Hallo allemaal, Mijn dochter is nu 5 maanden, en ik ben opnieuw zwanger nu 5 weken. Dat is dus wel snel op mekaar (heb nog een zoon van bijna 3 jaar) Wij zijn er erg blij mee, maar we zijn ook wel bang voor reacties van de "buitenwereld". Zeker op mijn werk, ben pas net weer aan de gang van vorige verlof. En daarvoor ben ik een jaar in de ziektewet geweest. (opname) iemand ervaring met 2 zwangerschappen zo snel achter elkaar? Wat waren de reacties? Ik hoor het ze al zeggen "das wel erg snel he?", " je zal het wel druk krijgen", " was het wel gepland?". " je hebt toch al een jongen en een meisje" bla bla bla.... Bedankt vast voor de reacties!
Wij waren dus ook snel zwanger ben precies een dag na emily haar eerste verjaardag uitgerekend. Hier ook nare reacties gehad.Maar ook leuke reacties. Mensen hebben altijd wel wat te zeuren Hier was het ook niet gepland maar wel zeer welkom en wat de buitenwereld er van vindt interesseerd me niks. Wij vinden het nu vooral erg leuk dat onze dochters straks zo weinig in leeftijd schelen, hebben ze lekker wat aan elkaar. Geniet maar lekker van je zwangerschap en trouwens.... Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! groetjes redu
hoi, Ja, daar heb ik ook last van gehad! Mijn oudste is nu bijna 3, de jongste anderhalf, en nu dus weer een op komst. Gelukkig waren er ook veel positieve reacties! Maar die stomme blijven wel hangen, dat is het vervelende. Maar je moet toch proberen om bij je eigen gevoel te blijven! Ik merkte ook dat ik het bij sommige mensen uit ging stellen om te vertellen en dat het soms een beetje een schaduw was over onze eigen blijdschap! Dus op een gegeven moment had ik ook echt zoiets van bekijk het maar, iedereen denkt of zegt maar wat hij wil, wij zijn er blij mee zo, en ja, het was gepland. De enige opmerking om mensen echt de mond te snoeren is; ja, en we zouden ook nog graag een vierde krijgen hoor! Terwijl we zelf niet eens weten of we daar nog aan gaan beginnen. Maar in ieder geval gefeliciteerd! Leuk toch juist om ze lekker snel op elkaar te hebben? Natuurlijk is het wel even hectisch, maar als je kinderen weer veel groter zouden zijn en je zou dan weer zwanger zijn is het ook hectisch en wennen af en toe, dus tsja. Weet je, en op je werk zouden ze het misschien ook snel vinden als het nog 5 maanden later was, dus daar moet je je gewoon ook niets van aantrekken. Als ik had moeten wachten tot het op het werk uit zou komen zou ik helemaal nog geen kinderen hebben
Ik heb nr 1 en 2 snel op elkaar en de jongste is bijna 4 als de baby komt dus daar zit langer tussen maar zelfs ik krijg reacties hoor... " jullie maken er jullie hobby van.." of "met 2 heb je toch eigenlijk druk zat.." Kortom de meeste reacties kwamen ook gewoon omdat het nr 3 is. 2 kids is heel normaal, bij 3 is het al apart... ik ga dan ook maar niet vertellen dat als mn man zn zin krijgt er ook nog een nr 4 komt. Andere mensen hebben altijd wel een mening over je... gewoon genieten.
Wij hopen ook snel weer zwanger te worden van onze tweede, ik vind het juist erg leuk dat er dan weinig leeftijdsverschil tussen zit. De reactie van de omgeving kunnen me dan echt niets schelen en daar laat ik ons geluk zeker niet door verpesten! Alleen nu maar hopen dat het zwanger worden gaat lukken, met PCOS zullen we waarschijnlijk eerst weer de MMM in moeten Maar iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
catty, ik heb ook pcos en ben dus ws zo snel zwanger geworden doordat de zwangerschapshormonen nog in mijn lichaam zaten veel succes met zwanger worden!!!!
Hier ook al reactie´s terwijl we nog nieteens verteld hebben dat we zwanger zijn haha lekker hoor. Maar goed de mensen die hier raar reageren die weten gewoon niet beter. Ik wil graag 3 kindertjes en wat heeft de rest van de wereld daar nou mee te maken? Hier een Oma die vind dat we het maar gewoon bij 2 moeten houden net als zeizelf en haar dochter nou wij willen er graag 3 en het liefst met wat tijd er tussen nou dat is gelukt de eerste is van 2002 de 2de van 2006 en deze baby komt als het goed is in 2011 presies zoals we graag wilde wat tijd er tussen. Ben dan ook heel benieuwd hoe mijn schoonmoeder reageerd ze heeft alle spullen al weg gedaan omdat er toch geen baby´s meer komen. Mijn eigen moeder is zelf enigst kind en heeft zelf 3 kinderen en heeft me altijd gezegt dat ze het zo leuk vind als ze veel kleinkinderen gaat krijgen ze had er zelf ook nog wel mee gewild maar na de 3de moest ze de handoek in de ring gooien ivm complicaties. Voor haar reactie ben ik niet bang die springt een gat in de lucht als we het haar over 2 weken gaan vertellen op haar 60ste verjaardag.
hoi hoi, ook hier 2 zwangerschappen dicht op elkaar... onze dochter is straks nog geen anderhalf als we uitgerekend zijn van onze 2e dochter... ik heb een aantal rare reacties gehad. idd is het wel gepland? zal wel druk worden. heb je zo gebaald van je vorige zwangerschap (had met 22 wkn weeen) dat je nu een goede 2e wil? enzovoorts... ik heb het hier in het begin wel moeilijk mee gehad, omdat wij zo blij waren en niet iedereen dat voor ons was, maar opeens ging de knop om en dacht ik schijt aan wat andere denken... die zijn misschien jaloers ofzo! en toen ben ik gaan genieten. ga voordat je het gaat vertellen goed genieten, dan kunnen de reacties van andere je niet zo snel raken!! jullie zijn hier blij mee en daar gaat het om! (en misschien vallen de reacties wel erg mee, dus maak je er ook niet te druk om) geniet ervan!!
Bedankt zeg dames!!! Voor jullie reacties. Had ik nou net ff nodig! Idd zouden we ons niks van de buitenwereld aan moeten trekken, maar tis nou eenmaal veel leuker als iedereen mee blij met je is... snappie? Ipv je te moeten verantwoorden. Mijn ouders zeggen ook steeds... nee 2 kinderen is mooi, hebben wij ook. Achja. het gaat erom wat wij willen he? Ik hoop alleen ook dat niet onze oudste er straks buiten valt, omdat die wel wat ouder is. Die 2 keintjes gaan mekaar straks natuurlijk opzoeken. Nouja, ik ben zwanger en we zijn er gewoon blij mee! Julllie ook allemaal van harte gefeliciteerd natuurlijk! @Catty, ik duim voor je dat het voor jou ook snel raak mag zijn!
Bij mij zit er een keurige negen maanden tussen, ik ben 36 en heb geen eeuwen meer de tijd en bovendien wil ik graag dat er niet al te veel tijd tussen zit, dus hopelijk blijft het nu goed gaan. Maar inderdaad, de schoonouders (vooral schoonmoeder) was al extreeeeeeem bezorgd dat we het wel heeeeeel druk gaan krijgen en dat ik me daar maar op moest voorbereiden, bladiebla. En dan met zo'n bezorgd hoofd, pfffff.... Ik ben geen 12 meer hoor, het is een bewuste keuze en anderhalf jaar ertussen lijkt me hartstikke gezellig (en laat opties open voor een derde, hihi). Krijg er de kriebels van als mensen me zo bezorgd aan gaan kijken... Maar goed: ik maak me er even druk over en trek me er verder lekker niks van aan!
zelfs ik kreeg het te horen en vind dat ik best een mooie tijd er tussen heb zitten zo 18mnd en alsnog zeggen mensen o dat is zeker ook fout gegaan ofniet maar merk wel dat hoe verder je komt nu in de zwangerschap dat mensen ook wel weer terug krabbelen en zeggen van mooi zo snel achter mekaar ben je er ook eerder vanaf
mijn zusje heeft bewust 3 kindjes op elkaar gekregen, ze heeft nu kindjes van 1 jaar, 2 jaar en 3 jaar.. ze krijgt veel scheve gezichten, of ze een kinderfabriek heeft thuis omdat ze aan de lopende band uit perst.. grrr wat een opmerkingen zeg.. ze kan ze goed aan en verzorgt ze goed.. je moet je verder niks aan trekken van mensen, al leg je gouden eieren zelfs dan hebben mensen nog wel wat te zeiken..
Weet je, je doet het in de ogen van anderen nooit goed. Zo willen wij mogelijk maar 1 kind en dat is ook raar, want 2 hoort. En dan liefst met 2 jaar ofzo ertussen. Mensen moeten zich lekker met zichzelf bemoeien, ga er lekker van genieten en probeer je niet teveel door negatieve reacties te laten raken! Over het gequote stukje, ik scheel nog geen 2 jaar met mijn broertje ('tje' hij is 30 nu en bijna 2m lang) en ruim 3,5 jaar met mijn zusje, maar die trokken toen ze kleiner waren ook meer naar elkaar. Dus het is ook een kwestie van karakter hoor. En ik vond 'grote zus' zijn altijd erg leuk!
Ik heb helaas ook veel ervaring met niet al te leuke opmerkingen.. Eigenlijk moet ik me er niets van aan trekken, maar dat lukt niet altijd. Mijn oudste twee schelen precies 2 jaar. Toen heb ik eigenlijk geen rare opmerkingen gehad. Toen de tweede 7 maanden was werd ik zwanger van de derde. Een complete verassing voor ons, maar niet minder leuk. De oudste was toen nog 2, de tweede 7 maanden. Nu, bijna 4 jaar verder merk je niet veel meer van dat geringe leeftijdsverschil en hebben ze juist veel aan elkaar en spelen heerlijk met elkaar! Maar nu krijg ik weer opmerkingen over deze vierde zwangerschap. Mensen vinden het blijkbaar nodig om hun eigen mening te geven over onze gezinssituatie. Ik heb wel eens tegen zo iemand gezegd dat zij het waarschijnlijk inderdaad niet aan zou kunnen, maar ik wel. Toen was ze beledigd, want hoe kon ik nou oordelen of zij het wel of niet aan zou kunnen.... Toen ik haar zei dat zij het zelfde voor mij deed was ze snel uitgepraat!! Ik vind het soms wel eens lastig om af en toe eens lekker te 'klagen' over kwaaltjes, gebroken nachten en vermoeidheid want dan heb ik het idee dat ze denken: je wilde het toch zelf zo graag...??
Wat een opmerkingen allemaal zeg! Ik zou dat echt niet pikken.. Wij hebben een dochter van 8 maanden en nu ook in verwachting van de tweede. Als ik ben uitgerekend is onze dochter 15 maanden. De mensen wie het ondertussen weten hebben louter positieve reacties gegeven.. Gelukkig maar!
Nou onze zoon is 2 1/2 als de 2e wordt geboren en NOG zijn er mensen die zeggen 'zohoo jullie gaan snel' :S Dus... mensen hebben altijd wel wat te zeggen/zeuren, niks van aantrekken!
hier ook uiteen lopende reacties. Van de mensen dicht bij ons, hoofdzakelijk leuke reacties . Maar van mensen die iets verder staan.. oo zou je dat wel doen met jou lichaam, je hebt vast weer snel pijn.. kan dat wel met jou lijf 2 kleintjes enz. enz. Mijn reactie probeer ik dan te zijn zoiets als ... goh denk je dat ik weer bi zou krijgen dan.. daar had ik nog niet aangedacht8) of ja vind het fijn om pijn te hebben. wij willen gewoon 2 kleintjes met niet zo heel veel tijd ertussen, we hebben wel bewust gewacht tot colin kon lopen omdatik dus zeker BI zou krijgen. zou voor jezelf 1 zin onthouden die je dan als antwoord kan geven en verder het langs je heen laten gaan. is makkelijkkelijk zeggen als doen hoor, weet ik.
Niks van aan trekken hoor. Mensen hebben altijd wat te zeuren. Gefeliciteerd met je zwangerschap! @Mieppie, gefeliciteerd met je zw. schap. Ken je nog van de aug. mama's. Super!