bijgekochte garantie tv, hoe zit het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wie heeft er toevallig ervaring met hoe het afgehandeld word als je 4jr garantie hebt bijgekocht bij je tv met een eigen risico van 11 euro?
    heb hem gekocht bij een Expert winkel, en die man deed erggg vaag over hoe de regeling is, die had zoiets van breng em maar en we zien wel wat 't word... wat ik ook vroeg, antwoorden had ie niet.
    ben helaas mn boekje kwijt met de voorwaarden van de garantie, en het staat ook niet op hun website :( is er toevallig iemand ervaringsdeskundig?
    de tv is nu 4,5 of 5,5jr oud oid en het ziet er naar uit dat de beeldbuis het begeven gaat, een duur grapje als we de reparatie zelf zouden moeten betalen... hij had het er ook over dat ze niet alle reparaties doen, als het te duur is word ie overleden verklaard. en dan....? krijg ik dan een nieuwe tv, of krijg ik slechts een korting en ga ik alsnog failliet aan zo'n nieuwe kijkbuis :(:

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij kijken ze naar de levensduur van zo'n apparaat en aan de hand daarvan moet je zelf een deel van de kosten betalen.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je nog binnen de garantie zit, dan moet de winkelier aantonen dat jij iets verkeerds met het apparaat hebt gedaan, en dat het daardoor stuk is gegaan. Is dat niet het geval dan valt het onder garantie.
    Valt het buiten de garantie, dan moet jij aantonen dat je er niets aan kunt doen, en dat er iets mis is met het apparaat.

Hoe het precies zit, weet mijn vriend erg goed. Maar die is nu aan het werk. ik zal het vanavond eens vragen!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dit is ook zo!

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    In principe is bijkopen van garantie onzin volgens de wet. Een apparaat heeft een bepaalde levensduur en zolang hoort hij mee te gaan. Als hij na 4 jaar kapot gaat en hij heeft bijvoorbeeld een levensduur van 8 jaar dan betaal je ongeveer de helft van de reperatiekosten. Ook als je geen garantie hebt bijgekocht.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben ongeveer hetzelfde gehad met onze tv, maar dan bij de harense smid. Was ook een wat oudere tv.
    Die bijgekochte garantie is eigenlijk een verzekering, bij ons werd eerst geprobeerd om de tv te maken (3 keer :( ) daarna werd ie afgeschreven en kregen we een bedrag ter waarde van wat die tv nu zou kosten. En dat was behoorlijk wat minder dan we er voor betaald hadden.... We konden dus wel ongeveer een zelfde tv krijgen, maar we hebben er toen voor gekozen bij te betalen en een lcdtv te kopen.

Hoop dat je er uit gaat komen!

Groetjes Rosa

Deel Deze Pagina