Sorry voor me titel, maar ik ben zooooooooo enorm boos!!! Waarom bestaat die rotziekte K..... ook! Waarom moeten mensen zo lijden, en de omgeving hun dierbaren zo zijn vechten voor hun leven? Waarom zijn er nog geen medicijnen om deze rot ziekte tegen te gaan? Waarom zijn er nog geen behandelingen om deze ziekte echt te verslaan? Zoveel vragen, waar voorlopig nog geen antwoord op zal komen.....Ik heb al zoveel mensen in me omgeving verloren aan deze rot ziekte!!! Me tante nog in de 40 2 tumoren in het hoofd, en 1 in de longen, 8 maanden na diagnose was ze al weg!! Me oma 2 keer darmkanker, 2x er tegen vechten. Is ze schoon, word wel onder controle gehouden, heeft ze verd*mme ineens huidk..... in de kwaardaardigste variant. Alsof ze nog niet genoeg gevochten heeft! Dan belt me s-vader ineens op, dat een oom van me man darmk..... heeft! Nog maar net in de 50!!!! Dan lees je hier op t forum dat er kindjes zijn met leukemie....Waarom? Ze zijn nog zooooooo klein, en hebben nog een heel leven voor hun! Waarom nu al zo moeten vechten tegen zo'n rot ziekte! Ik snap het niet meer, ik weet dat ik er niks aan kan doen. Ik weet dat ik er niet aan kan veranderen. Maar boos zijn, dat kan ik wel. En dat ben ik ook echt!!!! Waneer houdt het eens op met deze rotziekte??????
Erg hè, ik zei deze week ook al tegen mijn man dat je het zo enorm veel om je heen hoort. 2 collega's van mijn man en daar de vrouwen van hebben ook kanker. Veel sterkte
Je hoort het echt heel erg veel op t moment. Je voelt je zo machteloos, want je kan niks doen dan alleen de mensen steunen die de strijd aan gaan. En samen vechten voor het leven! Het is alleen zo rot dat je mensen er zo kapot aan ziet gaan, ze vechten zo maar verliezen uiteindelijk nog de strijd. Zo enorm oneerlijk!! Dank je!
Tja.. Waarom?? Tis en blijft een rot ziekte. En je hoort het idd erg vaak. Tegenwoordig geen griepjes meer.
Ik weet niet of jullie 'Sta op tegen kanker' hebben gezien? Daar werd verteld dan 1 op de drie mensen in hun leven te maken krijgt met de ziekte. Jakkes... ik werd er stil van.... Mijn moeder heeft borstkanker overleefd. Nu bijna 9 jaar geleden. Ze moet nog altijd elk half jaar voor controles. Mijn tante heeft het gehad en men (de doktoren) vermoeden dat er een (nog) onbekend erfelijk gen in onze familie zit. Mijn zus en ik moeten vanaf ons 35e met enige regelmaat een mammografie krijgen. Nu heeft van het voorjaar mijn oma ook de diagnose gekregen. Dat is trouwens de oma van de andere kant van de familie. Dus wellicht zijn wij wel erfelijk belast van 2 kanten... Het bericht dat één op de drie mensen kanker krijgt, maakte mij stil.... 'Wat als...' denk je direct!
Dat hebben wij hier waarschijnlijk met darm en huidkanker. Dat maakt me best bang, en die 1 op 3 helemaal. Je gaat inderdaad denken wat als.......je hoopt zo dat het je huis voorbij gaat en bespaard blijft!
Het is inderdaad een klote ziekte. Mijn vader wordt toevallig vandaag voor de laatste keer bestraald. Hopelijk over een paar weken goed nieuws dat alles weg is!!
het is inderdaad een rot ziekte. Binnen de familie hebben wij met deze ziekte 2 mensen weg moeten brengen en maandag nog eentje. Mijn vader had longkanker Mijn oom had longkanker/darmkanker. Mijn nichtje leukemie ( 30 jaar) Tis ongelooflijk en een kl*te ziekte!
Het is inderdaad een rotziekte. Mijn moeder aan maagkanker verloren, en 3 weken geleden de oma van mijn man aan longkanker/darmkanker met uitzaaiingen door het hele lijf. Mijn vader had prostaatkanker maar gelukkig de strijd overwonnen.. Je hoort het echt heel vaak, vreselijk!
Pffff ja hier ook wel mee geconfronteerd en al valt het mee qua aantallen in de echt nabije omgeving is het toch K*Tziekte. Opa jaren geleden al aan prostaatkanker overleden (1983) Schoonvader in 1996 overleden ook prostaatkanker. Oom van mn vriend in 1994. 2010 vader van mn vriendin, 2012 goede vriend van ons. Moeder van een andere vriend heeft succesvol gevohten. gelukkig worden de behandelmethoden al steeds beter, maar het kan natuurlijk nog VEEEEEEL beter.
Kan je nagaan hoe vaak het voorkomt. Wat erg dat jullie ook allemaal naasten kwijt zijn geraakt aan deze rot ziekte. Zoiets zal nooit wennen, hoop dat er eens een keer medicijnen komen die mensen echt beter maken. Dat we voor eens en altijd kunnen afrekenen met deze vreselijke ziekte!
Er wordt zoveel geld steeds ingezameld maar er is nog steeds geen medicatie om iedereen te kunnen redden. ONBEGRIJPELIJK!! Mijn moeder heeft 2 weken geleden te horen gekregen dat ze Alvleesklierkanker heeft met uitzaaiing naar de maag. Het is niet te opereren en mijn moeder is ongeneeslijk ziek verklaard. Di start de eerste chemo hopelijk slaat het aan en kan haar leven nog met enkele jaren verlengd worden. deze week te horen gekregen dat de oom van mijn man opgegeven is (maagkanker met uitzaaiing naar lever) hij ziet al helemaal geel en het is nu wachten. Beide opa´s zijn ook overleden aan kanker ( 1 opa aan maagkanker en andere aan longkanker).
Ik wil niemand op de tenen trappen en het niet als 'waarheid' te verspreiden, maar er schijnen nu en in het verleden al heel veel alternatieve geneesmiddelen geweest te zijn. Maar aan K...patiënten worden nou eenmaal bakken met geld verdiend. Mijn eigen moeder is er aan overleden en ook andere familieleden, ik zou dit niet zeggen als ik niet dacht dat er een kern van waarheid in zat. Hier een voorbeeldje van iets wat schijnt te werken, maar waar niks mee gedaan word: Cancer is finally cured in Canada but Big Pharma has no interest. | Facebook
Pfff ik snap heel goed dat je boos bent!!!! Ik voel precies hetzelfde Ik vraag me bijna elke dag af waarom die k*t ziekte bestaat. In mijn familie hebben 2 mensen strijd met deze klote ziekte verloren: mijn vader (maagkanker) en mijn oma (leverkanker). Mijn andere oma had (13 jaar geleden) darmkanker maar bij haar is het gelukkig goed afgelopen. Elke keer wanneer ik weer over die ziekte hoor word ik zo boos, verdrietig en voel me zooo machteloos
Ook ik kan er helaas over meepraten.... Mijn oma met 48 jaar, mijn opa met 62 daar heb ik voor gezorgd tot zn ziekbed heftig.... 3 tantes en een oom van mn moeder en nu heeft weer 1 oom van mn moeder het, zijn allemaal broers en zussen van mn opa die er ook aan is overleden...zit dus echt aan mama's kant en nog een klasgenootje toen ik op de basisschool zat die had leukemie......echt een vreselijke rotter dan rotziekte BAH.
Hier helaas zelf ervaring met de ziekte. Verder is mijn halve schoonfamilie er aan overleden. Sisqu Dacht je echt dat artsen mensen met kanker laten sterven, terwijl er medicijnen voorhanden zijn? Alternatieve middelen kunnen kanker niet genezen of voorkomen. Kanker zit zo ingewikkeld in elkaar. Zelfs al zouden medicijnen of chemo's moeten werken en voldoet een tumor aan alle kenmerken, die te behandelen zijn. Dan nog kan het gewoon terug komen of door de medicijnen heen groeien. Er moet nog zoveel onderzoek gedaan worden naar kanker. Zelfs binnen één soort zie je zoveel verschillen, elke patient heeft een individuele tumor. Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander niet te werken. Als ik zie hoe begaan de artsen met hun patienten zijn, dan kan ik me echt niet voorstellen dat ze mensen moedwillig niet behandelen of laten sterven. Sorry, dat gaat er bij mij niet in...
Nee, niet de artsen, want die hebben immers geen medicijnen voor handen als daar nog geen onderzoek naar gedaan is. Ik wil hier ook geen discussie over starten . Maar wat er bij mij niet ingaat is dat er nog geen enkel medicijn is ontwikkeld (ook als is het maar voor 1 individuele tumor soort zoals je het benoemt) dat werkt.
Er zijn geen medicijnen, omdat elke tumor zijn eigen kenmerken heeft. Binnen één soort kanker zijn al tientallen verschillende soorten tumoren. Elke soort heeft zijn eigen kenmerken, is voor andere stoffen of hormonen gevoelig, reageert anders op behandelingen. Elke patient kan vervolgens weer variaties hebben op al bestaande subtumoren. Elke dag komen daar weer nieuwe niet bestaande varianten bij. Het gaat dus nooit om vaststaande soorten die reageren op een bepaalde behandeling of medicijn. Je hebt een aantal opties wat je kunt proberen aan soorten operaties, chemo's,bestraling en medicijnen. Maar die opties zijn beperkt. Als het ene niet aanslaat, kun je het andere nog proberen. Als dat ook niet aanslaat, ben je al snel door de mogelijkheden heen. Daarom is er ook zoveel geld nodig voor onderzoek. Want elke soort tumor en subtumor heeft een eigen soort behandeling nodig. En om dat allemaal uit te zoeken, moet er wetenschappelijk onderzoek gedaan worden. Voordat alles uitgezocht is en er medicijnen zijn uitgevonden, ben je tientallen jaren verder. In totaal zal het om honderden verschillende soorten kanker en tumoren gaan. Er zijn trouwens wel verschillende soorten medicijnen, verschillende soorten chemotherapie, verschillende soorten bestraling. Radio-actief jodium kan ook of hyperthermie. Maar dat zijn altijd medicijnen om kanker te behandelen. Er bestaan geen medicijnen om het te voorkomen, helaas...
Misschien zouden ze ook wat meer aan hun techniek moeten doen, want als je ervaringen leest van mensen die in het buitenland behandeld worden (oa Belgie en Duitsland) zijn ze daar verder qua bestrijding/therapieën. Snap dan niet waarom ze hier niet zo ver zijn met de behandelingen terwijl nederland over deze technieken beschikt.