Ben erg benieuwd wat jullie op een dag eten Vindt het soms erg lastig omdat ik veel honger heb en eigenlijk nooit echt vol zit. Dit is de mijne van vandaag: Ontbijt: Bordje brinta appel en rozijnen en een glas fristi Tussendoor: Kopje thee en een appel Lunch: 1 volkoren boterham met philadelphia en komkommer 1 volkoren boterham met kaas en komkommer halve krentenbol met boter en een glas fristi Tussendoor: Een groot glas vers sap (aardbei/sinaasappel) Chocolade mueslireep en een glas 7 up light 1 soepstengel Avondeten: 3 opschep lepels van een ovenschotel (aard. puree, boontjes, ham, paneermeel en geraspte kaas) en een visstick schaaltje vla Tussendoor: glas frisdrank light 1 koekje Verder drink ik ook nog water tussendoor
Hier mijn dagmenu: Ontbijt: 2 boterhammen magere kaas Lunch: 2 boterhammen pindakaas Light en hagelslag Activia yoghurtje Tussendoor: Banaan of appel met yoghurt en een paar soep stengels. Pakje sinaasappelsap. Avond: Gewone warme maaltijd (vanavond soep met broodje) Tussendoor: Probeer fruit, maar wordt vaak klein schaaltje chips of nootjes Voordat ik ga slapen nog 2 boterhammen met magere kaas (anders wordt ik s nachts misselijk) Verder drink ik veel water en thee en heb ik altijd overal een liga koek mee naartoe voor als ik ineens misselijk of flauw word.
Ontbijt 2 boterhammen met iets van gesneden + verse jusdorange Lunch 2/3 boterhammen met iets van gesneden Tussendoor speelt mijn koekjesverslaving op Avondeten vlees, aardappels, groente 's Avonds altijd nog wat te sneukelen soms iets gezonds en soms niet Ik drink verder altijd water of icetea green
O: 1 koolhydraatverlaagde boterham met suikervrije pindakaas 1 bakje griekse yoghurt L:kleine baguette met kaas en sla T: hotdog D: gyros met koolsla, tzaziki. 1 kiwi, 1 appel Drinken: groene thee,1 koffie verkeerd, 1 grote fles spa Ik probeer sinds deze week toch de koolhydraatinname een beetje meer te beperken want de kilo's vliegen eraan en ik had al overgewicht. Voor de zwangerschap was ik net 10 kilo afgevallen en nu zit er alweer bijna 9 bij
O: brinta met een hele banaan een paar rozijnen en beetje kaneel er door heen. Een kop thee L: 1 maisboterham met scrabled egg met wat mayo. 1 Boterham met pure hagelslag en 1 boterham met paté. 2 glazen half volle melk Tussendoor : groot glas water met halve citroen geperst. 2 cafeine vrije cappuccino's met een donut 😆 D: rijst sperziebonen en kipfilet met een glas water. ik moet zeggen dat ik steeds meer honger krijg, ik ben nu 25 weken zwanger. Maar probeer het met een extra boterham op te lossen of een eierkoek. Altijd beter dan een zak chips denk ik da maar 😉
Ik krijg nu alweer trek van al die lijstjes met etenswaren Ochtend Cornflakes met melk Middag Brood, meestal met kalkoen/kip/worst Avond Gewoon eten. Vandaag salade maar gisteren bv patat Tussendoor probeer ik meestal extra brood ofzo te nemen maar meestal vergrijp ik me aan chips of koekjes.
Ontbijt:twee boterhammen met kaas & glas water Tussendoor: koekje of cracker Lunch:twee boterhammen kaas/smeerkaas/jam of iets anders. Tussendoor: bakje fruit, vandaag appel&aardbeien Avond eten: groente vlees aardappelen, of een rijstmaaltijd Ik drink eigenlijk de hele dag water, ik drink nooit frisdrank of zuivel maar wel bijvoorbeeld thee. Ik heb wel echt de hele dag trek/honger, als ik een legemaag-gevoel krijg word ik gelijk misselijk.
Ik heb de ene dag gierende honger, de andere dag hele tijd een vol gevoel. Ik heb zw-diabetes en moet dus letten op koolhydraten en suiker, maar zo ongeveer: ontbijt: of kom yoghurt met zaden en suikervrije siroop / of havermout met rode vruchten, zaden en suikervrije siroop en ongezoete soja / of cornflakes met ongezoete melk tussendoor: 2 rijstwafels met smeerkaas / of 1 appel / of 2 of 3 plakjes ontbijtkoek met minder suiker lunch: 2 boterhammen met koolhydraatarm beleg tussendoor: zelfde als in de ochtend alleen geen 2 x fruit avondeten: meestal berg groente en stukje vlees, maar ook wel stamppot met 3 aardappeltjes of groentesoep met paar stukjes stokbrood etc. tussendoor: reepje chocola bij de thee soms bakje popcorn, chips of cashewnoten dagen dat ik enorme honger heb neem ik savonds nog een boterham en/of blokjes kaas en plakjes worst ik drink overdag water en rooibosthee, savonds ook thee en als ik geen last van mijn maag heb light-frisdrank. toetjes eet ik nooit. deed ik voorheen ook nooit, we namen alleen soms in het weekend een kom roomijs maar dat mag dus nu niet.
Ochtend: Schaaltje cornflakes en een kopje thee. Tussendoor: Koek met thee. Lunch: 2 sneetjes brood met wisselend beleg. Stuk fruit. Om de dag een gekookt ei. Kopje thee. Tussendoor: Fruit Chips Yoghurt Avond: Normale maaltijd. Vanavond was dat aardappels groente en vlees. Gisteren pizza. 'S avonds vaak nog een koekje ofzo. Verder hang ik van thee aan elkaar haha. Soms glaasje frisdrank of glas water.
Fristi en sevenup zijn niet bepaald gezond of vullend voor maag) Komkommers ook niets water.. Logisch dat je dan vaker honger hebt. Je kan aanvullen op noten, kwark, melk etc Ontbijt: yogurt met noten/musli/koekje/cake/appelflap met latte Tussendoor: fruit Lunch: 2 a 3 boterhamen met boter en beleg(vlees/kip/haring/kaas/hummus) met verse sap. Tussendoor: yogurt/kwark, crackers, fruit, notenreep Avondeten: vlees/vis/kip, groente 3 soorten minimaal, rijs, boekweit, qunoa,aardappels, etc. Glad melk of verse sap Avond: thee met wat lekkers) ijsje kan ook Ik drink dus echt alleen water, Rooiboos, verse sap. Heb ook dochter dus aangezien ze alles wil wat ik eet/drink moet ik mij ook aanpassen aan gaar gezonde leventje
- 2 boterhammen met roomboter en zoet beleg(hagelslag, appelstroop) - halve appel, halve banaan - 2 boterhammen met boter en 1 met gekookt ei, 1 met pindakaas - 2 crackers met kaas - chili con carne met rijst - bakje griekse yoghurt Normaal eet ik meer fruit of rauwkost en minder brood maar ik was te lui om naar de winkel te gaan. Brood, crackers zijn volkoren, rijst zilvervlies.
Aardbei hahaha ik herken het. Maar ik ben in de avond wat minder lekker dus dat zie je terwijl ik vooral tijdens de lunch veel honger heb. Ochtend: kom kellogs k rode vruchten met melk en een kop thee met melk Tussendoor: 2 kiwi's, halve appel en een mandarijn glas dubbel fris Lunch: glas optimel, twee boterhammen met kaas en gebakken ei, een liga evergreen en twee eierkoeken...oeps Tussendoor: kop thee met melk, balisto en een dikke appel/noten koek Avondeten: kwart bordje spaghetti, glas aanmaak Vanavond....weet ik nog niet. Misschien fruit. In de avond ben ik het snel zat en duik mn bed in.
nou vandaag heb ik echt een slechte dat qua eten.. het zag er zo uit; ontbijt; 2 boterhammen met frambozen jam en 2 koppen thee tussendoor; wat druiven Middag; 6 kleine choco biscuitjes tussendoor; niks Avond; bord spinazie ala creme met 1,5 gekookte ei en een saucijs. Oepss... middag en tussendoortje was dus niet best. Normaal eet ik tussen de middag 2 broodjes of een tosti ofzo. Voor de rest drink ik overdag ranja en savonds pak ik nog wel eens prik.
geen vast menu, vooral ontbijt kan wisselen. Maar zo ziet het er de laatste weken uit: ontbijt: bakje yoghurt of havermout Schaaltje aardbeien en kop thee Tussendoor: 2 stuks fruit en als ik werk ook wel eens koekjes snaaien Lunch: 2 boterhammen, met vleeswaren en appelstroop Soms een beschuit(alleen op het werk) kop thee tussendoor: rauwe groentes of druiven. Cup a soup Avondeten: gewoon normale maaltijd, soms iets minder als anders. Gedurende de dag drink ik constant water en thee. Ook drink ik momenteel graag versgeperste jus d'orange.
Hier Vandaag 9u krentenbol met suiker en kop thee 10u 2 witte boterhammen met smeerkaas glas chocomel 12u 2 witte boterhammen met smeerworst glas aanmaak limonade Smiddags 2 flesjes cola en paar snoepjes (waren in binnen speeltuin) Avond eten 2 gehaktballen, 1 aardappel en bak sla toetje 2 mona chocolade pudding net roomsaus Jum jum Zo nog kop thee
Ontbijt: muesli met melk en 2 kiwi's/fruit Tussendoor; ontbijtkoek of een appel ofzo Tussendoor 2; cracker of de appel die nog op moest Lunch; 2 boterhammen met beleg. Soms alleen crackers-ligt er maar net aan waar ik trek in heb Tussendoor; appel nr 2 of een ander stuk fruit Tussendoor 2; paar snoepjes Avondeten; wat de pot schaft - hooguit 1 volle bord S avonds soms wat fruit of rauwe groente als komkommer of een koekje.. Als ik nog niet in bed lig Werkt opzich erg goed ben sinds mn zwangerschap ongeveer 2 kilo's kwijt. Zelfs nu ik al 9 weken niet meer sport ! (Ga met 12 weken wel weer rustig aan beginnen, nu gewoon te moe)
Ontbijt: 2 sneetjes brood met vlees/ appelstroop en 1 banaan en thee Tussendoor: sinaasappelsap met roosvicee ferro 1 plak peperkoek Lunch: 3 sneetjes brood met vlees/kaas of appelstroop Tussendoor: bakje yoghurt met noten Avondeten: aardappelen, pasta, rijst of iets met deeg tussendoor: wisselend Ik eet niet gek of veel, maar ben al 9 kg aangekomen. Het vliegt er aan deze zwangerschap.
Ontbijt : 2 plakken vk ontbijtkoek, banaan en vers geperste jus d'orange (zooo lekker ineens en het helpt bij mij tegen de misselijkheid). Daarna kop koffie Tussendoor : thee en een kiwi Lunch: 2 vk boterhammen met pindakaas en een mandarijn, koffie Tussendoor : koekje en volle yogurt Avondeten: lasagna Nu een kop thee en waarschijnlijk straks nog wel chocola oid De hele dag door drink ik overigens gewoon water. S'avonds op de bank een klein blikje cola, water of ranja.
Aangezien ik vroeg begin en 's morgens het meest honger heb ik ik dan ook het meest Ontbijt: cornflakes/1 boterham met 1 beschuit/cracker met jam/appelstroop/hagelslag en een banaan. Tussendoor: snelle Jelle en bijv. Mandarijn Lunch: 2 volkoren boterhammen met kaas/kipfilet en soms cup à soup. Middag: koekje en evt fruit. Avondeten normaal 'S avonds bakje yoghurt en glas sap Daarnaast drink ik ongeveer 5 bakken thee/ 1 à 2 bakken koffie en verder alleen maar water