Ik zie dat er al een paar topics zijn over babymatrasjes maar ik wil graag weten of ik mijn beeb straks dag in dag uit op het matrasje van Leenbakker kan laten slapen. Die prijs staat me natuurlijk wel aan, want als je kijkt wat bij de babyzaken de matrasjes kosten.... wie heeft hier ervaring mee of heeft nog andere goeie tips voor me? groetjes Liesje
Ja, waarom niet? Een kindje weegt niet zo heel veel he. Ik draai het matrasje iedere week gewoon om. Dat voorkomt eventuele putten. Ze ligt nu bijna 2,5 jaar op dat matras. Zonder problemen! Lotte
omdat ik gehoord had dat een goedkoop matrasje een slechte koop zou zijn voor je beeb! ik vind het zo zonde om 200 euro voor een matrasje uit te geven
je hebt ook goede matrasjes voor gemiddelde prijzen. ik zou je adviseren ga eens bijv naar babydump en kijk daar eens. daar hebben ze matrasjes van verschillende prijzen. wij hebben er daar eentje gekocht van 89 euro. een gemiddelde prijs vind ik zelf. En ik zou wel kijken voor een goed matrasje want dat is toch belangrijk voor t ruggetje van de baby. Een matrasje van Leenbakker zou ik eerder pakken voor in bedje bij opa/oma waar de baby niet continue in slaapt. Maar de beste tip is: ga eens kijken bij een babyzaak en laat je adviseren enne je hoeft zeker idd niet de allerduurste te kopen!
Wij hebben een matrasje bij prenatal gekocht voor 25 euro. Dit was wel een voor in de wieg. Die voor een ledikant zullen wel duurder zijn... Ik zou niet de allerduurste doen hoor, gewoon een standaard bedmatras is volgens mij prima. Je kunt je ook altijd even laten adviseren door de verkoopster. Mijn ervaring is dat ze eerlijk advies geven en je niet veel te dure dingen willen aansmeren.
Ik vind de kwaliteit belangrijker dan de prijs, prijs kijk ik pas daarna naar. Ze hebben nu bij prenatal ook een matrasje voor 50 euro in de aanbieding maar dat is de meest simpele, die wordt aangeraden als 'logeer matrasje' en zeker niet om dag in dag uit op te liggen. Een goed matras is een investering, sowiezo voor het ruggetje van je beeb, maar als hij/zij beter ligt kun je dat vaak ook merken aan hoe goed hij slaapt. wij hebben voor het ledikant een matras die koste 100 euro, vind ik een gemiddelde prijs. voor de wieg was er maar 1 matrasje die kostte 25 euro. ik zou een matras in ieder geval nooit bij leen bakker kopen, maar zeker weten bij een baby-speciaal zaak die je advies kan geven! T is maar net wat je zelf belangrijk vind.
en daarvoor stel ik hier de vraag! vind het gewoon moeilijk, de een bevalt een goedkope goed en de andere juist niet
Wij waren een paar weken geleden bij baby super store, en daar stond toch een verkoper een verhaal op te hangen tegen een stelletje wat advies wilde zeg. Ze moesten volgens hem zo'n luchtdoorlatend matrasje kopen wat je over het matrasje heen kunt leggen, dat was beter voor de baby enz enz. Al met al kwam het op een prijs van 300 euro echt belachelijk. Dus ik heb de ervaring ook zelf gehad dat ze in de winkel alleen maar willen verkopen. Mijn moeder zegt altijd van: vroeger hadden ze ook al die luxe niet en die kinderen zijn ook allemaal groot geworden. Daar heeft ze wel degelijk gelijk in, tegenwoordiger kan het allemaal niet gek genoeg zijn lijkt het wel. Ik denk dat je gewoon op je eigen gevoel en natuurlijk je portomenee af moet gaan en dan een besluit nemen. Succes. Liefs Mariska
en daarvoor geef ik mn mening ik denk trouwens dat het er net vanaf hangt welke verkoper je voor je hebt. Wij vroegen ook advies, en die vrouw zei gelijk dat de goedkoopste niet goed genoeg was voor elke nacht, maar die daarna kwam was prima en volgens haar het meest verkocht. Terwijl ze nog 10 tallen andere matrasjes had staan van in de honderden euro's. Vond ik wel heel eerlijk van dr. En wat vroeger betreft, er zijn een hele hoop dingen van vroeger die nu anders worden gedaan of waar nu nieuwe producten voor zijn. En natuurlijk zijn de baby's toen ook groot geworden maar ik denk dat je met bepaalde dingen altijd het beste voor je kind wilt hebben. Zo heb ik zelf rugklachten en een goed matras nodig, en ik weet wat dat doet voor mn rug en mn nachtrust en dat wil ik voor mn kind ook.
Ik heb ook weleens gehoord van die matrasjes die je op de markt op maat kan laten maken (van dat soort schuim). Dan kan je ook zelf de dikte en de kwaliteit kiezen. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb bij prenatal een matras gekocht van 135 euro. Zeker niet de duurste, de verkoopster was heel eerlijk... dat was helemaal niet nodig.
Wij hebben matrasje gehaald bij een matrassenfabriek verkoop.. En het kostte iets van 35/45 euro. Zelfs de kraamzorg vond het een "goed" matrasje. En ook de dure matrasjes moet je regelmatig omdraaien. Ga gewoon op je eigen gevoel af. Ik ben wel van mening dat de meeste verkopers toch echt hun best doen om te verkopen, en dan liever iets wat net iets duurder is dan jij wilt. (te duur heeft geen zin, want dan ga je ergens anders heen)
Ik heb op tv wel eens een programma gezien die uit ging testen wat een goede matras was. Alle soorten merken en maten werden gestest. Ook met een of ander apparaat werdt gekeken hoe een lichaam op een matras ligt en welk effect dit op de rust heeft. Conclusie, een van de goedkoopste was de beste, heel simpel materiaal. Ze zeiden dat verkopers meer kijken hoe de klant reageert en daarop verkopen. Schrikt een klant niet van een prijs, dan leggen ze uit waarom de duurdere versie eigenlijk nog beter is. Schrikt de klant, dan verkopen ze de goedkopere als 'goed genoeg'. Tja, ik zelf denkt dat dit ook voor babies zo werkt. Het belangrijkste is dat het matras redelijk hard is en ongeveer 8 cm diep en aan de zijkanten max 2cm ruimte over laat. Zo voorkom je wiegendood. Meesten doen toch ook een zeiltje oid over het matrasje, dus die luchtdoorlatendheid wordt dan sowieso wat beperkt. Als de baby via het hoofdje maar genoeg warmte kwijt kan. Ik ga dus niet voor een dure. Denk zelf aan die van de Ikea te kopen, weet niet hoe de ervaring daarmee is. En anders las ik dat veel ook erg tevreden zijn over die van Leenbakker.