Hallo, Ik ben nu al ruim 2 weken ontzettend verkouden, het snot komt bijna mijn oren uit Ik gebruik daarvoor ook neusspray want zonder kan ik echt niet. Alleen ik gebruik het nu al langer dan eigenlijk mag en vraag me af of dat kwaad kan voor de kleine? Heeft het zin om naar de huisarts te gaan hiervoor? Ik heb ook weleens gehoord dat het de hele zwangerschap aan kan blijven houden door de hormonen, is dat zo?
Hoi Danique, stoppen met die neusspray hoor. Die werkt nu alleen nog maar averechts doordat je slijmvliezen in je neus er alleen maar van geprikkeld raken en de werking er niet meer is als je langer dan ongeveer 5 dagen sprayed. Er wordt nu meer slijm geproduceerd en dat is niet de bedoeling. En daarbij laat het de haarvaatjes samentrekken en dat kan ook gebeuren met de vaatjes in de placenta en dat is dus ook niet goed. Stoppen dus. Je kunt veel beter 2 of 3 keer per dag stomen. Het helpt vaak maar even, maar je hebt er wel even lucht door. En ik zou inderdaad maar eens contact opnemen met de huisarts, want 2 weken is al wel lang en vervelend voor je dus! Wellicht kan hij je nog iets anders voorschrijven. Groetjes Brigitte
Dank je wel voor je antwoord! ik stop vandaag met de spray! Ik heb de huisarts gebeld, ik moest het nog maar een paar dagen aankijken...