Nou ja, een hoop andere ouders zullen natuurlijk blij zijn dat zij haar kinderen mag meenemen in zo'n situatie. Want daardoor zitten hun kinderen niet thuis.
En als dat ene kindje negatief test en wéken met een snotneus thuis moet blijven? Sorry, dat is totaal niet wat er vanuit de overheid wordt gezegd en ik ga daar ook niet aan beginnen. Dan maar 1x de hele klas thuis omdat de juf verkouden is en moet wachten op test + uitslag, liever dat dan dat 1 klasgenoot van een van mijn dochters voor langere tijd thuis zit terwijl het gewoon geen corona is.
Nee, maar ik begrijp niet wat je met 'ze' bedoelt. Jij denkt misschien aan asociale tokkies, ik denk aan mensen met lastige werkgevers die zich niet nog meer verzuim kunnen veroorloven. Vandaar mijn vraag. In deze komt mijn sarcasme juist absoluut niet om de hoek kijken, want ik kan me 100% inleven in mensen die nu met hun rug tegen de muur gedwongen worden.
Precies mijn mening. Mijn ene kind moet er echt hard aan trekken, het is toch ook niet de bedoeling dat ze blijft zitten door een snotneus wat geen Corona is. Is het echt een stevige verkoudheid vind ik het nog weer een ander verhaal worden.
Maar hier komen we dan terug op mijn eerste punt toch? Als de mensen met de lastige werkgevers (en alle andere ouders ook natuurlijk) graag willen dat hun kinderen naar school kunnen blijven gaan, is het juist belangrijk dat ze die mogelijkheid blijven krijgen. Dat de juffen op school les kunnen blijven geven en alles door kan gaan voor alle (niet verkouden/zieke) kinderen. Dat de kinderen die verkouden/ziek zijn thuisblijven en zo het onderwijs draaiend kan blijven. Dat is wat wij (mensen in het onderwijs, mensen voor de klas, de ondersteuning etc) graag willen.
En dit is precies waar jouw betoog zichzelf tegenspreekt. Het onderwijs kán niet doorgaan voor alle kinderen wanneer alle kinderen met een snotneus thuis moeten blijven, en dus ook hun ouders niet kunnen werken. Uiteindelijk gaat dit gewoon niet werken.
Voor alle andere kinderen die niet verkouden/ziek zijn.... dus de andere 24 kinderen in de klas. Of de andere 483 op de school? Wij willen zoveel mogelijk les blijven geven aan zoveel mogelijk kinderen/leerlingen. Maar zonder leerkrachten en docenten op school wordt dat lastig.
Uiteraard. Maar het wordt ook lastig voor de rest van de vitale beroepen wanneer hun kinderen niet naar school mogen wanneer de juf een snotneus heeft. Dus helemaal top dat jij je kinderen dan mee mag nemen naar jouw school (en geldt dat alleen wanneer de juf verkouden is, of óók wanneer jouw kind snottert?), en zullen we dat dan ook maar gaan doorvoeren in de zorg? Of in het bedrijfsleven?
Dit gaat uiteraard niet op als mijn kind snottert nee. Dit is ook geen aardigheidje van mijn directie naar ons. Dit is puur de school draaiend houden. Zoveel mogelijk lesuren door laten gaan voor de leerlingen.
Ik vind dat je het idealistisch bekijkt. Bij ons zijn er soms al gewoon halve klassen. Dus mijn inziens kan beter de juf een weekje uitvallen en de kinderen gaan thuis door, dan halve klassen en de juf gaat door.
Ah dus het onderwijs draaiend houden voor de niet-verkouden kinderen (dus niet álle zoals je zelf zegt) en die kinderen die vrijwel continu verkouden zijn schrijven we gewoon meteen af? Ik snap echt niet hoe je het kan verantwoorden dat het oké is dat meerdere kinderen óntzettend vaak/lang thuis komen te zitten met gewoon een snotneus of een hoest, terwijl ze dus géén corona hebben. Het hele idee is dat we besmettingen met corona willen afremmen/voorkomen, dus negatieve test = naar school.
Hier zoontje 5 jaar snotteren hoesten keelpijn Sinds gisteren hij is thuis Laat hem niet testen maar uitzieken Vanwege zijn astma en allergieën is hij vaak ziek meestal vanaf september tot februari op en af Pas als we zelf ook klachten krijgen laat ik mezelf testen of me man
Maar dan moet dat testen wel beter geregeld worden. Zoon in juli laten testen. Kon volgende dag terecht en dag erna de uitslag, max 3 dagen uit de running. Nu bel je maandag, kun je woensdag terecht als je geluk hebt en heb je misschien vrijdag of zaterdag de uitslag. Mis je gelijk al een week. Dikke kans dat die klachten misschien nog wel eerder weer over zijn. Dan denk ik ook 3x na over laten testen.. Daarbij is neusverkoudheid vaak niet eens een symptoom en wordt er in heel veel landen niet getest bij die klacht en geldt vooral koorts en benauwdheid.
Vraagje aan de aanwezige leerkrachten hier. Als je met verkoudheid thuis komt te zitten. Dan kan je dus niet voor de klas staan, maar wel werken. Is het een mogelijkheid voor de school om die leerkrachten online lessen te laten verzorgen voor de kinderen die verkouden thuis zitten? En voor degenen die nu sarcastisch willen reageren. Nee. Niet ideaal. Je wil liever iedereen op school etc. Dat verhaal kennen we. Maar beter dan helemaal niks doen toch?
Eens dat testcspaciteit beter moet. Ik laat mijn kinderen ook niet testen 1: tegen de tijd dat ze aan de beurt zijn zijn ze alweer bijna beter 2: ik kan me ook wel vinden in het thuis uitzieken en geen anderen aansteken 3: voor jongste is thuisonderwijs voor ons goed te begeleiden. En oudste kan het makkelijk missen (tot op zekere hoogte natuurlijk, maar zo vreselijk vaak zijn ze ook weer niet verkouden)
1 hele kleine kanttekening. 24 uur voordat jij verkouden wordt ben je al besmettelijk. Dus ondanks dat jij je kind (bij tekenen van verkoudheid) thuis houdt heeft hij/zij de dag ervoor al de hele klas kunnen besmetten. En het onderwijs blijft dan misschien wel draaien maar de kinderen die pech hebben en een paar keer verkouden worden missen best veel school. Vorig jaar was iedereen bang voor leerachterstanden maar ik ben bang dat die leerachterstanden juist dit jaar worden opgelopen.