Hoi, Een vraagje; ons dochtertje verwachten we half december. Ik heb een wiegje en had al een mooi dekentje van koeka.. Alleen heeft deze maar een tog waarde van 0.74.. Nu heb ik van Jollein een uni wiegdeken voor eronder gekocht ( fleece) deze is 1.1 TOG.. Zijn deze 2 dekentjes bij elkaar warm genoeg? Of moet ik echt voor een Teddy uitvoering deken gaan.. Zie foto's
Over het algemeen worden er 1 of 2 katoenen dekentjes gebruikt en dan voorverwarmt met 1 of 2 kruiken waarvan 1 of 2 kruiken bij de baby blijven liggen (uiteraard niet tegen de baby aan) Dus ik denk dat dit voldoende zou moeten zijn.
Op mijn dekentjes staat niet eens een tog waarde. Heb dunne katoenen dekens, maar katoen is wel lekker warm lijkt me? Ik voel gewoon aan mn baby straks en mocht ie niet lekker warm zijn doe ik er een dekentje bij op.
Ik heb een deken tog 2, 2 dekens tog 1 en nog wat lakentjes en om eerlijk te zijn gebruik ik ze allemaal om af te wisselen. Ik merk toch met dit weer dat mijn ventje het heerlijk vindt om onder de tog 2 deken te slapen met daaronder een lakentje en in een herfstslaapzakje...zonder dat alles slaapt hij toch een stuk onrustiger nu het kouder wordt.
Bij de baby blijven liggen mag niet meer volgens de laatste regels. Mijn Kraamzorg deed dat al niet meer en mocht het ook niet aanraden.
Er mogen dus helemaal geen kruiken meer worden gebruikt? (alleen om voor te verwarmen dan) Dan schaf ik ook geen nieuwe kruikzakken meer aan..
Ja alleen voorverwarmen. Ik wist het ook echt niet. Had netjes twee kruiken klaarliggen.... Mijn zoontje is prematuur geboren en de dagen na zijn geboorte lag er sneeuw, dus ik dacht ook wel dat hij dan een lekker warm bedje zou krijgen met kruikjes, maar er werd maar 1 kruik gebruikt en alleen om voor te verwarmen. Weet ook niet waarom dat nu weer is veranderd, waarschijnlijk toch teveel ongelukken ofzo?
Raar, bij mijn meisje lagen vorig jaar gewoon kruiken in bed. Wel gauw maar 1 ipv 2 maar toen was het wel een stuk warmer.(hittegolf) Bij de 2e was het wel ingevoerd in het ziekenhuis,het alleen voorverwarmen (omdat veel kindjes schijnbaar het niet nodig hebben dat de kruiken in bed blijven) maar toen had mn dochter dus een warmtebedje nodig omdat zij het te koud kreeg.en vorig jaar in het zelfde ziekenhuis was de regeling dus teruggedraaid naar wel weer kruiken laten liggen.
Hier bij de winterkindjes de Koeka teddy deken. Die lag vaak zelfs nog dubbel gevouwen (dus eigenlijk twee lagen).
Ik heb het nog even nagekeken...begon opeens te twijfelen aan mezelf maar het staat echt op veiligNL. Kruiken mogen alleen voorverwarmen en anders moet met een arts overlegd worden of ze in bed mogen blijven. Ik weet niet of er landelijke regels zijn voor kraambureaus...
Bij mijn zoon lag er 1 kruik in bed om voor te verwarmen en zodra die zijn bed in ging pakte we de andere en die werd verwisseld met de kruik in het bedje. De kraamverzorgster heeft hier niks over gezegd en liet ze liggen zodra die zijn bed in ging. Ik heb geen verstand van Tog waardes ik gebruik een katoenen deken waar volgens mij geen waardes op staan. Mijn zoon heeft het snel warm en heeft hier meer dan genoeg aan.