Hoop dat jullie mij kunnen helpen. As zaterdag is mijn man jarig en als cadeau wilde ik hem samen met mij een dagje uit geven. Ik had bedacht, overdag shoppen in Zwolle, daarna naar de Koperen Hoogte waar we zouden genieten van een zes gangendiner en daar vervolgens blijven slapen. Helaas gaat deze optie niet door omdat ik gebonden ben aan een datum en het hotel op die dag al vol zat. Ik zoek dus ofwel een heel bijzonder hotel waar echt een goede keuken is (goed in de zin van luxe, hele avond aan tafel, veel gangen, liflafjes) liefst in de buurt van een fijne winkelstad. Alternatief is ook een hotel bij een naburig luxe restaurant. En dan nog het liefst een beetje bijzonder . Als je ideeën hebt, hoor ik het heel graag. Dank alvast!
Wij zijn zelf helemaal weg van Vd valk Harderwijk, prachtige kamers (echt heel mooi en zelfs thema kamers) en een verschrikkelijk lekker restaurant
@Shopaholic maakt mij niet zoveel uit waar het is, we wonen redelijk centraal in Nederland. Maar wil wel graag in Ned blijven. Waddeneilanden is wat dat betreft ook niet echt een optie. @Kwebbel. Ik begrijp waarom je Preston Palace noemt, dat is net als de Koperen Hoogte ook van Hennie van der Most. Maar dat is toch niet wat ik zoek (wel leuk voor een familiedag trouwens). Ik ken het vd Valk hotel in Duiven en de kamers zijn ook daar prachtig. Maar ik ben niet onder de indruk van het eten, prima hoor maar ik zocht iets exclusievers voor dit. Of is dit in Apeldoorn en Harderwijk heel anders en wel chique/luxe? Ik ken dus alleen Duiven en dacht dat het overal ongeveer hetzelfde was (net ff op de site gekeken van Harderwijk en volgens mij dezelfde kaart als Duiven, maar misschien dus met een betere kok?).
Waddeneilanden is ook Nederland Jammer trouwens, want er zit een erg goed hotel/restaurant op Texel (20 minuutjes met de boot over). Het heet "Bij Jef" in Den Hoorn, luxe hotelkamer en een fantastisch (michelin ster) restaurant erbij ... wij hebben er geweldig gegeten.
Golden Tulip Leiden, je zit dan op 5 minuten loopafstand van het centrum en in hun restaurant Rubens kun je lekker luxe eten (wij hadden een half patrijsje, bospaddenstoelensoep )
In Harderwijk heb je ook thema kamers en zelfs de standaard kamer vind ik echt een suite te noemen. Heb echt merendeel Vd valk gehad in nl maar deze springt er absoluut uit. Het eten is echt verrukkelijk daar! Erg goede kok dus Ook wat eten betreft merendeel van de Vd valk restaurants gehad maar daar springt die er echt uit. Wij gaan er zeker eens per jaar heen, pure ontspanning
Het art hotel in Eindhoven. Prachtig hotel, eten is ontzettend goed en het is op 1 minute lopen van de winkels. Ligt echt in het centrum, maar de kamers liggen zo dat je geen herrie hebt.
Hotel Oranjeoord! Hotel Oranjeoord | Charme Hotels - weekendjeweg, hotels, vergaderen, arrangementen, zakelijk, hotel Een paar jaar geleden waren wij hier een weekend, ik heb als zwangere vegetariër echt heerlijk gegeten, chef kwam aan tafel alles vertellen, maakte de heerlijkste dingen met lokale producten. Hotel is fijn, luxe en niet te groot. Echt een aanrader!
De Savorin in Den-Haag. Lekker eten 5* Hotel Er zit ook een Spa bij Anders het Kurhaus in Scheveningen?? Een echt goed restaurant is 'Le Vieux Jean' in Delft. Hier zit geen hotel bij, maar is wel in het centrum waar uiteraard een aantal hele leuke hotels nabij zijn.
@Suzy, dat heb ik ook gehoord! Afgelopen zomer zijn we in Texel geweest en zijn we vijf uur onderweg geweest. Prima voor een weekend of langer, maar voor een dagje is me dat net te lang. @shopaholic, duidelijk! Hotel ziet er ook prachtig uit trouwens. Ga 'm onthouden, maar het restaurant telt daar ook 350 plaatsen en hoewel ik weet dat vd Valk dat heel knap toch intiem kan maken is het me voor dit uitje niet romantisch genoeg ofzo. Maar zeker een optie voor een keertje zonder gelegenheid lekker winkelen, eten en opladen. Hartelijk dank voor je reacties. @Cathelijne, moooooi! Staat op mijn lijstje. @Maedra, ook prachtig zeg! Wordt lastig kiezen. @PenK, het Kurhaus blijft mooi (weleens geweest) het andere hotel dat je noemt ken ik idd van horen zeggen. Lijkt me wel erg leuk als het midden in Den Haag is. Fijn, dat jullie allemaal zo meedenken!
In Zutphen zit het Eden Hotel. Zij hebben zelf een brasserie maar tegenovergelegen ligt het Schulten Hues (michelinster). Ik ben er zelf nooit geweest maar hoor met name over de laatste goede berichten.
Shoppen in Maastricht en dan door naar Valkenburg (10 min rijden). Daar ligt restaurant La Fleur. Echt zo lekker en exclusief eten. Nemen ook de tijd voor het eten en vooral bij de desserts met de versiering. En romantisch! En daarna een hotel in Valkenburg nemen? Liggen er heel veel in het centrum daar of eventueel hotel thermea 2000. Ligt daar ook. Gasterije La Fleur - Restaurant Valkenburg
Oh en via vriendin.nl kun je met 2 personen voor 10 euro de hele dag tot 23.00 uur s'avonds naar Thermae gaan
In Apeldoorn zit wel restaurant de Brugwachter, is erg luxe, voor het geval je voor Van der Valk in Apeldoorn kiest dan en ergens anders wil eten.. Home | Restaurant de Brugwachter Apeldoorn