En dan voornamelijk het gewicht, ik ben 8 november met mijn dochter naar het consultatie bureau geweest en toen woog ze 8.3kg en ik heb haar vandaag zelf gewogen en nu is ze dus in een maand tijd niks extra`s aangekomen. Is het normaal rond deze tijd dat er een dip inzit? Ze eet verder goed en ze is altijd al een actieve baby geweest. qua lengte groeit ze wel want ik merk aan haar kleertjes dat het losser zit.
Je kunt het wegen thuis en op het CB echt niet met elkaar vergelijken. Alleen dezelfde weegschaal zal het goed aangegeven. Het hard groeien gaat er wel een beetje vanaf en soms groeien kindjes meer in de lengte dan in de breedte of anders om. Zolang ze goed eet, geen zorgen maken.
Is wel normaal! Al hoe wel ze wel iets aan moeten komen. Ze kruipt zeker al enz. Dan gaat het eten en de energie daar in zitten. Hier ook een kindje dat wel in de lengt groeit maar niet meer zo veel in de breedte. Nu met 9.5 maand ben ik niet naar het cb geweest dus weet niet of ze wel of niet is aan gekomen dacht wel iets als we samen op de weegschaal staan maar niet veel denk hoog uit 200 gram. En anders even naar het cb gaan en daar laten wegen op de weegschaal die je daar altijd gebruikt dan weet je het zeker.
inderdaad het heeft te maken wat ze al doet.mijn zoontje groeidde echt heel erg tussen 7-9maand,maar daarna kon hij zich optrekken en langs lopen heel snel kruipen etc en hij viel zelfs een beetje af tussen 9-11 maand.
Het is niet zo dat ik me nu enorme zorgen maak ofzo hoor wilde alleen ff horen dat het normaal is, en dat meer het hebben. Mijn dochter ziet er verder ook goed uit door haar geboorte gewicht was al 4720gr. Ze tijgert de hele kamer door en zit nooit een seconde stil, ook op het kdv ligt ze nu altijd op de grond i.p.v de box dus dat zal ook wel zijn aandeel hebben.
Onze kleine man was ook maar 200 gram aangekomen. Als ze het goed doet. Dus goed eet en lekker actief is Zou ik me geen zorgen maken hoor.
ONs dochtertje was de vorige keer in een maand tijd ook net iets meer dan 100 gram aangekomen... ZE beweegt erg veel! En ze was met de lijn nu wat aan het zakken, maar het was niet zo erg als ze maar goed eet! En dat doet ze... Ze kunnen ook niet altijd veel aankomen, anders zijn ze straks wel heel zwaar
Ik moet zometeen naar het CB maar ik denk dat Irem de afgelopen maand ook niet veel is aangekomen. Ze zijn zo actief! En ik ben het ook wel met Cygnet eens dat je thuis wegen niet met het CB kunt vergelijken. Zou me geen zorgen maken zolang ze goed drinkt en vrolijk is.
Nou Irem is in een maand maar 100 gram aangekomen en 1 cm gegroeid ben er wel een beetje van geschrokken maar de verpleegkundige vond het geen probleem, zei dat ze het sowieso op deze leeftijd veel zien omdat de kindjes zo actief zijn, en zolang ze zich goed ontwikkelen en de groeilijnen in verhouding zijn en niet gaan dalen maakt het niet uit.
Hier was Danique met 8 maanden heen geweest en was ze ook maar 150 gram in 2 maanden gegroeid. Met 9 maanden weer geweest en 80 gram. Dus ook weinig hoor! Maar ze doet het hier hartstikke goed, eet gewoon goed volgens mij, nog 6x bv per dag en heel beweeglijk. Dus niet teveel zorgen maken hoor! Qua lengte groeit ze ongeveer een cm per maand. Lengte gaat nu iets onder het gemiddelde en gewicht erop (zat er altijd boven. Al denk ik dat ze qua lengte nu wel weer wat is gegroeid, broekjes 68 worden nu echt te kort.
Dank je Red, ik maak me ook niet heel veel zorgen hoor, maar Irem zit nu zowel met gewicht als lengte op de onderste lijn van de curve van het CB en de lijn vlakt af. Bij de curve op bv.com zit ze net boven de onderste lijn. Maar ja, ze is echt de hele dag bezig en ligt absoluut niet stil, alleen de twee uurtjes overdag dat ze slaapt, dus misschien is het niet zo gek