Snotteren, en nu?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door anne19791980, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hoe bewijs je dat je je kind hebt laten testen? Mijn kind heeft geen digid dus een afspraak moet telefonisch gemaakt worden. De uitslag krijg je dan ook telefonisch. School moet je dan maar geloven?

Het is allemaal zo krom.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom zou je daarover liegen. En dan zou je kind ook nog mee moeten doen in het verhaal. Lijkt me sterk allemaal.

Neuzeke en HappyRabbits vinden dit leuk.
  4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Beiden. Want er zullen vast ouders in de knel komen te zitten met opvang en werk. Niet iedere werkgever is begripvol, zie je het voor je dat je om de haverklap vrij moet zien te krijgen omdat je kind met een snotneus thuis zit..
    Mijn man werkt vanuit huis, maar waar hij tijdens de lockdown nauwelijks werk had is hij inmiddels weer volop aan het werk. Op mijn werk is het sinds corona juist drukker dan ooit, die worden gek als ik ( en mede collega's met jonge kinderen) steeds thuis moeten blijven. Winterperiode is nu eenmaal een periode waarin verkoudheden op de loer liggen. Nu gaat ze nog naar mijn ouders, maar dat kan ook zomaar stoppen zodra mijn ouders het (weer) niet meer aandurven.
    Pfff kan me er nu al druk om maken en zo zullen er vast meerdere ouders zijn...
    Ik vind het gewoon niet oke, al snap ik dat ze alles proberen om dat virus in bedwang te houden..

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Je hebt allerlei soorten mensen, dus ja er zullen er echt wel tussen zitten.

Daarom kan ik me ook voorstellen dat school je toch niet laat komen met klachten en een negatieve test.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens de beslisboom mogen kinderen met een negatieve test gewoon naar school.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind 3/4 keer hoesten en verder geen klachten ook niet echt een alarmsignaal voor corona. Ik snap dat school daar niets mee doet.

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    En hoe lang geldt die negatieve test dan? Ze snottert nl het hele najaar en winter. Ik ga haar toch echt niet elke keer laten testen. De ggd zegt zelf dat het niet prettig is voor kinderen.

SAARC, Zara75 en tuc vinden dit leuk.
  9. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Mijn peuter kwam vrijdag uit de psz thuis mrt een snotneus. Dat heeft hij altijd in de eerste na een vakantie. En elke andere peuter daar ook. Hij is nu alweer opgeknapt, maar die kan ik niet elke keer een test laten doen. Grote kans dat hij zijn broer ook besmet. Als hij thuis moet blijven ga ik wel vragen om zijn werkboeken. Die snottert vaak wel een paar dagen en dat vind ik te lang zonder huiswerk.

10. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Is elke school verplicht zich hieraan te houden? Of mogen ze dit zelf bepalen?

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit is toch afgesproken door onder andere de scholen?

Een kind heeft recht op onderwijs en het lijkt me dat je dan wel zwaarwegende redenen moet hebben om dat te ontzeggen. Zeker als er geen (serieus) online alternatief is.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Nou lekker hier heeft de oudste een snotneus op de eerste dag dat ze weer naar school mogen...begint al goed

13. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Helemaal mee eens hoor, maar onze school heeft heeft het helemaal niet over de beslisboom en zegt in al haar communicatie niks over weer naar school met een negatieve test. Ik heb die vraag nu uit staan bij school, maar nog geen antwoord ontvangen van ze.

De beslisboom is gemaakt door BOink ism Jeugdartsen Nederland en het RIVM.
    Niet ism scholen.

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    hier hebben ze zowel voor de vakantie als in de vakantie aangegeven alle richtlijnen van het RIVM enzo te volgen. ook hebben we die beslisboom toegestuurd gekregen. dus bij ons kijken ze hier wel naar, en op die boom staat heel duidelijk dat met een negatieve test kinderen weer naar school mogen.
    al snap ik dat je het vanuit school mogelijk alsnog niet wilt. want dan kunnen weer meer kinderen die snotneus krijgen en ook allemaal niet naar school mogen tot ze de negatieve test hebben kunnen overleggen.

15. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113

Inderdaad, snap ik ergens ook.
    Maar school van dochter doet nu een beetje vaag, vind ik zo irritant!

mamameer vindt dit leuk.
  16. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik baal er wel van hoor. Zo’n verdrietig kind hier.
    Hoop echt dat ze hier voor de winter wat op gaan vinden, want langer niet alles dat snottert is Corona

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Vorige week mijn dochters ook thuis. Ze voelden zich prima, maar ze waren verkouden. Ergens hoop ik dat de regel aangepast gaat worden voor het hele basisonderwijs dat kinderen met verkoudheid mogen komen. En dan met koorts niet.

mamameer en tuc vinden dit leuk.
  18. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Dochter snottert nog steeds dus heb vandaag gebeld voor haar schoolboeken. Ik mag ze niet op school komen halen, ouders mogen niet naar binnen en niet op het schoolplein. Een vriendinnetje moet het meenemen voor ons.
    Of ze wel naar school mag als ze negatief test heb ik nog geen antwoord over ontvangen. Heb ook geen zin om haar te laten testen als ze dan toch niet zou mogen komen. Dus we wachten maar weer af.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik ben verbaasd dat dit nog niet voorzien is.
    Ik las het hier al een aantal keer.
    Dat zoiets gebeurde in het prille begin, oké. Nu ? Neen, dat kan ik niet begrijpen.

Als ik kijk naar de school van onze kinderen, daar is alles tot en met december al in orde (weet ik via vriendin die daar les geeft).
    Moeilijke en nieuwe lessen werden al opgenomen, bundeltjes liggen klaar, er gaan vaste bel momenten voorzien worden voor de kinderen die afwezig zijn,...

NiVa0230 en Zara75 vinden dit leuk.
  20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik krijg hier echt serieus jeuk van. Er wordt zo ontzettend krampachtig gedaan. Hoe moeilijk is het om die boeken even te geven, je hoeft er niet eens voor het gebouw in te komen. Overdracht geschiedt in de open lucht, dus kans op besmetting in die luttele seconden is 0.
    Vind het zo overdreven allemaal, we lijken wel een stelletje melaatsen.

NiVa0230, Kinderwens87, dreumesje en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina