Snoepzakken ophalen met O&N?

Discussie in 'De lounge' gestart door Makamba, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik kom uit het zuiden, maar langs de deuren gaan met carnaval? Daar heb ik nog nooit van gehoord ;)

En ontopic; hier in het zuiden is dat ook niet, tenminste heb er nog nooit van gehoord...

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

we zijn gisteren bij opa en oma geweest , de ouders van mijn man
    die wonen in aalten , daar doen ze het wel!!!

spinnekop

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij ons wel maar ik woon in duitsland haha we gaan hier met de kids op 1 jan langs alle buren die in de nachbarschaft wonen en dan zeggen ze ff gelukkig nieuw jaar ne krigjen ze een zak met snoep hebben dus weer een doos vol en dat van sint maarten is nog niet eens op hahaha.

we gaan dan zelf ook nog en dan savonds dus gsiteravodn moesten wij eraan geloven we krijgen alleen geen zakkie snoep maar mega veel schnaps en bier hahaha

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik kom uit winterswijk(gelderland)

hier doen ze het ook, vrienden,buren en familie.

ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal haha

maarja, ben dan ook niet anders gewend :p

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn zus woont in Winterswijk en die was van de week al druk in de weer met snoepzakjes maken.

Mijn moeder komt van de Veluwe en die deden het zelf als kind ook, maar daar wordt het (voor zover ik weet) nu niet meer gedaan.

6. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Ik ging zelf als kind ook langs de buurt en mn vriend ook, wat een feest we zeiden dan: van heil en zegen als je me niks geeft val je me tegen, gelukkig nieuw jaar.

Mijn zoontje is gisteren ook een aantal huizen langs geweest met de buurt kinderen, halverwege hebben ze hem naar huis gebracht omdat hij steeds wegliep. Hij is pas 2 en snapt er niks van maar trots dat ie was op zn 10 snoepzakken. Vanmorgen zag hij de tas nog staan en zei: kom mama snoepies halen, hahahhaha:D

Kom trouwens uit de achterhoek

7. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Ja hoor.... ook in Velden (noord-limburg) is dit traditie! Vroeger zakken vol met snoep opgehaald bij familie, kennissen en buren.

Met carnaval, sint maarten of halloween werd er niet langs de deuren gegaan.

Waar ik nu woon kennen ze het niet.

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Bij ons waren het niet echt snoepzakjes maar gewoon snoepjes. Hier wist je je adresjes altijd, want bij sommigen kreeg je altijd meer dan anderen. De één deelde bijv. gewoon lolly's uit maar bij anderen kreeg je een hele Snickers of Mars.
    We konden echt weken eten van de snoep die we binnenhaalden....

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Zo heb je toch ook 3 koningen.... Dat deden wij altijd op 6 januari....
    Maar dat is ook veel minder...

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.416
    113
    Bij ons deden ze altijd geluk in 'n tuk. Als je dus gelukkig nieuwjaar ging wensen dan krijg je centjes (de kinderen dan). Dat telde vroeger als kind zijnde best lekker aan zo'n nieuwjaarsdag, de een gaf iets meer als de ander. Quinten krijgt dus van zijn opa en oma ook een centje voor nieuwjaar al kan hij het nog niet zeggen, mijn man was vorig jaar zwaar verbaasd en kende het niet ook al woonde hij maar 7 km verder op. Je ging ook niet de heel buurt lnags maar familie en naaste buren.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ken het helemaal niet ik woon nu zuid oost brabant maar kom uit zuid holland... mijn vader kent dat trouwens ook niet en die komt uit Friesland dus dan heb ik al 3 streken waar ze het niet kennen LOL!!

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Dan kom je vast uit het oosten want toevallig hoorde ik het vorige week van iemand die het zelfde vertelde
    Ik kende het niet.

13. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Klopt, ik kom inderdaad oorspronkelijk uit het oosten.
    Zag wwijk en aalten ook al voorbij komen toevallig ;).

Grappig dat dit zo plaatselijk is.

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ja hoor, ik ken het ook! Ben er zelfs mee opgegroeid! (Ni'j joar winn'n noemden we het altijd, hahaha! :D)
    Maar ik kom dan ook oorspronkelijk uit het oosten van de Achterhoek, waar deze traditie alleen bestaat. Tegenwoordig wonen we elders in de Achterhoek en hier kennen ze het niet. Maar mijn zoontje heeft met nieuwjaar nog heel wat snoepzakken gekregen van familie en kennissen uit die regio.

15. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Oja, en ik weet nog dat in mijn snoepzakken vroeger ook andere dingen zaten dan alleen snoep, namelijk mandarijnen en doppinda's (voor de vulling ;)). herinner jij je dat ook nog?

16. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Wij kennen het hier ook niet. Maar mijn ex vriend kwam ook uit de achterhoek en daar was het inderdaad traditie:p Dan kregen ze van ouders,opa en oma, andere opa en oma, tantes en ooms...Echt gruwelijk:p

17. Pingu

Pingu Niet meer actief

Wij doen ook aan snoepzakjes met oud en nieuw.
    Maar ik woon vermoedelijk ook heel dicht bij jou in de buurt. Ik woon ook in het oosten van het land, dicht bij de duitse grens.

18. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad Migga: Ni'j joar winn'n! ;)
    Oh en die pinda's kan ik me ook heeeeel goed herrinneren, ik dacht altijd bij mezelf wat moet ik er toch mee? Meestal zat er ook nog wel iets van een pakje drinken bij.

Ja Pingu dat denk ik dan ook. Volgens mij is het dus echt iets plaatselijks in de Achterhoek want ik weet dus van een aantal dorpen daar dat ze het weer helemaal niet kennen?

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik deed dat als kind ook,wij gingen op oudejaarsdag.
    We zongen dan het volgende liedje:

Nieuwjaarke zoete
    Een varken heeft 4 voeten
    4 voeten en een staart
    dat is toch wel een centje waard.
    Jaja dat is waar,ik wens gelukkig Nieuwjaar!

Met driekoningen wordt het hier ook nog weleens gedaan met natuurlijk ook een liedje erbij!

20. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Wat een grappig liedje pluis81. Begrijp ik het goed dat jullie geld kregen ipv een snoepzak?

Deel Deze Pagina