snotterig als nooit tevoren, door zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ons Kleintje, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Dat snotteren heeft niets met bacteriën te maken hoor. Alleen met je slijmvliezen, die worden overal dikker en gevoeliger. Dus in je baarmoeder en bij sommigen ook in hun neus ;) . Ik ben er 9 maanden lang gezegend mee geweest :( .

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toch wel. Door de zwangerschap is je weerstand met wel 50% verminderd (wist ik ook niet, maar heb het nagevraagd bij mijn vk) en dus loop je eerder het verkoudheidsvirus op. Als dat niet over gaat kan je er een bacteriele infectie in je keel, neus, oren of bijholten bijkrijgen.
    I

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Nou bij mij zat alleen mijn neus dicht 9 maanden lang. Niet verkouden ofzo, geen keelpijn, niks van dat. En als ik de spray gebruikte slonken de slijmvliezen en dan had ik geen centje pijn. Dus bij mij had het iig totaal niets met verminderde weerstand of bacteriën te maken.

4. gelukkigemama77

25 dec 2008
    36
    0
    0
    hallo

ook ik herken dit ben ook al heel lang snotterig en niezen.
    normaal als ik verkouden was hoefde ik nooit te niezen.
    ook heb ik elke ochtend een bloedneus,in een zwangerschapskalender las ik dat ook dat normaal was omdat je bloedvaten sneller kunnen knappen.
    maar ja lekker hoor dat gesnotter :cry:

5. chrissebis

26 aug 2008
    15
    0
    0
    klopt inderdaad dat je een lagere weerstand kunt hebben tijdens de zwangerschap. ik ben bijna af en aan verkouden,nog nooit zo vaak verkouden geweest. ik vroeg het aan mn vk en die zei dat het geen kwaas kon en dat het kan omdat je weerstand wat minder is tijdens de zwangerschap. alleen prettig voor ons is het niet,hihi....

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Die Xylometazoline is bij mij ook het enige wat helpt. Alleen las ik pas de bijsluiter en daarin staat dat deze stof als bijwerking verminderde doorbloeding van de placenta kan hebben, dus ik laat hem maar staan. Die gewone zoutoplossing werkt niet. Ben nu ook al weken verkouden.

7. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    wilde net vragen of iemand me hiermee kon helpen, maar zie nu de bui al hangen. Heb me vanmorgen ziek moeten melden, ook ik heb al sinds dag 1 een verstopte neus en aangezien mijn neusholtes en kanalen van nature al te klein zijn zit ik nu dus helemaal verstopt en ben ik vanmorgen gezellig wakker geworden met hoofdpijn, want krijg dus amper lucht.. en deze domme muts kan ook nog eens slecht door haar mond heen ademen, krijg dat truucje maar niet onder de knie..
    :)

Die kinderneusspray helpt bij mij geen bal, maar zou je mogen stomen?
    Het helpt bij mij ook niet echt dat ik op een school werk en de kinderen de laatste week al met bosjes neervielen.. zag de bui al hangen, daar kan volgens mij geen fruitmand tegenop..

Heb me voor vandaag alleen ziekgemeld, wil niet zo'n ziekelijke zwangere zijn, maar begin nu te twijfelen of ik niet gewoon in bed moet blijven liggen..

Wie heeft er nog meer tips.. ui naast je bed, werkt dat echt?

ga weer terug mijn bedje in!

8. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Loop hier ook al 4 weken te snotteren, wist nie dat ik zoveel snot had :D

Ik gebruik meer wc-papiertjes voor me neus dan voor de rest ;)

9. Niet meer actief

hier nog een die snotterdesnottert... gadver.
    voor mijn zwangerschap gebruikte ik al een spray ivm allergieen enzo... maar dat mag nu dus niet.
    moet maandag toch een afspraak maken bij de HA voor een verwijsbrief, zal meteen eens iets anders vragen daar ik erg kortademig ben en daardoor ook weer misselijk lijk te worden...

het valt nog niet mee allemaal hahahah
    liefs

Deel Deze Pagina