hoi ik ben wel eens verkouden of snotterig geweest, maar nu is het echt extreem, al vanaf vorige week maandag (het is nu dinsdag) ben ik echt supersnotterig, loop de hele dag met zakdoekjes in de weer. er is echt al een 15 pak zakdoekjespakjes doorheen. wie herkent dit, en zou het te maken hebben met het slijmvlies dat opzet tijdens de zwangerschap?
Ja, je slijmvliezen zijn nu veel gevoeliger. Ik heb normaal gesproken wel eens verkoudheidje, maar nu loop ik ook al weken te snotteren... Bleh!
Hier ook hoor, wist niet dat ik zoveel snot in mijn neus kon hebben (klinkt lekker fris). Er valt niet tegenaan te snuiten of neussprayen.
Je slijmvliezen zijn idd beter doorbloed. Daarnaast is ook je weerstand lager tijdens de zwsch, dus kan een verkoudheid wat langer aanhouden.
Waarom zou je weerstand lager zijn tijdens zwangerschap? Verminderde weerstand is de bron van alle ziektes, maar als je gewoon goed voor jezelf zorgt, is je weerstand echt niet minder omdat je zwanger bent hoor! Gewoon goed gezond eten met voldoende vitamine C, voldoende rusten. En desnoods echinacea en probiotica gebruiken om je weerstand op te bouwen en op peil te houden.
Tijdens een zwangerschap gaat het immuunsysteem over op een lagere stand. Dat is nodig omdat de foetus een 'vreemd lichaam' is, waartegen een normaal werkend afweersysteem zich zou kunnen keren. Tijdens de zwangerschap verlaagt in het algemeen de hoeveelheid antistoffen. En direct na de bevalling gaat het aantal antistoffen weer omhoog.
bij mij begon het een weekje of 4 geleden.. een dikke week met zware griep gezeten.. toen een weekje niks.. daarna een weekend met erge indalings/voorweeën in combi met wat koorts. daarna weer een weekje niks.. toen een verkoudheid opgelopen die nog steeds aanhoudt, en waar ik nu ook nog eens een luchtweginfectie bij heb opgelopen sinds een paar dagen . what's next?
Is dat echt zo? Dat wist ik niet. Ik voel me beter dan ooit, alle waardes zijn goed en ik heb nog geen verkoudheid gehad. Mazzel?
wat maka123 schrijft klopt inderdaad, ik loop ook al te snotteren en te niezen sinds dag 1 vd zwangerschap, ik moest ineens heel veel niezen toen dacht ik al, wat raar, dat heb ik nooit, later bleek ik zwanger, ik heb er iets voor gekregen van de huisarts omdat ik er ook bloedneuzen bij heb en hij aan een zwangerschapsallergie denkt, nou het helpt niks dus dat wordt niezen tot half april
Ik ben ook vanaf het begon van mn zwangerschap al soort van verkouden/hoesten etc, en sinds deze week ook echt de griep en echt heel erg verkouden, heb soms geem lucht meer, gelukkig neusspray die zwangere vrouwen wel mogen!
ik ben gisterenochtend naar een Natuurwinkeltje geweest, was het echt zat dat gesnotter. daar kreeg ik Coryzalia mee van Boiron, elk uur een zuigtabletje en ik merkte vandaag meteen al verbetering, of beter ik heb niet meer snotterig sinds vanmiddag! (ongeveer 20 pilletjes later) Hopelijk helpt het jullie ook!
Hey ccwomen, welke neusspray is dat dan als ik mag vragen? Want ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben en ik heb sinds dan een zware verkoudheid. Vooral neusloop of verstopping van de neus. Word er gek van. Ik gebruikte altijd als spray Xylometazoline, maar dat blijkt niet goed te zijn tijdens zwangerschap.... dus ben benieuwd wat jij wel mag nemen... Liefs Nanske
hoi, alle tips zijn welkom. Ik snotter echt vreselijk sinds afgelopen weekend, kom er maar niet van af.
Ik heb heel de zwangerschap Xylometazoline gebruikt. Die wordt normaal afgeraden om lang te gebruiken wegens verslaving. Ik heb zelfs tijdens het bevallen nog gesprayt , anders kon ik niet normaal weeën opvangen en ademen. Alleen als je hoge bloeddruk hebt of als de doorbloeding van de placenta niet goed is mag je hem niet gebruiken. Een vriendin van me gebruikte neusspray 5 dagen wel en dan weer 5 dagen niet... De huisarts en verloskundige waren op de hoogte hier. En eerlijk waar, na de bevalling niet meer hoeven sprayen, was meteen van die snotterige slijmvliezen af. Ja nu af en toe ivm mijn allergie, maar dat is andere spray.
Zo doe ik dat ook met die Xylonogwatspray. Ben nu ongeveer 2 maand zwanger en ook precies twee maand verkouden. Dus ook week wel, week niet. Anders is er geen doorkomen aan. Het gaat nu heel erg vriezen en ik hoop zooo dat de bacterien nu allemaal eens een keertje doodvriezen! Misschien dat het dan beter gaat met ons allemaal. De hele zwangerschap door snotteren lijkt me echt niet wat.