Snotteren, en nu?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door anne19791980, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Op de meeste scholen mag je met een negatieve test gewoon weer naar school, dat is ook wat vanuit de overheid wordt gecommuniceerd - enkele scholen trekken hierin hun eigen plan. Hier op school gewoon helder; negatief is weer naar school.

En een test kan niemand verplichten, maar ik zie het ook niet zitten dat ze 2 weken thuis zitten te snotteren - dus dan maar even 3 sec een wattenstaafje in hun neus. Ze vonden ‘t geen leuk gevoel, maar ze hoefden bv ook echt niet te huilen, dus ik vind ‘t wel prima - zolang het niet meer dan 1x per maand máximaal nodig is.

GossipGirlxoxo en Trirani vinden dit leuk.
  2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Mijn dochter 12 jaarzit vanaf vandaag thuis te snotteren. Hoesten en neusverkoudheid dus.
    Omdat ze geen koorts ed heeft heb ik de jongste vandaag naar school gedaan want volgens mij mag dat. Moet zeggen dat ik t wel lastig vibd wanneer wel en wanneer niet broertje naar school mag
    Dochter is duidelijk met t feit geen test te doen. In de eerste week juli al een test gedaan en was de hel voor haar. Hoopte wel op een test omdat ze net in de brugklas zit en veel mist maar snap en respecteer wel haar keuze

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Fijn om te lezen, ik heb er gewoon een knoop van in mn buik dat mn dochter die test krijgt. Pfff..

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.674
    113
    Vrouw
    Hier zijn de kinderen weer naar school.
    Het was vorige week prima geregeld met huiswerk.
    Oudste moest wel zijn schaduwtoetsen inhalen. En had niet veel huiswerk gekregen. Alleen wat oefentaken op gynzy.
    Jongste kregen we netjes digitaal werkbladen opgestuurd en linkje naar YouTube filmpjes van de letters van die week.

Jongste begon vanmorgen wel ineens weer heel hard te hoesten toen we zeiden dat hij naar school moest :roflmao:

Wel of niet versoepelen hierin vind ik echt een lastige keuze hoor. Je wil ook niet dat je daardoor besmettingen over het hoofd gaat zien, die dan weer gemakkelijk doorgegeven worden.

Wij hebben er overigens ook heel bewust voor gekozen ze thuis te houden en niet te testen. We kunnen het zelf goed opvangen, en ik wil die test liever niet voor onze kinderen als het niet perse nodig is.
    Mochten ze langer/zwaarder verkouden gaan worden zullen we dat wel heroverwegen.
    En zelf zijn we vorige week ook thuis gebleven. Boodschappen besteld. Werk vanuit huis.
    Alleen mijn rondjes hardlopen ben ik blijven doen.

5. Alioli

Alioli Actief lid

6 aug 2020
    113
    112
    43
    Vrouw
    Mijn dochter zit in groep 4 is 7 jaar en is verkouden voelt zich verder helemaal prima. Zij mag gewoon naar school.

Zara75 vindt dit leuk.
  6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vanmorgen heeft mijn dochter de test gehad en ze heeft zich kranig erdoorheen geslagen. Met name de neustest was akelig, maar ging heel snel. Er vloeiden eventjes dikke tranen toen het voorbij was, maar ze herstelde zich vlot. :D
    IMG-20200908-WA0003.jpeg

Nu maar afwachten.

Trirani en Wellesnietes vinden dit leuk.
  7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Was hier eerste x dikke tranen bij dochter. Ze wordt morgen voor de 2de x getest dus benieuwd hoe dat af gaat lopen. Hopelijk pakt de uitslag goed uit voor jullie

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik hoor net van een vriendin dat kinderen bij snotteren nu toch naar school mogen? Bij aanvullende klachten niet (dus echt verkouden) maar bij alleen een snotneus mogen ze nu wel naar school? Of is dat het beleid van de school wat aangepast is?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk het beleid van die school. Ik heb er in het algemeen niks over gehoord.

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ook, zoon is vanmorgen naar huis gestuurd na een lichte loopneus (toen hij het van zijn fiets af kwam) en 1 kuchje. Hij mag pas terug komen als hij negatief getest is en er is pas zaterdag plek om te testen. Hoop dat dit geen slechte voorspelling van aankomende winter word want dan gaat hij veel onderwijs missen. Kind heeft thuis geen enkele keer gehoest of gesnottert. Ik heb totaal een andere definitie over verkouden zijn dan school heeft.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Klopt, er is sinds vorige week een nieuwe richtlijn van de GGD en Boink. Maar gek genoeg kende onze school die niet en zie ik het ook nergens op social media. Mijn kind is verkouden naar school, dat mag volgens de nieuwe beslisboom als er verder geen klachten zijn en in het gezin niemand ziek is.

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  12. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik lees de beslisboom toch echt dat ze met verkouden en/of loopneus thuis moeten blijven. Of lees ik verkeerd?

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh? Ik kom in de nieuwe beslisboom bij neusverkoudheid niet passend bij astma of hooikoorts ook gewoon uit op ‘kind blijft thuis’?

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja de beslisboom die staat weergegeven is voor kinderen tm 6 jaar. Maar vanaf 7 jaar staat er idd gewoon thuis blijven helaas.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dus dan is er niks veranderd, want t/m 6 en groep 1 en 2 mochten al met snotneus naar school. Vanaf 7 jaar (of jonger in groep 3) blijft het met een snotneus thuisblijven...

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn kinderen zijn in de herst en winter altijd verkouden. Dat valt voor mij in het vakje 'gebruikelijke/bekende klachten'.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zoals astma en hooikoorts, ik vind ‘ieder jaar virussen oppikken’ niet vallen onder ‘gebruikelijke/bekende klachten’ - die van mij vangen ook altijd verkoudheidsvirussen op en daarmee hou ik ze nu dus thuis tot ze getest zijn.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Precies

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja gelukkig zie je ook dat steeds meer leerkrachten hier begrip voor hebben. In de klas van mijn zoontje zit ook een kindje die een snotneus heeft en gewoon mag komen. Hoop voor leerkrachten zelf dat ze straks ook niet meer bij een snotneus thuis hoeven te blijven. En dat zowel voor kinderen, leerkrachten en mensen die werken in de kinderopvang pas geldt dat bij verkoudheid in combinatie met hoesten, benauwdheid of koorts ze thuis hoeven te blijven.

En ook bij koorts van een gezinslid dat niet gelijk het hele gezin thuis zit want dit is gewoon niet haalbaar voor zo'n lange periode.

Zara75 en Jessi79 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina