snot verkouden en ruim 35 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door essie23, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    wat kan ik het beste doen om de verkoudheid wat minder te krijgen.

ik neem op dit moment helemaal niks in omdat ik niet weet wat ik wel en niet mag hebben.
    wel moet ik om de 5 minuten mijn neus legen om dat die heel erg vol zit.
    ook krijg ik wat last van mijn keel.

wie o wie weet wat ik hier aan kan doen!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt als de griep waarvan ik net aan het herstellen ben... Niks aan doen, gewoon uitzieken, want dan ben je er straks tenminste tegen bestand. Als je allerlei middeltjes gaat nemen, gaat je lijf het zelf niet aan en ben je zo weer ziek.
    Qua keel: heel vervelend, ik loop me hier helemaal gek te hoesten, maar neem daar geen hoestsiroop voor: die zetten alleen maar slijm af, waardoor je juist meer last krijgt, want hoesten is nu juist bedoeld om overtollig slijm kwijt te raken. 't Is ff vervelend, maar goed, je hebt nog wel even om uit te zieken, ;)

Voor je dichte neus kun je eventueel een neusspray halen die bij baby's ook al gebruikt mag worden.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rozemarijke heeft gelijk; als je echt verkouden bent of echte griep hebt, dan zal je het echt moeten uitzieken!
    Er zijn natuurlijk allemaal lekkere lapmiddeltjes als met dekentje op de bank, dropjes en kopjes thee met honing die de pijn en de klachten wat verzachten, maar je bent er niet eerder vanaf.
    Gewoon goed aan je weerstand werken met voldoende vitamientjes, slaap etc.

En idd neusspray op basis van zout halen, je mag geen xylometazoline. Van stomen met kamille krijg je ook lucht!

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb toen ik zo verkouden was (wk 40) de dokter gebeld en heb neusdruppels gekregen die ik beperkt mocht gebruiken, zoals 's nachts zodat ik kon slapen. Verder kun je gewoon kokend water in een kom doen, handdoek over je hoofd en stomen. En fischermens friends gebruikte ik een paar per dag van om alles open te houden.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

de neusspray van otrivin voor volwassenen (hoeft geen zoutoplossing tezijn dit werkte niet bij mij) mag je hebben en de neusspray van vogel mag je ook hebben zonder had ik al 6 weken niet fatsoenlijk kunnen ademhalen door mijn neus ik mocht ze van de vk en de huisarts gewoon hebben de van de gyn in het ziekenhuis gewoon hebben

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    pfffffff ik ben zoooooo snipverkouden.

Ik gebruik ook niks....alleen van die hete snoepjes.
    Ben stikbenauwd snachts...

Hopelijk gaat t snel over :(

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Neusspray op basis van Xylometazoline mag je tijdens de zwangerschap gedurende maximaal één week gebruiken.
    Dit middel niet herhaald gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).

Deel Deze Pagina