Snoepjes van de kassière.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dat ze een snoepje krijgen daar gelaten (al ben ik er geen voorstander van moet ik eerlijk zeggen) maar dat het vaak niet eens aan de moeder gevraagd word vind ik ronduit asociaal! Aan mijn dochter van 5 wordt het regelmatig gevraagd: wil jij een snoepje? Ja natuurlijk zegt ze geen nee....duh.. Maar ik vind nog altijd dat ze het eerst aan de moeder moeten vragen of het mag!

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

sneeuw met strooizout!!! hahaha sneeuw was lekker.
    al vond mijn dochter het zand van texel lekkerder dan zand uit de zandbak:D:D hihi oja blaadjes in het bos liefst met hars zijn ook heeeeeeeeeeel lekker, en honden en katten brokken, liefst 1 brokje dat ze van de hond zelf heeft gepakt (of dezelfde tennisbal in de mond, arme hond hihih)

ps handen wassen is ook om te voorkomen dat je kind of jij wormen krijgt. ik was altijd mijn handen, heb salmoonella gehad en sinds dien beetje smet vrees(was mijn handen heel veel, dochter krijgt wel al haar bacterien binnen hooor)
    mijn vriend wast bijna nooit zijn handen, ook niet na het poepen, dus hij moet van mij eerst zijn handen wassen voordat hij mag eten of mij aanraakt nadat hij naar de wc is geweest.
    (oja trim honden dus echt schoon en hygienisch werk is dat nou ook bepaald niet, heel veel bacteien, vlooien, poep etc)

3. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik was laatst met mijn moeder boodschappen aan het doen en toen vroeg de cassiere ook of mijn dochter een zoute stengel mocht.Mijn moeder riep meteen ooh ja hoor :( Maar ik corrigeerde haar direct.En zij meteen ze krijgt niks !!
    Ten eerste had ze bij mijn moeder al een snoepje gehad en een ijsje op 1 dag wat ik al veel vind!! En ten tweede ik vind het dood eng om met een kind in de auto te zitten die aan het eten is!!!
    Maar ik werd me daar in de rij een partijtje raar aangekeken door de mensen achtermij mijn meoder en de cassiere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dat ik echt het gevoel had om mij te gaan verantwoorden!!!Dat hoeft toch helemaal niet?nee is gewoon nee en daarnaast mijn dochter heeft het zelf nooit over snoep!?...

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

#104 chantal1984, 30 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2010
    Kassiere vieze handen ?
    Heb ie zelf geen vieze handen dan als je net heb staan af te rekenen en zelf dan een snoepje pakt voor je kleine ? is toch het zelfde principe ..

Nee hoor vind het echt geen punt als ze een snoepje of een plakje worst oid krijgen, wat ik wel een punt vind en daar zijn het er meerdere met mij over eens dat sommige het zonder aan mij te hebben gevraagd zomaar iets geven, ik hou er ook niet van als mijn zoontje vraagt om een plakje worst ofzo, vind dat altijd zo aso staan als je kind gaat vragen om een plakje worst, nee hier is de regel '' kindjes die vragen worden overgeslagen ''

Krijg echt altijd kippenvel van die kinderen die dan vragen '' mag ik een plakje worst '' en dan nog niet aub erbij ;) ..

EDIT: en als we het over Hygiene moeten gaan hebben dan kan je je kind beter thuis houden uit de boze wereld want tegenwoordig is alles smerig en vies, kijk bv naar ff naar de lucht die je buiten in ademd ;) .. En trouwens van bv een beetje strooizout ;) gaan ze echt niet dood hoor, ze bouwen een weerstand op .. Die kleine van mij is zelden tot nooit ziek en die zal ook best wel eens een hapje zand oid naar binnen hebben gehad ...

Niet te moeilijk gaan doen hoor dames :D

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    @Chantal, mijn zus werkte bij het vlees bij de Edah. Daar had je ook van die drammende kinderen (die met hun vieze handjes de hele vitrine onder smeerden) en erger nog: ouders die vroegen of ze zelf ook een plakje worst mochten!

6. chantal1984

Waar jij dan ook langs loopt en miss vas pakt en later een snoepje zelf wilt geven aan je kind omdat je de cassiere vieze handjes vind hebben ;) ...

OMG :$ ...

Verschrikkelijk vind ik dat, kan daar zooooo niet tegen ... Heb altijd geleerd om te wachten tot de meneer of mevr aan mij vroeg of ik wat wilde hebben en dat breng ik ook over op mijn zoontje, nooit vragen om iets ...

Sorry maar dat vind ik echt aso, en dan vooral ouders die dan ook vragen of ze wat mogen ... * Proest * .... nog erger ;)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hetzelfde :D
    Gister voro het eerst in 2,5 jaar dat hij een snoepje kreeg van een meisje achter de kassa. Een verpakt spekje,
    Hij was otnzettend vervelend ( klote uur vooruit! ) en hij was helemaal happy met 1 spekje. Nou wat een feest.
    Oh en bij de slager krijgt hij regelmatig een worstje of een stukje kaas.
    Lekker smullen.
    En als hij het niet een keertje krijgt, is het ook geen probleem hoor.

Over het bezorgd zijn dat hij met vreemden mee gaat, dat ben ik sowieso wel. Hij is ontzettend open en vrij in zijn gedrag en zou zo met iedereen meelopen.
    Daarom verlies ik hem nooit uit het oog 8) En natuuuuuuurlijk vertellen wij het wel 100 x dat hij niet zomeer met vreemden mee mag gaan, hopelijk veranderd dat nog in de toekomst.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Druk bezocht onderwerp. :D

Kenji is nu dan nog maar 7,5 maanden, maar van mij mag ie als ie straks ouder is best een snoepje, worstje of wat dan ook hoor.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Iets waar ik werkelijk nog nooit over gedacht heb en niet gedacht dat ik er ooit over zou nadenken!

Nu ik er toch eens over nagedacht heb (ach je moet wat op je vrije middag...), vind ik dat onze kleine straks rustig een snoepje mag aanpakken bij de kassa. Ik vond dat vroeger als kind ook groot feest en ben sowieso wel erg makkelijk met dit soort dingen.

Ik ben zelf ook niet bepaald het grootste hygienische wonder op deze aardbol ;).

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier worden er rustig snoepjes aangenomen van het kassa personeel.

Maar dat komt om eerlijk te zeggen weinig voor, ja soms in een kleding of schoenwinkel maar ik ben hier nog geen supermarkt tegen gekomen die bakjes met snoepjes hebben staan voor de kids.

Dus Jumbo, Dirk, Sanders, Alberthein, C1000, Aldi en de plus geven hier geen snoepjes aan de kids.

Bij de bakker krijgt hij altijd een krentebol en als die aan het einde van de dag op zijn krijgt hij een spekje, bij de apotheek krijgt hij soms ook een snoepje maar dat is het dan .

En hij mag het gewoon hebben, we hebben hier ons eigen dagritme en als hij dan een snoepje of dergelijke extra krijgt dan maak ik me daar niet druk om.

Groetjes Anita

11. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Nou ik bedoel hiermee dat we ons kind leren dat hij/zij hygienisch moet zijn, maar dat ze vervolgens wel een vies snoepje aan mogen nemen.

12. Jsvlinder

Dat zou ik dus ook niet doen.

Oh, ik ben schijnbaar echt erg he?:D

13. Jsvlinder

Ik blijf het een goor idee vinden, wat men ook zegt. En zoals ik al eerder heb gezegt tuurlijk krijgen kleintjes bacterien binnen, maar je hoeft het niet op te zoeken.

En gek maar waar ik heb liever dat mijn kind een worm opeet, blegh, dan een snoepje bij de kassa.

Ik heb dan ook nooit gezegt dat ik normaal ben:D

14. chantal1984

was je dan iedere keer je handen als je bv een winkel wagentje hebt vastgepakt voordat je je kind een hand geeft ?

nee hoor je bent niet erg, ieder voor zich alleen zijn er zoveel meer dingen behalve zo'n snoepje die nog onhygienischer zijn waar veel mensen niet bij stil staan ;)

15. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

mijn kind mag ook gewoon een snoepje bij de kassa...
    als ie wat ouder is haha...

16. Skye

Skye Niet meer actief

Echt......er zijn nog nooit kinderen dood gegaan aan een snoepje van de kassiere! Wat ze allemaal wel op straat niet tegen komen wat onhygienisch is........dat is nog wel erger!

17. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Het onhygienische vind ik ook nog tot daar aan toe, maar ik heb wel graag dat ze het aan mij vragen of mijn kind een snoepje mag en niet aan mijn kind!

18. Jsvlinder

Nou mijn mannetje is nog niet geboren, ben over 9 weken uitgerekend:), maar dan geef ik hem een handje en als we dan thuis zijn was ik mijn handen en misschien die van hem ook wel voordat hij wat lekkers krijgt. Ik ben niet echt een super heldere Jet hoor, maar vind dat je het ook niet op hoeft te zoeken.

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Idd, de mijne leven allemaal nog :D..
    Gossie zeg, een snoepie bij de kassa..:( das wat ;)!

20. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Maar dan ben je dus al 'te laat', want die kleintjes proppen hun handen ook in hun bekkie zonder dat ze wat te eten vast hebben.

Deel Deze Pagina