ervaringen zwemband/zwemring

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lavendel82, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
  2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #2 tupp, 8 apr 2012
    Laatst bewerkt: 8 apr 2012
    Wij hebben die ring wel gebruikt toen onze zoon kleiner was. Op zich wel leuk, maar hun bovenlijf is wel steeds boven water en dat is toch kouder natuurlijk.

Ik houd mijn zoon gewoon zelf vast. Tegenwoordig doe ik hem af en toe vleugeltjes om, zodat hij er aan kan wennen. Maar hij kan met de bandjes alleen niet blijven drijven, dus dan houd ik hem toch nog lichtjes vast.

Ik heb ook wel eens een ander soort band gehad. Easy swimmer of swimtrainer ofzo? Die is er voor verschillende leeftijd en gewichten, maar alleen als je kindje niet al te groot is. Althans; onze zoon zat toen nog ruim onder het gewicht en de leeftijd die op de kleinste maat stond, maar hij paste er met geen mogelijkheid in. Gelukkig kon ik hem ruilen.

---

Edit: het was de swimtrainer classic rood, heb hem weer even op de site opgezocht. Er wordt aangegevn dat het is voor kinderen tot 18 kg. Wij hebben hem afgelopen zomer gekocht, onze zoon was toen ongeveer 10 - 11 maanden en woog 10 of 11 kg. Maar hij paste er al niet meer in. Nu zit hij wel op de 2+ lijn, maar dat zou toch niet al te veel uit moeten maken. Ik vond het dus geen aanrader, maar misschien voor kinderen die klein-gemiddels zijn wel handig?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn kinderen zijn wel klein, maar hier ook geen aanrader. Dochter ging er een keer in met 14 mnd, mochten hem in het zwembad uitproberen van mensen, ze sloeg er meteen in over de kop omdat ze te wild deed/te ver naar voren hing. Bandjes waren een veel groter succes. Zoonlief vond het met 9 mnd al niet leuk meer en daarvoor zakte hij er gewoon tussen door ondanks dat hij zelf kon zitten. Ook hij had liever bandjes om mee te zwemmen. Kijk bij de bandjes ook goed naar het gewicht, veel van die leuke bandjes die overal te koop zijn nml veel te groot en vanaf 18 of zelfs 25 kg. Ik had ze bij de intertoys vandaan en dan van die saaie oranje.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben tot ongeveer 1 jaar zo'n zwemband gebruikt en zijn daarna overgestapt op zwemvleugeltjes en dit gaat prima. Wat ik zelf fijner vind is dat ik hem dichter tegen me aan kan houden en hij heeft meer contact met het water en kan er ook mee in het ondiepe gedeelte (met zwemband niet ivm gevaar van ondersteboven kukelen wanneer ze zich afzetten op de bodem).

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg

Wij hebben de swimtrainer ook, eigenlijk voor ons zoontje van bijna 1 en (11 kg), die past er nog met gemak in. Maar ook onze dochter van bijna 4 (!) heeft er vanmorgen nog in gezwommen met de bandjes en alles gewoon dicht geklikt. Dus het kan wel gewoon. Nu moet ik er bij zeggen dat zij niet erg groot en zwaar is ( ca. 1 meter en 15 kg) maar het kan dus wel.
    Vind zelf de swimtrainer fijner dan zo'n ring met een zitje. Daar ging onze dochter steeds in staan en dan kiepte dat ding bijna om. In de swimtrainer liggen ze meer naar voren zodat hij naar mijn idee minder gauw om kiept.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik vind die swimtrainer ook geen succes...J. past er wel in, maar 'rolt' er mee om (ze was toen ongeveer 15 kg). Ze kan er ook niet mee in en uit het water klimmen, dus ze wordt erg in haar vrijheid beperkt. En als ze ergens een hekel aan heeft... Hier dus ook gewoon vleugeltjes.

7. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Nienke zwemt vanaf 1 jaar met zwemvleugeltjes en dit gaat supergoed.

8. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Wij hebben wel een zwemband met zitje. Een gele tot 11 kilo en een oranje van 11 tot 15 kilo. Hier vindt hij het super. Heeft de grootste lol. Het omkiepen herken ik totaal niet. Terwijl het een wilde is.
    Wel opletten op de juiste maat.

9. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik ben heel blij met de swimtrainer. Ik heb de rode en dat past nog prima. Een keer gehad dat er een omviel, maar toen zat hij niet helemaal goed, dan zijn de bandjes over de schouders te lang.
    Als hij goed is vastgemaakt en opgeblazen kunnen ze niet omvallen.

Ze kunnen er echt mee zwemmen en vooruit komen. En dat vinden ze echt heel erg leuk. In zo'n zwemring kunnen ze alleen zitten, maar vooruit komen gaat echt niet. Dat vinden ze hier ook helemaal niets.

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    aangezien ik de prijzen nogal prijzig vind van de swimtrainer denk ik dat ik maar bandjes/vleugeltjes ga halen.

wat betreft die zwemring, daar heb ik niet over nagedacht dat ze met hun lijfje boven het water zitten. Dat is wel een goeie.

Ik twijfel nog tussen de swimtrainer en de vleugeltjes/bandjes. Denk dat ik die laatste maar ga halen, en eerst maar eens ga kijken hoe ze het zwemmen vind.

Deel Deze Pagina