Snotteren, en nu?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by anne19791980, Aug 28, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Evht? Op de meeste scholen houden ze alle groepen apart! Hier in ieder geval (nog) wel. Op jaarlaag dan.

2. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Ik denk dat leraren het nog lastig gaan krijgen met steeds schakelen tussen klassikaal en thuisonderwijs uitstippelen. Als die sneltest komt zitten kinderen alsnog een dag thuis. In onze schoolmail stond dat er geen vervanging was mocht een leerkracht ziek zijn.

3. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    De maatregelen kosten ook levens, zeker tijdens de lockdown door de zorg die niet doorliep. Maar ook op lange termijn door psychische problemen, economische problemen, waardoor hun levensverwachting daalt.

Gewooniemand, Snoopy1983 and tuc like this.
  4. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Dat is wel de bedoeling, maar dan ben je al twee dagen weer kwijt. Op maandag bellen en terecht kunnen, betekent de volgende dag de uitslag. Ik neem aan dat ze niet ‘s avonds nog bellen met je uitslag?

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nee hier niet en het blijft natuurlijk achterlijk hè? 6 en in groep 2 is naar school, 6 en in groep 3 is thuis. Jaja de ene dag ben je een gevaar voor iedereen en de andere dag niet.

Gewooniemand likes this.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Zijn dat er ook 1000den?

7. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Volgens mij willen ze dat bij ons ook, maar wij volgen wel he5 RIVM beleid, dus dat wordt dan lastig.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zijn ze nog in kaart aan het brengen, maar artsen roepen dat het er schrikbarend veel zijn. En dat de grootste klap daarvan nog moet komen.
    Het zal jouw ouder maar zijn waar te laat kanker ontdekt wordt en daarom vroegtijdig sterft. Of jouw puber die zelfmoord pleegt.

9. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Ja ook “s avonds en in het weekend. Het gaat gewoon door.

nelta likes this.
  10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    En zo worden we allemaal verplicht om te testen.
    Ik vind het nogal wat voor een 6 jarige.
    Heeft 1 iemand koorts en de ordinaire griep, dan mogen broers en zussen ook niet meer naar school.
    Ik vind het waanzin. Want als het een week gaat duren, dan ben je dus niet ziek, maar mis je wel een week onderwijs.
    Als je kinderen al wat moeite hebben en achterlopen, dan gaat het nu nog even sneller.
    Hoe is toch mogelijk dat dit allemaal kan en gebeurd.
    En dat met de herfst en winterperiode voor de deur.

Als je kind zo lang verkouden is, kun je het dan niet plaatsen onder andere klachten? Zodat je kind niet te veel hoeft te missen?

11. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Dat zou fijn zijn. Ik ben voor de zomervakantie getest en bij mij werd verteld (of stond in de folder) je wordt gebeld in kantooruren.

12. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Zeker, dat is net zo erg.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Jeetje, wat een vooroordelen over 'ze'. Die 'ze' zijn ook gewoon mensen die in deze tijden het hoofd boven water proberen te houden...

Fijn trouwens dat jij je kinderen mee mag nemen naar jouw school wanneer hun juf aan het snotteren is, maar je realiseert je toch wel dat je dan weer een potentiële besmettingshaard bij jou op school binnenhaalt (iets met incubatietijd enzo)...

Gewooniemand, fairy2011 and tuc like this.
  14. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Zal wel per regio misschien verschillen. Ik ken iemand die om 21 uur gebeld was en mijn man was in het weekend gebeld.

15. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Ik denk dat jij wel begrijp wat en hoe ik ‘ze’ bedoel.
    En inderdaad, een extra besmettingshaard, maar onze kinderen gaan dan in onze bubbel blijven, denk ik, die komen niet gewoon in de klas te zitten. Om onze bureaus is een lijn afgeplakt van 1,5 meter 3n er staan tafels omheen.

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tja, en als de grens niet op de groep was gezet maar om de leeftijd, werd er weer gemekkerd "dat is ook niet eerlijk, mijn 7-jarige moet thuisblijven met een verkoudheid en zijn 6-jarige klasgenoot mag wel gewoon naar school.'

Tis ok nooid goet.

17. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Gewooniemand and Amarens like this.
  18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, ik heb geen idee wat je met 'ze' bedoelt. Jouw post druipt van de vooroordelen. Wie zegt dat die juf 'dus' aangestoken wordt door 'dat ene kindje met een snotneus'? Misschien is juf wel aangestoken door haar eigen familieleden, het schoolhoofd die een terrasje heeft gepakt, een willekeurige voorbijganger?
    En waarom is het acceptabel dat jouw kinderen mee naar school mogen terwijl de gemiddelde ouder het weer mag uitzoeken?

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Dat hoeft al een tijd niet meer en wordt hier op geen enkele school nog gedaan.

20. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    queen of sarcasm begrijpt opeens niets meer en ziet overal vooroordelen in?

Mamafiets and HappyRabbits like this.

Share This Page