Vraag ik me toch serieus af waarom jij om 6:10 de vloer staat te vegen. Waarom vegen (ik veeg nooit, ik stofzuig/zuig stof) en waarom zo vroeg?
Ik ben geen ochtend mens en nooit geweest. Toen ik op kamers woonde had ik mijn wekker 15 minuten voor staan en aan de andere kant van mijn kamer. Ik moest uit mij hoogslaper naar de andere kant en kroop zo mijn hoogslaper weer in, en dat 4 keer. En nu nog steeds. Mijn wekker lijst lijkt op die van nan.. Ik heb er 5 staan op verschillende tijden en op 2 apparaten en nog kan ik me verslapen. Zeker als het in de winter nog donker is. Maakt ook niet uit of ik vroeg of laat naar bed ga. Ik snap mensen niet die uit bed kunnen springen als de wekker gaat. Ik word daar zo chagrijnig van
Zo voel ik me ook in de ochtend daarom sta ik op voordat de kinderen wakker worden en nadat mijn man de deur uit is. Pas na het douchen ben ik aanspreekbaar.
Ik vind het vooral heel irritant dat mijn man een half uur ligt te snoozen, ook als hij er een uur (of meer) eerder uit moet dan ik. Gevolg is dan dat ik klaarwakker ben en hij nog steeds niet na dat halve uur..
Dankje. Het is een terugkerend "discussie"punt tussen man en mij. Dus ik dacht hoog tijd om de mening/gewoontes van zp eens te peilen
Ik denk dat het bij mij ertussen zit. Wekker gaat op de dagen dat ik vrij ben/thuis werk om 6.20. Dan gaat mn man douchen en dan blijf ik liggen tot dochter wakker wordt. Dagen dat ik buiten huis werk, gaat de wekker 6u dan gaat man douchen en haalt mij uit bed als de badkamer vrij is. Plaatje van @nan1984 geeft precies weer hoe ochtenden zie
Absoluut snoozen! Bij de eerste wekker ben ik echt nog in een diepe coma. Ik sla de wekker (BiEP BIEP BIEP!) al slapend uit, en 9 minuten later gaat hij weer. Ik kom dan heel langzaam van mijn vegetatieve toestand in een halve coma, maar nog niet in staat tot functioneren. Vijf minuten na de eigenlijke deadline slaapwandel ik richting douche, waar ik in tien minuten langzaam tot een staat van bewustzijn kom. Pas na het ontbijt en een kop koffie komen ook mijn communicatieve vaardigheden een beetje tot leven. Dit lukt me overigens ook prima met kinderen in bed. Ik snooze rustig door prikkende en haren trekkende vingers heen. Dat leer je vanzelf in een jaar samen slapen met een mamaplakbaby. Er komt alleen af en toe een snauw uit als ik een kopstoot krijg of mijn kleuter met een elleboog in mijn ribbenkast hangt. Alleen op de dag dat we op vakantie gaan, en de wekker om 05.0O uur ofzo al gaat, spring ik bij de eerste BIEP meteen klaarwakker uit bed en ren naar de douche. Ik lig er dan blijkbaar op te slapen, met een hoofd vol to do lijstjes.
Cold turkey. Echt mezelf aangeleerd want ik ben geeeeeeen ochtend mens en vroeger was drie keer snoezen de norm. Ik leg mn wekker ook wel eens aan de andere kant van de kamer. Eenmaal uit bed ben ik dan wel wakker. Heb heel vaak in mn slaap de wekker uitgezet namelijk. Maar dat gebeurd tegenwoordig niet meer.
Ja dan ik het ineens ook. Loop vrolijk te delegeren, iedereen op te peppen etc Om na een paar uur wel weer in te zakken
Mijn telefoon gaat af om 06:45, 07:00, 07:10, 07:15 en 07:20, mijn wekkerradio springt om 6:50 aan en snoozet om de 5 minuten, en om 7:15 gaat de wekker van mijn dochter die mij dan wakker komt maken
OMG ik denk alleen maar: eeuwig zonde je had al die tijd ook gewoon lekker kunnen slapen !! Hier er dus meteen uit!
Om eerlijk te zijn ben ik best verbaasd over de verhalen van mensen die 30 minuten of meer aan het snoozen zijn. Dan is je man/vrouw toch ook meteen wakker? Mijn man heeft een wekker op z’n horloge die begint te trillen. Ik hoor dus niets en slaap verder. Ik zou dag snoozen om 6 uur echt niet trekken.