Hartafwijkingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lautje84, 20 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje84

lautje84 Lid

24 jul 2007
    93
    0
    0
    Goedemorgen!

Ik had even een vraagje.
    Ik moet 7 januari voor het eerst naar de VK, en nu weet ik dat het een intake gesprek is. Nu moest ik in mijn familie nagaan wat voor medische afwijkingen enz voorkomen.

Nu heeft mijn opa een hartafwijking gehad ( 7 keer hartaanval, 6 bypasses en uiteindelijk op 51 jarige leeftijd overleden aan hartstilstand ), mijn moeder op haar 50ste een hartinfarct gehad, mijn zusje een hartklep die niet goed sluit en heeft mijn vader in februari op 50 jarige leeftijd 3 hartinfarcten gehad, daarna 5 bypasses en toen in mei weer een hartinfarct gehad. Hij en mijn moeder leven gelukkig nog wel!

Nu vraag ik me dus af of dat extra in de gaten wordt gehouden met mijn kindje en bij mij. Ik heb gelukkig geen afwijkingen, maar in de familie komt het dus verschrikkelijk veel voor.

Wordt mijn Ukkie dan beter in de gaten gehouden, of wordt er alleen bij de 20 weken echo gekeken of alles goed zit?

Groetjes,
    Laura

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Laura,

tjongejonge, wat een boel hartproblemen in de familie. Voor jouw kindje is alleen van belang of de hartafwijkingen bij deze familieleden er al van jongs af aan waren of pas later zijn ontstaan. Zijn ze op latere leeftijd ontstaan dan krijg je inderdaad gewoon de 20-weken echo. Zijn ze op jonge leeftijd al aanwezig, dan krijg je- afhankelijk van bij welk familielid- een uitgebreidere echo bij 20 weken. Dit is de enige manier om eventuele hartafwijkingen bij jouw baby op te sporen.

Mirjam

Deel Deze Pagina