Nog mensen uit Engeland op de site

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaatje k, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Ik heb een zoontje van 11 maanden, en ben op het moment al een paar maanden zwanger van de tweede. Ik woon in Engeland, en aangezien hier alles toch altijd net anders gaat lijkt het me leuk in contact te komen met ander dames die zwanger zijn (geweest) in Engeland.

Mijn ervaringen hier met mijn eerste zwangerschap waren uitstekend, ondanks alle horrorverhalen over de NHS. Ik ben lekker op z'n hollands thuis bevallen zonder complicaties. Alle lof voor beide mdwifes die hierbij waren.

Wat ik nu wel jammer vind is dat je hier zo weinig echo's krijgt. Ik hoor op dit soort forums mensen uit Nederlands en Belgie altijd over echo's, en ik moet maar wachten tot ik aan de beurt ben...

groeten, kaatke K

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Hoi hier ook iemand uit de U.K. Nu nog in Schotland over een week in Nottingham ,waar woon jij?
    Ik wil ook een thuisbevalling, maar heb ook niks anders dan horrorverhalen gehoord over de NHS, hangt er denk ik net vanaf in welke regio je zit, vandaar dat ik benieuwd ben waar jij zit!

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi Amon,

Klopt, het ligt erg aan de regio waar je zit. Ik woon in Hertfordshire. Hier ligt het % thuisbevallingen erg hoog, 12% t.o..v landelijk gemiddelde van 4%. Mijn midwife was er een groot voorstander van. Ze hebben een pool met community midwifes, dus wie er komt hangt af van wie er dienst heeft. Maar ik vond ze allemaal heel erg goed. Alle slechte verhalen die ik heb gehoord waren meer over de ziekenhuizen. Mensen die aankwamen en maar in de wachtruimte moesten zitten enzo...
    Moet even aan het werk, later meer als je wilt..

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Nou ik heb ook verhalen gehoord, dat ze je toch gaan proberen het ziekenhuis in te krijgen. Ben benieuwd hoe mijn VK is in Notts, dan zal wel blijken hoe erg ik moet "strijden" om mijn thuisbevalling....wie weet valt het idd wel mee!
    Lekker zeg dat jouw VK pro thuisbevalling was, echt ideaal. Maak je hier denk ik neit zo vaak mee ;)

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Het ligt idd gewoon heel erg aan de vk. Wat je kunt doen is even rondvragen, soms is er wel verschil tussen verschillende ziekenhuizen. Ik had hier de keuze tussen 4 ziekenhuizen ofzo, dus het zou kunnen dat er verschil tussen zit. je kunt gewoon wisselen als je niet tevreden bent. je hebt zowieso recht erop, dus ze moeten het wel goedvinden!
    Ik zou alleen wel moeite hebben om een thuisbevalling te doen als ik wist dat de VK er niet 100% achter stond.
    grappig, de mijne vertelden dat ze allemaal het liefst thuisbevallingen doen in hun groep, maar dat ze de engelse vrouwen er niet aan krijgen. Mijn vriendinnen vonden het allemaal gewldig wat ik dded, maar mooi deden ze zelf echt niet.

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

haha, ja ze zijn erg bang ervoor. Ik KAN niet naar het ziekenhuis. Ik heb mijn zoontje nog aan de borst (en die mag niet mee:( ) en ik en mijn zoontje hebben allergieen. Nou zeggen ze in het ziekenhuis dat ze er rekening mee kunnen houden. Tsja als je zegt dat je gluten hebt dan houden ze daar rekening mee. Maar als je al met al meer dan 10 hebt? Durf de gok gewoon niet aan hoor! Dus ik MOET gewoon een thuisbevalling of mijn zoontje moet mee en mijn man moet dan de hele tijd met eten rondsjouwen... :( gewoon niet ideaal

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hee, wat toevallig, allergien was juist ook een zorg van mij! Wat mag je allemaal niet? Iedereen had het er altijd over dat het beste van de bevalling was dat je achteraf toast en thee kreeg. Nou dacht ik, die engelse thee lust ik niet en die toast heb ik ook niets aan, want ik mag geen gluten. Ik zag me daar al verhongeren of vies glutenvrij eten krijgen... Nee, thuis lekker verwend door mijn man, ging prima!
    hoe oud is je zoontje? Houd je hem ook gluten/ andere dingenvrij? er zijn zoveel tegenstijdige berichten, nu las ik weer dat je het juist wel voor 6 maanden moet aanbieden...

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

mijn zoontje is nu 15 maanden. Hij kan niet tegen koemelk, ei, geitenmelk, soya, peulvruchten, aardbei en cacao. Ik zelf kan alleen maar biologisch eten, kan geen MSG krijgen, niks gemodificeerd, grapefruit, appel, broccoli, gelatine en nog wat dingen....
    Leg dat maar eens aan het ziekenhuis uit ;)

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Oops nou vergeet ik de rest. Omdat ik dus BV geen moet ik dus ook op dieetvoor mijn zoontje. Ik heb het hem wel vaak aangeboden in kleine (zeer kleine) hoeveelheden om steeds te kijken of het beter ging maar vooral de koemelk is zo erg dat hij bijna stopt met ademen, dus dat probeer ik ook echt niet meer uit.

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Jeetje, wat een ellende. en ik vind gluten vermijden al een ramp. Maar ik ben dan ook een groot brood fan.

nee, ik denk niet dat het ziekenhuis dit aankan. Ik neem aan dat uit eten gaan zowieso niet echt te doen is? Neem je vaak je eigen eten mee?

Ik heb mijn zoontje sinds gisteren gestart op gluten. Alleen haver eerst. Het is ook echt lastig met een klein kind, hij pakt snel iets van de grond wat andere kinderen hebben laten vallen, bv op een verjaardag. Maar als het goed is kan hij wel overal tegen staks (duimen..) maar ik voel met je mee!

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

uit eten gaan doen we idd niet meer. is gewoon te moeilijk om alles te proberen te vermijden.
    Idd verjaardagsfestes of mums en tots zijn echt geen optie voor ons. Hij pakt alles van de grond en stopt het in zijn mond.

Ben ook een groot broodfan, lijkt me pittig hoor! Wat eet je nu voor brood dan, van Schar?

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Deel Deze Pagina