Benieuwd hoe jullie je tijd verdelen als kids naar school zijn?

Discussion in 'Mama en gezin' started by annet1985, Aug 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Ik heb vandaag een dag vrij en morgen ook, nu zijn beide dochters dan naar school eentje naar de peuter andere naar school. Ben echt benieuwd wat jullie doen als de kids weg zijn? Ik verveel me serieus gewoon een beetje zonder kids 😂. Huishouden had ik binnen 3 uur ook wel klaar, s'middags boodschapje doen etc. Zou niet iedere dag zo door kunnen

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Buiten het huishouden en werk om, sporten, naar de nagelstyliste, kapper, bakjes thee met vriendinnen, winkelen, kapper, bankhangen.
    Ik krijg mijn dagen altijd wel vol 😬

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik lees mee... Kom nu nog tijd tekort werk er onregelmatig 24 uur bij. In mei gaat de jongste ook maar school.
    Ik roep al gekscherend dat het huis dan super netjes en super schoon zal zijn met al die tijd alleen.
    Ik wil wel overdag gaan sporten ipv nu in de avond en het liefst dan 3 ochtenden. En voor mezelf weer eens een boek lezen dat vind ik in bed niet prettig voor het slapen.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

lezen , sporten, koffie drinken, hobby , werken, boodschappen doen.

Je went er ook aan hoor , eerste tijd is het raar maar word vanzelf gewoon.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier zijn ze ook net allebei naar school. De jongste hou ik de eerste weken in de middag nog thuis, maar ik ben dan ook aardig zwanger en kan de rust nu nog goed gebruiken. Vanmorgen ben ik dus eerst tot 11 uur mn bed in gekropen en heb daarna gestofzogen, thee gedronken en boodschapjes gehaald. Tussen de middag de vaatwasser en toen was het een heel eind goed. Als ik een beetje uitgerust ben dan heb ik een hele lijst klusjes liggen zoals nieuwe planken in de linnenkast, speelgoedkast beneden opruimen, voorraadkast schoonmaken, buiten is genoeg werk te doen. Maar mn lijf moet nu eerst even rusten.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ik werk als mijn dochter naar school is, dus helaas, geen vrije tijd op dat moment

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik ben eigenlijk een thuisblijfmoeder maar mijn hobby is eigenlijk nu mijn werk geworden en ik ben de hele week daarvoor onderweg.

Mijn dagen zijn zo ingevuld

Maandag: van 8.30 tot 9.30 in huis bezig. Dan van 9.30 tot 11 weg voor mijn werk. Van 11.15 tot 12.30 sporten. Van 12.30 tot 14.00 uur eten/rusten
    Dinsdag: 8.30 tot 10.00 uur sporten. Dan van half 11 tot 12.30 werken. 12.30 lunchen/hond uitlaten tot 14.00
    woensdag De hele ochtend weg werken en sporten..ik kan dit dan combineren. 12.30 tot 14.00 eten en de hond uitlaten
    Donderdag: 8.30 tot 9.45 sporten. Dan meestal afspreken met een vriendin en nog een uurtje werken. Ik lunch dan bij een vriendin. Tot 14.00 uur wel weg.
    Vrijdag: 8.30 tot 10.00 uur niks...dan even werken een uurtje en dan van 11.15 tot 12.30 sporten. Hond uitlaten en eten tot 14.00 uur.

Ik verveel me echt nooit. In de middag dan op de dagen dat er geen sport is voor de kinderen doe ik de was. Ondertussen ruim ik op en maak ik schoon( dit is makkelijk bij te houden omdat het netjes is)...in het weekend doe ik de grote dingen zoals badkamer en slaapkamers.

8. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,320
    10,284
    113
    Onze uk gaat bijna naar de peuterspeelzaal en ik heb me opgegeven als voorleesvrijwilliger.

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Heerlijk toch voor jullie? Ik werk terwijl dochter naar school is, dus geen tijd om te relaxen.

10. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik kijk daar echt naar uit!
    Zou om 2 ochtenden gaan dat ik mijn handen vrij heb. Nu doe ik doordeweeks alles met de Franse slag, gewoon omdat ik druk ben met dochter. Daarnaast werk ik 24 uur.
    2 ochtenden tijd voor huishouden etc. Het lijkt me heerlijk!

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Voorlopig rijdt ik tussendoor regelmatig nog naar school.
    Maar anders is rooster ongeveer
    7 uur opstaan
    Half 9 Kids op school afgezet.
    Dinsdag en donderdag helpen tot half 10
    Eenmaal thuis de hond uitlaten ( 10 tot 11 uur)
    Dan thuis opruimen en daarna lunchen. Zo rond 12 uur klaar. Dus uurtje huishouden per dag
    Dan boodschappen, tuin opruimen, extra klus als badkamer, de boven opruimen etc. Iets van dit.

Dan half 2 weer de hond uitlaten tot 2 uur.
    Nog ff eten en half 3 kindjes weer ophalen

Op vrijdag half 2 zoon ophalen ivm logopedie en daarna half 3 mijn dochter op dezelfde school ;)

Mijn zoontje heeft diabetes en moet voorlopig 10 uur en 12 uur insuline geven op school tot thuiszorg weer geregeld is. ( voor de vakantie had hij insuline pen en alleen 12 uur. Nu de pomp) en moet altijd standby en in de buurt zijn.

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik heb me juist voorgenomen om niet al mijn vrije tijd in het huishouden te stoppen. Ik ga sporten en dan heerlijk thee drinken en achter mijn laptopje/netflixen/een boek lezen. Na de lunch vouw ik wel even snel een wasje of veeg ik even beneden. Ik ontspan dus vooral.

13. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik ben een TBM en kan mij nooit zo goed voorstellen dat mensen zich kunnen vervelen op een vrije dag. Ik ben serieus iedere dag de hele dag bezig. Huishouden, boodschappen, helpen op school, sporten, nu met dit weer lekker werken in de tuin, ik doe ook nog wat thuiswerk maar dat doe ik vaak in de avond uren als de kids op bed liggen. Soms als ik mijzelf eens een ochtendje vrij geef dan ga ik gezellig met vriendinnen wat leuks doen, lekker shoppen, ergens lunchen en noem het maar op. Ik ben zo'n '' Ik kan niet stil zitten thuisblijf moeder '' hahaha ik ben dus heel de dag bezig.

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vervelen? Ik ben al zo lang aan het wachten op me-time. Wat is die kindervakantie veel te lang zeg.
    Ik zou meer kunnen poetsen, mezelf verzorgen, lezen, lummelen, langere wandelingen en trainen met de hond, winkelen... ga zo maar door.

15. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Maandag: 9:00-12:00 en 13:00-15:00 werken, de kinderen zijn de hele dag op school
    Dinsdag: 9:00-11:30 werken en om 12:00 kinderen ophalen lunchen en 's middags mijn huishouden doen
    Woensdag: 9:00-12:00 werken
    Donderdag: 9:00-11:00 werken en 's middags is de jongste vrij en dan de bedden verschonen en evt. boodschappen doen
    Vrijdag: was wegwerken en evt. huishoudelijke klusjes/tuin doen en anders een boek lezen of film kijken lekker relax.

16. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

Aug 6, 2015
    1,047
    34
    48
    Female
    Oh...Ik kan niet wachten om straks weer meer tijd zonder kinderen te hebben. Poetsen met kinderen werkt toch echt niet fijn...weer eens heerlijk met thee en koekjes op de bank een boek uitlezen...fanatieker hardlopen....middagslaapje doen als je een $#×%&:(¥&-nacht hebt gehad...

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,866
    113
    Ik herken het helemaal niet haha. Ben deze week nog vrij en de kids alledrie naar school en ik vind het zo lekker dat ik overweeg alsnog ontslag te nemen. Vervelend doe ik mij iig niet. Eerst rustig boodschapjes doen, even uurtje opruimen, boekje lezen, even op visite. Morgen even naar de kapper, geniet er juist echt van.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Het is hier nog zomervakantie;) maar vanaf maandag is het weer zover. Ik werk ook al gastouder, maar op mn vrije dagen begin ik met wat huishouden, tussendoor een kopje thee in alle rust.
    Ik ga ook regelmatig even alleen de stad in: zalig! Ga op de koffie bij vriendinnen, kapper, even lekker een boek lezen oid. Ik vermaak mij prima, de dagen zijn te kort;)

19. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Klussen, dit staat op nr 1!

Zonder kind stad in
    Grondig huishouden
    Spullen uitzoeken
    Tuin bezig
    Extra lang met de hond wandelen
    Keuken uitmesten
    Achter de naaimachine, er is altijd wel iets kapot
    Speelgoed uitzoeken evt op MP zetten
    Afspraken in het ziekenhuis
    Mijn oma die weer eens iets nodig heeft

Ik heb nu 1 ochtend in de week geen kind maar 9 van de 10x staat die ochtend helemaal vol!

Ik werk onregelmatig bij mijn moeder in de winkel, dit kan bellen voor klusjes, vandaag 2000 liter verf in de opslag gezet, gesorteerd en op kleur

Daarnaast heb ik een eigen taarten bedrijf wat ik normaal s'avonds doe

Het kan maar zo zijn dat ik een week niet hoef te werken maar ook dan een drukke planning

20. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Ja gek genoeg toen het rond 12 uur was had ik echt zoiets van hm en nu 🙈. Terwijl ik heel erg naar deze tijd uitkijk. Misschien kwestie van wennen denk ik. Morgen nog een dag vrij ;). Ik vraag me dan ook echt af hoe moeders die thuis zijn en de kids naar school hebben de tijd doorkomen haha. Maar zal straks wel wennen als dit vaker voorkomt haha

Share This Page