Hoi dames, Ik moet als ik ga bevallen minstens 1,5 uur reizen naar het ziekenhuis. (ik moet daar bevallen, medische indicatie). De gynaecoloog zei dat het in principe niet ingeleid wordt, dus dat ik moet komen als 'het' begint. Ik vind het best een eng idee om dan nog zolang in de auto te moeten zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes van Belle
Moet van Vlissingen naar Erasmusmc in Rotterdam. Dus ik hoop dat het 's nachts begint, dan is het rustig op de weg
Hoi, Bij mij komt ook de vraag waarom je alleen daar kan bevallen? In Vlissingen heb je toch ook een ziekenhuis? Om 07.30 voelde ik mijn eerste wee, deze zijn de hele morgen om de 10 minuten gebleven. Om 11.30 kwamen ze om de 7 a 8 minuten. Om 12.30 kwamen ze om de 5 a 6 minuten. Om 15.30 hebben we de verloskundige gebeld, omdat ze om de 5 minuten kwamen en minimaal een 1 minuut duurden. Om 17.30 had ik een weeenstorm, weeen die anderhalve minuut duurden en dat om de 2 minuten. Op dat moment had ik het niet fijn gevonden om in de auto te zitten! 's Ochtends en 's Middags zou ik nog wel in staat zijn geweest om anderhalf uur in de auto te zitten, maar toen ze om de 5 minuten kwamen, waren ze vrij pijnlijk, lijkt me geen pretje als je in de file staat... Groetjes Saskia
Nouja het gaat vast goedkomen. Ik moet naar Rotterdam, omdat ik een hartafwijking heb. Daar hebben ze in Vlissingen niet genoeg ervaring mee, mochten er complicaties zijn. Mocht alles heel erg snel gaan, dan ga ik uiteraard naar Vlissingen. Groetjes van Belle!
Het komt vast goed Belle. Het Erasmus is een TOP ziekenhuis! Ik woon ook niet bepaald om de hoek van het Erasmus MC. Ik beval btw in het Sophia Kinderziekenhuis. Zit ernaast Omdat ik een goede ervaring heb met dit ziekenhuis heb ik er dit keer weer voor gekozen. Ik had ook in Vlaardingen terecht gekund. Mijn geluk is dat mijn moeder 15 minuutjes van het Erasmus MC woont. En daarom logeer ik al een tijdje bij mijn moeder, omdat het lekker dichterbij is.
Hoi Shaceaby, Ja klopt, de bevallingen worden in het Sophia gedaan, daar moet ik ook heen! Naja het is allemaal hetzelfde ziekenhuis eigenlijk! Handig dat je moeder er zo dichtbij woont. Ze zeiden dat ze het nog nooit hadden meegemaakt dat een kindje onderweg al geboren is en mocht dat wel het geval zijn, dan hoeft ik me geen zorgen te maken, want dan verloopt het blijkbaar allemaal heel soepel..... Lekker is dat!