Uitslag coronatest via DigiD

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by heidiane, Sep 4, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Wellicht staat het vast ergens in een topic maar zelf lees ik die niet. Dus maar even een hoofdtitel.
    Gisteren gehoord dat je via DigiD sneller de uitslag kan zien.
    Voor mijn dochter te laat daar moet ik op telefoontje wachten maar al wel voor allebei mijn kinderen DigiD aangevraagd voor als er (weer) getest moet worden.

Attached Files:

2. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

Feb 20, 2018
    1,514
    853
    113
    Female
    Klopt mijn man heeft zich van de week om 10.30 laten testen en rond 20.00 had hij de uitslag al. Alles digitaal... Schoonzus had de het telefonisch geregeld en die heeft 1.5dag moeten wachten.

heidiane and Huismuisie like this.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Mijn kinderen worden morgen getest, ik heb eergisteren hun digid aangevraagd - hopelijk komt die brief snel dan! Komt de uitslag hoe dan ook op digid of enkel als je ook via digid de afspraak heb gepland? Telefonisch ga ik het sowieso niet meer doen, 7x moeten terugbellen omdat de lijnen allemaal bezet waren en toen nog 30min in de wacht gestaan...

4. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Hoop ook als je telefonisch de afspraak gepland hebt en dat denk ik wel. Anders was dat door de mensen die mij die tip gaven er wel bij gezegd. Zelf nog geen ervaring het te zien op DigiD. Als het echt zo werkt snap ik niet dat ze dat er niet bij zeggen. Die folders aanpassen die je krijgt gaat natuurlijk niet zo 1,2,3

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Ja, ook met telefonische afspraak komt de uitslag op digiD... Wij zijn alleen gebeld met uitslag voor zoon en niet met uitslag voor onszelf, terwijl we echt telefonisch afspraak hadden gemaakt vorige week.

Fuddey likes this.
  6. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Klopt, telefonisch afspraak maken kun je ook de uitslag via DigiD inzien.
    Daar staat ook bij vermeld dat als je de uitslag via DigiD hebt gezien je niet meer wordt gebeld.
    Soms kunnen ze best efficiënt zijn :roflmao:

Fuddey and bulakgirl like this.
  7. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Haha echt geweldig de opmerking dat ze soms best efficiënt kunnen zijn. :D
    Ik heb gisteren al geprobeerd te bellen via mijn mobiel. Vanmorgen maar met de vaste telefoon gebeld om te voorkomen dat ze net zouden bellen als ik mijn mobiel bezet hou. Was echt al wel bijna 48 uur geleden en was nog niet gebeld. Ze maakten er geen probleem van dat ik zelf belde. Of ze toevallig gisteren mij hebben proberen te bellen toen ik hun belde zal ik nooit weten maar ben wel blij met de mogelijkheid van de DigiD.

8. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Wat fijn dat je dit deelt!!! :thumup:
    Ik wist dit helemaal niet, heb zojuist een code voor mijn zoon aangevraagd. Zusje is verkouden geworden, dus hij zal binnenkort wel volgen :(. Hopelijk hebben we dan een snelle uitslag als hij getest moet worden!

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik hoop heel erg dat morgen de digid-code voor de kinderen komt, dan kan ik mogelijk zondag de uitslag al zien en kunnen ze maandag gewoon weer naar school - telefonisch verwacht ik niet dat ze voor maandag al zullen bellen...

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,695
    4,304
    113
    noord holland
    Klopt! Mijn collega was ook in de ochtend getest en had s avonds de uitslag online afgelopen week.
    Je kunt op coronatest.nl een test aanvragen maar ook de uitslag zien en dat doe je dan door in te loggen met je DigiD.
    Misschien dus wel handig idd voor de kinderen om ze aan te vragen, de mijne hebben t ook nog niet.

11. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Ik heb voor de kinderen ook digid aangevraagd maar ik zie net dat je pas vanaf 7 ook online een afspraak kunt maken.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    “Kinderen 0 t/m 11 jaar:
    U belt als ouder/verzorger met 0800-1202 voor een afspraak. Als uw kind DigiD heeft kunt u ook online een afspraak maken voor een coronatest. Maar voor kinderen van 0 tot en met 6 jaar is het beter om telefonisch een afspraak te maken. ”

Ik lees dit als ‘het kán wel online’, maar dat kan dus niet bij 0 t/m 6?

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Ik probeerde even met mijn eigen digid uit omte kijken hoelang ik zou moeten wachten en op welke locatie ik terecht zou kunnen.

Dan krijg je eerst wat vragen over je klachten enz en dan staat er ook dat je vanaf 7 jaar online kunt plannen en voor kinderen tm 6 moet je bellen.

Dat is weer tegenstrijdige info dan :)

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ow nou, niet zo handig dan... Ik neem aan dat ze telefonisch willen weten wat de klachten zijn en waarom je <6 wil testen, maar stel die vragen dan gewoon online, zo moeilijk is het niet daar een paar vragen aan te hangen... en desnoods belt de ggd dan even op en te vragen of je als ouders echt en 3-jarige (ik zeg maar wat) wil laten testen met enkel een snotneusje.

Maar ja, dan zijn ze denk ik telefonisch nog niet van me af dit jaar, dit is vast niet de laatste verkoudheid ;)

luca75 likes this.
  15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Klopt want de test gaat niet vanuit de auto maar via een speciale unit voor kinderen in vele gevallen

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Uitslag hier stond net op digid, super! Dus heel goede tip, @heidiane !

heidiane likes this.
  17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,695
    4,304
    113
    noord holland
    Ik kwam erachter dat als je je afspraak verzet op dezelfde dag dat dan de oude afspraak blijft staan :rolleyes:. Hij bleef bij mij online aangeven dat mijn test van de 4e nog geen uitslag had. Toch maar in de mail gekeken waar een mailtje in stond waarvan ik geen melding had ontvangen met dat de uitslag er was. Ik weer ingelogd, wederom dat de uitslag er van de 4e nog niet was. Klik ik op 'nog meer testen' ploppen er twee afspraken van de 4e tevoorschijn met twee tijden (de eerst gemaakte afspraak en de verzette afspraak) en toen ik daar op de juiste tijd klikte stond dat de uitslag negatief was.
    Mailtje was 23:35, dezelfde dag om 11:00 getest.
    Maar daar kwam ik dus vandaag tegen 12:00 pas achter :roflmao:.

18. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Heerlijk. De activeringscode binnen van de kinderen. En ze hebben een account. Alleen heeft het totaal geen zin zonder DigiD app blijkbaar. Ik kan nu nog niet bij de gezondheid informatie. Dan moet er via de DigiD app een check van hun id kaart gemaakt worden. Betekend dus op hun mobiel de app installeren. :rolleyes:

19. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Hmmm o_O en kun je de DigiD app op 1 apparaat ook voor meerdere personen gebruiken?

Hier hebben de kinderen namelijk nog geen eigen telefoon.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Huh? Ik kan via www.coronatest.nl gewoon inloggen met verificatiecode per sms, geen app voor nodig (want die app is aan mijn eigen digid gekoppeld). Gaat probleemloos zo.

Edit: Dus drukken op ‘controle via sms’ ipv die bovenste. Screenshotje in bijlage.

Attached Files:

bulakgirl likes this.

Share This Page