiners:D Nou, ben blij dat ik dat nu weet, had er bij mijn kinderen nog nooit iets van gemerkt:)

7. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    Juist die rozijntjes wil ik liever niet dat ze die krijgen!!
    Hoe vaak daar schimmel in zit bah.Kun je ook leuke artikelen over vinden:).

8. Jsvlinder

Oh ja?? Gadver, nou dan mag ie die ook niet meer, hahahaha.

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Lijken mijn ouders wel hahaha.. die kinderen van mijn zus kregen al heel vroeg snoep, chips,cola etc.
    Ik wil dat niet.. ze krijgt nu wel af en toe ijs of slagroom als wij dat als toetje eten. Maar geen snoep hoor.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik zelf zal nooit uit zo'n bakje iets pakken wat bij de kassa staat voor iedereen. Vind t zooooooo goor. Misschien heeft de voorganger wel ff aan zijn r**t staan krabben :$ (ik zal ook nooit een openbare leuning vastpakken)

Mijn meisje mag ook nooit uit dat bakje wat pakken. Maar gelukkig hebben de cassiere's een ander potje voor kinderen, banaantjes, en die mag ze meestal wel, ze vragen t altijd en de kinderen mogen t zelf pakken.
    Bij de Etos hebben ze ook snoepies en ook daar vragen ze t altijd en de kids mogen t ook zelf pakken.
    Soms gebeuren er gewoon dingen die ik niet zo prettig vind, maar ja zo zijn kinderen en ze gaan er niet dood van.
    (zoals andermans speelgoed ondersabbelen)

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

Idd zo denk ik er ook over. Die snoepjes staan niet voor niks bij de kassa's en de nuchtere nederlander leert sowieso tegenwoordig al denken : "alles wat gratis is, pakken!" whehehe:p

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik zou trouwens nooit willen dat mijn kind erom gaat vragen aan de kassiere/slager/bakker enz.

13. Jsvlinder

Dan heb ik een vraag aan alle dames die vinden dat je je niet zo druk moet maken om bacterien aan een snoepje bij de kassa. Niet gemeen bedoelt trouwens..

Waarom leren we ons kind dan wel dat ze hun handjes moeten wassen na het wc bezoek? Een beetje bacterien kan toch geen kwaad?

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Inderdaad, heel veel (let wel; niet iedereen!!) ouders van tegenwoordig zijn zeikerds eerste klas hoor.. Jemig er màg niets meer, want ohoh Pietje zal er toch wat van oplopen...Ik ben blij dat mìjn moeder er vroeger niet zo over dacht en ik gewoon bij de drogist een tumtummetje kreeg, net als mijn kindjes nu..Overigens vraagt de cassière netjes aan mij of het mag.

En ik heb werkelijk nog nòòit meegemaakt dat cassières verpakkingen van mìjn boodschappen openscheurde of dat iemand in de rij iets te eten gaf aan mijn kinderen:$

15. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Heb nooit over de bactereën nagedacht...hihi.
    Mijn dochter krijgt soms een spekje bij de kassa; wordt wel altijd gevraagd. Ik vind t prima. Thuis krijgt ze geen snoep maar een keertje is niet erg...ze geniet er onwijs van. Ze weet nu ook dat ze t soms wel en soms niet krijgt (ligt aan de cassiere); vind ik ook niet erg dat ze dat leert....

16. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

tja, ik maak me daar niet zo druk om, mits de dame/heer achter de kassa het wel eerst aan mij vraagt of t mag.

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zolang er eerst aan mij gevraagd wordt of ze wat mag, dan beoordeel ik wel of het al geschikt is voor Esmee..

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit is vooral vanwege hygiëne naar derden toe. Ik denk dat we zelf niet zo snel ziek zullen worden van onze eigen poep/plas bacteriën!

19. Jsvlinder

Waarom zullen we aan anderen denken dan, een beetje bacterien kan toch geen kwaad?

Dus voor anderen willen we schoon zijn maar ons eigen kind mag wel van alles naar binnen krijgen.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja hoor, maar ze moeten het eerst even aan me vragen.

Laatst was ik bij de slager en sterre kreeg een plakje worst, zegt dat mens echt zo pinnig, "en wat zeg je dan??" Ik zeg nou, nog helemaal niks, ze is 14 maanden!
    Datzelfde heb ik dus ook al is meegemaakt bij de bakker, toen was ze 11 maanden......... :D

Deel Deze Pagina