Mijn zoon van 9 heeft al een tijdje af en toe een puistje in zijn gezicht. Op zich natuurlijk helemaal niks ergs. Maar nu las ik op internet dat bij kinderen die zo jong al puistjes hebben de kans groter is dat ze later erge acne kunnen krijgen. Ik weet natuurlijk niet of dit bij hem zal gebeuren maar zou dit zo vervelend voor hem vinden. Ik had als puber best wat puistjes (geen ernstige acne) en werd er zo onzeker van. Herkent iemand dit bij jullie kinderen? En zo ja, begon dit ook al vroeg? Het kan ook gewoon zijn dat hij wat vroeger is met puberen, hij heeft ook al een zweetluchtje en flink wat donker haar op zijn benen.
Mijn dochter had het ook een tijdje, maar is nu ruim 14 en op een enkel puistje na een supergladde huid, dus zegt niet altijd wat hoor. Mijn man had ook heel erg acne, dus waren er wel wat bang voor altijd. Kan natuurlijk nog, maar zoals nu lijkt het er niet op.
Dochter had dit ook en idd ook zweetlucht. Soms verdween het ook allebei uit het niets zo maar weer een half jaar. Nu bijna 13 en geen bijzonderheden huidtechnisch hoor.