pijn/ kramp boven in buik en rug

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door L83, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Goedemiddag,

Gisteravond ineens erg misselijk, leek weinig tegen te helpen en zakte ook maar niet.
    In bed kreeg ik ineens erge kramp/ pijn boven in mijn buik, voelde het ook in mijn rug, leek nog boven mijn maag te zitten (middenrif?), wist even niet waar ik het moest zoeken, zo pijnlijk was het.
    Naar een tijdje is het gelukkig wel weer gezakt en ben ik toch in slaap gevallen, s'ochtends was misselijkheid en kramp weg, voel me rug nog wel een beetje, wat kan dit zijn geweest? Maak me een beetje zorgen, want het was echt pijnlijk.
    Kindje beweegt gelukkig goed, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
    Alvast bedankt voor je antwoord

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi L83,

wellicht was het wel juist door de bewegingen van het kindje. Ook van binnenuit kan je lichaam geprikkeld worden. Wellicht heeft het flink tegen je middenrif zitten schoppen/bewegen en ben je daardoor misselijk geworden en kreeg je daardoor de pijn, want je baarmoeder reageert snel op prikkeling in de zwangerschap. Zolang het nu weg is, geen zorgen maken. Mocht je het nog eens hebben, lekker een kruik tegenaan houden en mocht de pijn te erg worden, even je vk vragen voor advies.

Groetjes Brigitte

3. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    dank je wel voor je reactie.
    Pijn leek een beetje op de pijn die ik had toen ik nierbekkenontsteking had, toen wist ik ook niet meer wat voor een houding ik aan moest nemen, maar volgens mij zat het toen wel wat lager.
    Als het zou komen doordat het kindje schopt had de pijn dan niet lager moeten zitten, schopt dan toch eerst tegen je maag, en pijn zat nog hoger volgens mij, ter hoogte van kuiltje bij borstbeen (waar je voelt om plaatst te bepalen bij reanimeren).

Deel Deze Pagina