We maken voor de verjaardag van onze zoon snoepspiesjes. Dat heb ik al eens eerder gedaan en die heb ik toen in een vaas met zand gestoken, met een laag aluminiumfolie erbovenop. Maar ik vond dat geen succes, zwaar en niet heel stevig. Ik lees vaak dat mensen dit in een halve meloen steken, maar dat vind ik zonde. Heeft iemand nog tips?
Bedankt voor de tips. Ben een beetje lastminute, dus oase gaat het niet meer worden denk ik. Overmorgen nodig en morgen nog naar de action zit er niet in. Halve kool ga ik daarna ook niet meer opeten denk ik. En houd niet zo van voedselverspilling. Maar misschien voor nu wel even de enige echte optie met wat me in gedachten hebben.
Ik denk dat ze gaan draaien. Dat zou een goede extra ondersteuning kunnen geven als de spiesjes te zwaar zijn voor oase. Maar dan heb je denk ik wel langere spiesjes nodig. Zou er van klei een leuk dier te maken zijn om telkens opnieuw te gebruiken? Bijvoorbeeld een egel. Of zouden de stokjes dan te los zitten/vast blijven zitten? Voor TS is het te laat, maar het lijkt mij wel handig om te hebben liggen.
Ik heb wel eens fruitspiesjes in een banaan gestoken... aan 2 kanten, zodat t een soort vlinder werd (met een beetje fantasie en door er een gezichtje op te tekenen ). Als je dat een beetje op t laatste moment voor t trakteren doet, dan kun je de bananen daarna nog best eten als je daar niet te lang mee wacht. Hier vinden de kindjes het in ieder geval leuk dat ze na t fruitspiesje ook de bananen nog mochten delen...
Een stevige schoenendoos een optie? Op zijn kop en dan hoog genoeg zodat de stokjes niet gaan kantelen
Het zag er minder leuk uit, maar ik heb de spiesjes neergelegd op een dienblad, met dezelfde reden, vond t zo zonde van de kool
Ik had ze wel in een meloen gestoken, daarna is de meloen in stukken gegaan en hebben ze die ook nog opgegeten (ook wel echt gezegd dat dat de bedoeling was)
Zo hebben wij het ook opgelost. Door gezondheidsklachten ben ik total loss en het is gewoon even te druk. Dus toch perfectionisme maar even losgelaten. Voor een volgende keer onthoud ik de tips! De spiesjes waren wel erg leuk. (Heeft mijn mam gemaakt. Loslaten... ik kan het dus toch.)