Mijn 1 na jongste, die met het helmpje dus, wou ook niet graag op zijn buik liggen. En zeker niet slapen. Daarom noemde ik ook het op de buik liggen in de box. Al is het steeds maar voor 5 min. En dan gewoon een paar keer per dag. Je kan het niet afdwingen inderdaad maar wel wat stimuleren. Ik legde hem vaak ook op mijn bovenbenen op zijn buik. Niet alleen zodat hij niet op de afplatting kon liggen maar ook om zijn spieren te trainen en te versterken. Hoe ouder hij werd, hoe langer hij het kon volhouden. Toen hij eenmaal zijn helmpje had, wou hij opeens wel op zijn buik slapen, terwijl het toen juist weer net niet de bedoeling was. Dus ze doen inderdaad gewoon wat ze zelf willen en niet wat mama graag wil. Wat betreft het avond ritueel, gewoon zo houden en als je straks wil gaan uitbakeren, precies hetzelfde doen alleen dan ipv de bakerzak een slaapzak aandoen. En dan gewoon eens kijken wat ze doet.
O helemaal goed! In de slaapzak mogen ze wel in de snoozzz liggen. Vindt het ronduit belachelijk dat een helmpje niet meer wordt vergoed. Ze ligt nu op haar zij in de snoozzz, lijkt goed te gaan. Alleen werd mij geadviseerd haar overdag enkel op de linker zij te leggen, omdat ze rechts de afplatting heeft. Heb nu ontdekt dat als ik haar de nacht met het hoofdje op de goede kant leg (op der rug) dat ze veelal als ik naar bed ga en wakker wordt, nog zo met haar hoofd ligt. Het hoeft nu, wat ik begreep, niet om en om, omdat de rechterkant al behoorlijk is afgeplat. En die love nest bestel ik ook even voor de nacht..... Ik heb voor nu alles gedaan wat in m'n macht ligt. Vraag me dan ook af hoe snel je verbetering ziet? Kan je het scheve van het hoofdje opmeten? Zo ja, hoe?
O ja en dat op de buik ga ik zeker oefenen. Deed dat ook al standaard na een badje op de commode met mama erbij natuurlijk. Dat noemde m'n kraamverzorgende babygym, haha.
babii, ons manneke ligt nu ook in de snoozzz omdat hij door de reflux onder de dekens verdween. Vind het ook een gerust gevoel dat dat goed gaat. oja wilde nog zeggen dat ik veel respect voor je heb meis wat jij het afgelopen jaar hebt moeten meemaken. Toen ons manneke in het zh lag heb ik ook regelmatig aan je gedacht want ergens anders zat jij met hetzelfde probleem. Ik hoop dat je nu veel steun krijgt vanuit je omgeving en familie!!! dikke knuffel