Waarom eigenlijk een slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blauwespeen, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn vraag is eigenlijk zoals de titel zegt:
    Waaom is een slaapzak?
    de vraag komt omdat het zo warm weer is. Normaal lijkt het me voor de warmte. Want nu zou hij dan wel uit kunnen toch? Of heeft een slaapzak ook een ander doel?
    Onze boy gaat met of zonder slaapzak zijn hele bed door...

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als je een deken gebruikt en hij gaat z'n hele bed door, dan kan hij dus zonder deken komen te liggen of juist onder de deken. Bij een slaapzak kan je woelen wat je wil; je komt er niet onder en ook niet zonder ;)
    Als het erg warm is, slaapt mijn dochter in alleen een rompertje, dan is een slaapzak niet nodig.

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier inderdaad ook een slapzak omdat hij op een gegeven moment schuin ging liggen met zijn snoetje half onder de dekens. Soms lag hij boven in bed en lag hij dus met blote beentjes.
    Hier dus al een hele tijd zonder dekens en alleen een pyama + slaapzak.

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wij hebben de slaapzak weer gebruikt omdat hij anders uit zn bedje klimt (2,5 jaar). Daarvoor ook gebruikt om te voorkomen dat hij zonder deken ligt. Zelfs in de zomer is dat mdden in de nacht nog wat fris.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zonder slaapzak kan ik er 6x op een nacht uit omdat ze zich blootgewoeld heeft en vervolgens wakker word omdat ze het koud heeft.

Afgelopen nacht heeft ze zonder slaapzak geslapen omdat het zo warm was boven, dan is het ook geen probleem en slaapt ze lekker door ongeacht hoe en waar ze ligt.

6. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hier ook met warm weer een (dunne) slaapzak. Zonder kan ze met haar lekkere spekbeentjes:D tussen de spieltjes komen en zit ze vast;)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb twee koukleumpjes en gebruik een slaapzak als 'extra deken' omdat de gewone ledikantdekens niet superwarm zijn. Als het kouder is ligt mijn jongste dus in een slaapzak onder lakentje/dekentje. Mijn oudste heeft sinds ze een dekbed heeft geen slaapzak meer nodig mits het geen 20 graden vriest.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter heeft voor heel warm weer een heeeeeeeeeeeel dunne slaapzak. Zonder slaapzak in bed, maar wel in pyjama dat snapt ze niet. Dan gaat ze gewoon weer staan. Ze heeft de slaapzak nodig als signaal van: we gaan nu echt slapen.
    Eerst sliep ze onder een lakentje+dekentje, maar toen ze daar steeds onderuit kroop, was ik daar snel klaar mee. Toen heb ik een combisleeper genomen.

9. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Mijn zoontje wil geen deken. Vandaar zijn slaapzak.

10. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi dames
    ik had ook een hele leuke slaapzak gekocht voor noah,maar van de kraamverzorgerster mocht ik die niet gebruiken,ivm gevaarlijk,ze kunnen met hun hoofd er onderin zakken zei zij.
    klopt dit of niet,ik heb hem nooit gebruikt omdat ze dat zij.

groetjes

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Net als Aquilegia! Gisteravond zonder slaapzak in bed gelegd omdat het zo warm was, maar ze ging steeds staan, snapte er niks van zonder slaapzak ;). Dus met alleen een luier in de dunste slaapzak die ik kon vinden thuis en dat hielp, toen viel ze in slaap.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

toen hij net geboren was bleef hij ook netjes onder de deken liggen natuurlijk. Blijft hij nog netjes liggen? anders zou je een dunne slaapzak kunnen overwegen en van de winter een winterslaapzak.

De kraamverzorgster bedoelde waarschijnlijk dat het gat voor zijn hoofd en armen nog veel te groot was, want dan kunnen ze er door heen zakken en in de slaapzak komen met alle gevolgen van dien (oververhitting).

Welke maat had je gekocht? want een slaapzak moet goed passend zijn. Lengte neem ik ook nooit te lang, maar het belangsrijkst is dat de openingen niet te wijd zijn.

13. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi
    toevallig vanmorgen schrok ik ,ik dacht waar is noah nu heen,ik keek nog eens goed lag hij helemaal bovenaan in bed.
    aan deze slaapzak heb ik niks meer want t was een winter slaapzak. de maat weet ik niet meer.
    bedankt,ik ga meteen een zomer slaapzak halen:)
    groetjes

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bedankt voor de vele reacties.
    als het weer zo warm is, ga ik hem toch maar zonder slaapzak aan doen. als meerdere dat doen, komt het vast goed. En we dan zien we wel of hij begrijpt dat het dan slaaptijd is. ;)

Een slaapzak in het begin word inderdaad afgeraden omdat de meeste slaapzaken te groot zijn. En ze in het begin toch zo goed als stil liggen dus een deken nog kan.
    De kraamverzorgster vertelde mij de lengte van je kindje in de maat van je slaapzak. Ze zijn er in de lengt van 60,70, 90 en 110. Succes met je zoekzocht!

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Er zijn ook slaapzakken vanaf maat 50, de Hema heeft er eentje, maar die is wel vrij dik. Onze dochter is in de winter geboren en sliep vrij snel in een slaapzakje (want dat hoefde ze niet uit haar warme bedje de kou in om te voeden, maar bleef ze gewoon lekker warm in haar slaapzakje tijdens het voeden).

16. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Precies de reden waarom wij dat ook doen! Anders zit hij geheid vast met zn beentjes tussen de spijlen!
    In de zomer gebruiken wij een poplin slaapzak, die is zo dun als een katoenen laken!!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter slaapt in een slaapzak omdat ze zo'n lekker draaikontje is en de dekens meteen wegtrapt. Maar als het zo warm boven is dan slaapt ze alleen in een pyamapak met lange mouwen en pijpen, zonder romper of slaapzak. Zo is ze lekker bedekt en toch niet te warm ( Maar ik slaap zelf ook, weer of geen weer, met lange mouwen omdat ik dan onder de deken vandaan kan liggen zonder 't koud te krijgen midden in de nacht. Mn manlief slaapt zonder shirt onder 't laken. )

18. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ons mannetje slaapt ook in een slaapzaak (omdat hij niet onder een deken blijft liggen, elke hoek van zijn bed ziet). Behalve met dit weer. Vanacht alleen in zijn romper. Toen ik om 12 uur ging slapen heb ik gekeken hoe warm het was, het was op zijn kamer nog 27 graden. Even zijn armen en benen gevoeld en waren gewoon warm.

Is het wat koeler (20 graden), dan leg ik hem in zijn pyama.

Mijn zoontje heeft het heel snel warm, net als ik, dus dit gaat prima zo.

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier een slaapzak omdat het:
    - inmiddels bij het slaapritueel hoort
    - ze geen dekens wil
    - ze anders uit bed probeert te klimmen

Vanaf dat ze ruim 2 weken is heeft ze al een slaapzakje aan, omdat ik haar toen als 's morgens overdwars bovenin bed vond (bijna tegen de plank aan).
    Nu ligt ze in een romper korte mouw + zomerslaapzak in bed.
    Op vakantie had ze alleen een pamper aan met daarover de zomerslaapzak.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geborgenheid.

Niet vanwege kou/geen dekens of woeler/klimmer.

Ik heb al 3 heel dunne slaapzakjes bij de prenatal gekocht, echt van die lakenstof.

Deel Deze Pagina