Dat vind ik toch wel bijzonder lange wachttijden hoor. Eigenlijk moet dat allemaal veel sneller gaan e.
Zoon 2 kwam gisteren verkouden thuis... Heeft in de afgelopen 14 dagen contact gehad met besmette medewerkers op de opvang... Heb het info nummer gebeld, maar daar kreeg ik alleen maar de standaard info voor een verkoudheid bij 4 jarigen (laat me voorop stellen dat ik idd denk dat het gewoon een koudje is) maar er staat in de brief die we hebben gehad contact te moeten opnemen met de ggd... Dus dat doe ik, dacht ik, verteld de jongen dat hij het eigenlijk niet weet en niet in dienst is van de ggd... Pfff OK, ik moest het afspraken nummer maar gewoon bellen... En die is over belast en zijn telefonisch niet bereikbaar Het is niet dat ik hem perse wil laten testen, maar wil wel weten of we nu allemaal weer 10 dagen in quarantaine moeten of gewoon mogen beschouwen als een verkoudheid en 24 uur alleen voor hem aan houden
Dat hebben ze wel over zichzelf afgeroepen hier. Iedereen zo angstig gemaakt over de mildste klachten en dat je direct moet testen. Ik ken iemand die bij de GGD werkt, wat nu in het nieuws komt dat mensen zonder klachten testen is niet volledig zonder klachten. Het zijn mensen met een klein kuchje of die 3x niesen zonder snot. Maar er is zo ingeramd dat je direct moet testen. Dus daarmee loopt de boel nu helemaal vol.
Ik werk zelf in het onderwijs en ik ben benieuwd waar dit naar toe gaat. Ik werk vooral in kleuterklassen, daar mogen kinderen met snotneuzen komen. Maar ik krijg daardoor vervolgens ook een snotneus maar ik moet mij dan vervolgens laten testen. En zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien. Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe eens gedaan alsof ik een test wilde aanvragen (dus enkel inloggen met digid en postcode ingevoerd) gewoon om eens te kijken wat het zou doen wat locaties betreft. En ik vind het absurd.. de dichtsbijzijnde locaties zijn op minimaal een uur rijden (enkele reis). Dat is toch echt idioot.. en vanochtend waren er zelfs geen testlocaties beschikbaar online. Mijn vriend is vorige week woensdag getest, toen kon het nog op een kwartier rijden verderop. Hij werd daar wel anderhalf uur later dan zijn afspraaktijd getest, zo druk was het.
Ja, was vandaag toevallig ook in het nieuws dat het in sommige regio’s nu echt overbelast is... 1,5uur later?! Oef, hoop toch niet dat dat morgen hier ook zo is...
Als ze nu al overbelast zijn, dan word het mooi als er nog meer mensen verkouden worden en de griep er aan komt. Langs de andere kant, is het wel goed dat mensen doen wat gevraagd word natuurlijk.
Tja, daar kom ik niet mee weg. Ik kan niet met milde klachten thuisblijven, maar (nog) niet testen. Thuisblijven = testen. Even aankijken is er gewoon niet bij, als je niet thuis kunt werken.
ja echt anderhalf uur later.. had om 14.45 een afspraak en werd getest om 16.10. Hij had de uitslag de volgende dag om 15.50. Dus dat was wel netjes binnen de 24u. Hij was al met al ruim 2u weg, testlocatie zat voor hem op 15 min rijden.
Ja dat geldt voor mijn werk ook. Collega’s mogen niet afwachten maar moeten laten testen. En ik snap dat, de schoolleider wilt de klas zo snel mogelijk weer op school hebben natuurlijk. Aan de andere kant vind ik het echt idioot om er ruim een uur enkele reis voor te rijden..
Lekker dan. Ik ben darmpatiënt, alleen daarom al kan ik al in de stress schieten van zo'n bericht. En stress slaat onmiddellijk op m'n darmen... is er een toilet beschikbaar bij zo'n testlocatie??
Toch vreemd dat wij te horen krijgen dat je bij een loopneus, neusverkoudheid al moeten laten testen terwijl het WHO zegt dat een loopneus of vastzittende neus (de snot dan) en zelden voorkomend verschijnsel is bij Corona.
Ik ben vorig schooljaar als eens 1,5 uur verderop getest. Enkele reis dus... hele avond weg geweest. Ik wilde toen zelf niet nog een dag wachten op de plek 20 min. van huis. Maar in alle eerlijkheid, dat doe ik niet nog een keer! Het hele idee was toch dat testen laagdrempelig en gratis zou kunnen?
Zou een rol spelen dat je met niezen & loopneus wel makkelijker virusdeeltjes verspreid als je (naast verkoudheid) ook covid hebt? Want het kan natuurlijk ook makkelijk beide voorkomen.
Sorry, dat was niet mijn bedoeling.. ik snap je wel want bij mij slaat t ook op mijn darmen.. krijg van dat hele corona gedoe al stress, ik ben niet echt bang voor corona zelf maar iedere ochtend opstaan en kijken wie er nu snot/keelpijn/hoest heeft en wie wel en wie niet naar werk/school kan. ik hoop dat het op jouw testlocatie meevalt morgen en dat je zo door kan
anderhalf uur zelfs! Jeetje..! Ben het helemaal met je eens hoor, ik heb op het werk al aangegeven dat ik werktechnisch snap dat ik niet onder een test uitkom maar dat ik weiger om zo ver te rijden. En er waren meer collega’s die aangaven dat niet te gaan doen.
Zelfs een zere keel nog maar sometimes, terwijl men hier alle alarmbellen af laat gaan dan. Het blijft allemaal heel vaag.
Ik heb ook eens ingelogd. Ik zou als ik getest moet worden zondag pas terecht kunnen op een locatie 50 minuten met de auto hiervandaan. Koekoek
Bij ons mogen ze ook gewoon komen als ze alleen neusverkouden zijn. Volgens de beslisboom mag dit gewoon. Pas als er koorts en/of hoesten bij komt dan moeten ze thuis blijven.
Het is net hoe je de beslisboom interpreteert. Werk je enkel vanaf neusverkoudheid naar beneden, dan moet het kind thuisblijven. Maar, naast neusverkoudheid staat: eventueel samen met kuchje en/of koorts. Ik denk dat sommige scholen het lezen als combiklacht. Wat mij op zich een goede beslissing lijkt, want die neusverkoudheidsregel gaat de komende tijd voor rampscenario's zorgen.