Even jullie visie nodig: Ons zoontje van bijna 6 weken is, vanaf dat hij 2 weken is, verkouden. Nadat hij een fles heeft gedronken belandt hij eerst in een hoestbui, daarna boeren en vervolgens klinkt hij heel vol (in z'n neus) en klinkt hij de hele tijd als een knorrend varkentje. Het hoesten en voller klinken/snotterig zijn, komt dat gewoon doordat hij door de melk meer slijm aanmaakt of zou het ook kunnen komen door een allergische reactie op de voeding? Hij doet 15 tot 20 minuten over de fles. Is verder over het algemeen een rustig kind, heeft wel z'n huilmomenten (tha, het is natuurlijk een baby) en wil vooral veel gedragen worden. Hij heeft wel een wat drogere huid en zit nu een beetje onder de pukkeltjes.
Hoe gaat het nu met hem? Mijn dochtertje is nu ook verkouden en wat helpt is een neuspeertje om de snotjes eruit te krijgen. Daarna gebruik ik een zoutoplossing (voor baby's) en geef ik na de voeding nog een beetje warm water tegen het slijm in de keel.
Er is helaas nog weinig veranderd. Voor de zekerheid even langs de huisarts geweest en die kon niks raars ontdekken. Voor koemelkallergie vond ze het niet heftig genoeg en de longetjes klonken prima. Dus ik ga maar gewoon heel hard duimen dat het mooie weer blijft en alle verkoudheidjes daarmee verdwijnen! Warm water na de voeding geven heb ik nog niet geprobeerd, dank voor de tip!
Pleegkindje had het ook. Niemand wilde er aan dat het koemelkallergie was maar icm de ontstoken ogen vond ik het toch raar. Ook had het regelmatig last van astma achtige klachten. Kindje was al wel 3 maanden toen het bij ons kwam. Heb toen op eigen initiatief allergy care gestart van Hero en binnen no time waren de snotterigheid en de ontstoken ogen over. Ook de frequentie van het aantal astma achtige aanvallen verminderde spectaculair. Maar goed het is kostbaar om het op eigen initiatief te doen kreeg geen vergoeding van de voeding. Maar omdat het zo goed hielp heb ik het toch ruim een jaar gegeven.
Mijn dochter heeft precies hetzelfde. Het duurt ook al een paar weken. Volgens de kinderarts is het een virusje, het kan weken duren voordat het weg is.
Irritant hè! Het is hier ook nog steeds gaande. Inmiddels gaat hij ook naar de opvang toe, dus hij zal daar ook wel weer van alles op pikken.