hallo dames bij ons zoontje van nu net 3 week laat het huidje bij zijn kontje en in de liesjes los tijdens het verschonen/schoonmaken gebruiken zwitsal doekjes en wrijven/deppen niet hard heeft iemand dit ook of weet iemand wat we eraan kunnen doen? bedankt
Ik denk dat het juist te vochtig blijft en daarom gaat schilferen. kan komen als je te dikke laag zalf gebruikt. zinkzalf hoeft echt maar een superdun laagje. Eigenlijk gebruikte ik zal alleen bij roodheid, anders niet. Goed droog deppen voorkomt ook problemen.
Volgens mij vervellen alle baby's toch? Geloof dat mijn zoontje ook bijna helemaal verveld is in het begin.
Hey meid, Mijn dochter is in de eerste weken ook van top tot teen verveld. Schijnt vrij vaak voor te komen. Na die paar weken was er niks meer van te zien en had ze een mooi gaaf huidje. Gewoon even afwachten en af en toe even lekker insmeren met bodylotion en geregeld badderen. Verder goed droog houden en niet teveel aan plukken hoor! Komt goed! Als je toch blijft twijfelen gewoon even vragen aan het CB of jouw huisarts.
hier ook af en toe zoiets mee gemaakt. inderdaad goed droogdeppen met luier of wc papier oid en niks op smeren tenzij het rood is. dan hoort t snel op te klaren
Onze zoon is ook erg verveld in de eerste weken na zijn geboorte. En dan over zijn hele lijfje... Duurde een paar weken en daarna heeft hij er een prachtig huidje voor teruggekregen.