wakker maken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimr1, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Mijn meisje krijgt 's avonds meestal rond 19.00 uur haar fles. Daarna heeft ze vaak haar huiluurtje. Rond 20.30 uur gaat ze dan naar bed.
    Meestal maak ik haar om 22.30/23.00 uur wakker voor de laatste fles.
    Vanaf welke leeftijd lieten jullie de laatste fles vervallen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanaf 4 maanden & 6 kilo mogen ze over naar 4 flessen (180/6) en 's nachts 12 uur doorslapen. Al werkt dat lang niet voor alle kindjes.
    Je zou het gewoon eens kunnen proberen.Als ze dat goed doet, dan moet het kunnen. Maar je hebt kans dat ze toch midden in de nacht wakker wordt. Een gezond kindje wordt echt wel wakker voor een fles als hij/zij honger krijgt midden in de nacht..

Mijn zoontje heeft een 22.00 fles tot zo'n 6,5-7 maand nodig gehad. Gewoon omdat hij niet zolang zonder eten kon..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.827
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vanaf 10 weken.. ik kende de regel (die deepfreeze idd beschrijft) niet wat dat betreft indertijd en we voedde toen op verzoek. Tja, ze werd er dus niet voor wakker.
    Hier op het forum hoor je veel verschillende verhalen, maar het blijft vaak toch uit proberen. En bij een deel gaat het gelijk goed en een ander deel van de kindjes duurt het gewoon een stuk langer voor ze echt zonder kunnen.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier vanaf 5 - 5,5 maanden.
    Eerder was hij er nog niet aan toe.

5. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    We hebben Timo de eerste 4 weken om 1.00 h wakker gemaakt, maar op een gegeven moment merkten we dat hij dat eigenlijk helemaal niets vond. In overleg met het cb mocht hij met 6 weken 9 uur zonder voeding (hij was al wel behoorlijk op gewicht) en sindsdien drinkt hij tussen 20.00 h en 21.00 h zijn laatste flesje en dan slaapt ie door tot 7.00 h 's ochtends (en zelfs dan moeten we hem wakker maken haha!).

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Je kunt het eventueel eens paar daagjes uitproberen. Als ze verder gezond is kan het geen kwaad denk ik. Meldt ze zich verder wel voor de voedingen? Dan zou ze zich snachts echt wel melden als ze nog eten nodig heeft.. Wij moesten Noah ook altijd wakker maken voor de late fles (2300), maar hebben afgelopen weekend het eens uitgeprobeerd of hij doorsliep zonder die fles. En het is gelukt hoor; hij werd sochtends niet eerder dan normaal wakker zonder die fles!!

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb Esmee nooit wakker gemaakt voor een eventuele laatste fles, kwam ze kreeg ze sliep ze liet ik dr liggen, want als ik dr wakker maakte was ze niet te genieten.

8. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik ga het vanavond dan maar eens proberen om haar te laten liggen.

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Twee weken geleden hebben wij de laatste fles laten vallen. Lars krijgt nu om 19:00 de laatste fles en slaapt tot 8.00 's ochtends.

Succes!

10. Tese

Tese Niet meer actief

Je kan het ook geleidelijk aan proberen. Steeds wat minder geven en wat vroeger. Zo heb ik het niet gedaan hoor maar het werkt wel hoor ik vaak. Ik heb hem op een gegeven moment een groentehapje gegeven en toen kwam hij vroeger voor zn laatste fles. Ik had er toen wel 1 tussenuit gelaten.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 14 weken zijn we de laatste fles gaan afbouwen (elke 2 dagen 30 ml minder). Na een week was de fles er helemaal af en meneertje heeft sindsdien op 6 x na, alle nachten geslapen van 20:00 - 7:30 / 8:00!! Heerlijk

Ons schema was:
    8:00
    11:00
    15:00
    19:00
    22:30
    We hebben de fles van 19:00 gewoon gelaten voor wat ie was en de fles van 22:30 er dus uitgegooid.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Toen ze bijna 4 maanden was.Maar dat ging ietsje anders,ze kreeg om 23 de laatste en dan werd ze normaal tegen 7 uur wakker.Maar ze sliep ineens 12 uur door. :confused: (ben wel tig keer gaan kijken die ochtend, maar ze werd pas tegen 11 uur wakker!)

Dus toen de volgende dagen het schema wat verschoven dat ze om 9 uur uitkwam met de laatste fles, en om 9 uur 's morgens weer de eerste. ;)

13. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Heb het geprobeerd vannacht, maar om 4.00 kreeg mevrouw toch honger. Ze zal er dus nog wel niet aan toe zijn.
    Voorlopig maak ik haar dan denk ik nog maar even wakker rond 22.30 uur. Afwachten dus.....
    Van 21.00 tot 9.00 is trouwens wel echt lekker zeg. Je kunt op tijd naar bed en zelfs uitslapen. Heerlijk...... Nog even geduld dus voor mij ;)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.432
    36.321
    113
    Hier was hij er pas aan toe met 5,5 maand en dat had dus niet zoveel met gewicht te maken, want hij was al 5 kilo bij zijn geboorte.

15. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Van 21.00 h tot 9.00 h lijkt mij ook ideaal!!!! Maar Timo moet vanaf volgende week naar het kdv en dan moet ie helaas om 7.00 h op in ieder geval 3 dagen per week... is dus niet handig om hem de rest van de dagen te laten uitslapen (hoewel het me echt heel lekker lijkt :))

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn dochter is nu 7 maanden en ze krijgt haar laatste fles om 11 uur 's avonds. Doen we dit niet, dan slaapt ze om 7 uur 's avonds tot 2 uur 's nachts.

Daarbij komt dat de laatste fles verzwaard is met 3 scheppen rijstepap. Op deze manier houdt ze het krap 7 uurtjes vol.

17. Wij mogen het van het CB pas vanaf 5 maanden doen! Een ander vraagje, deden jullie vanaf toen ook rijstebloem in de melk, zodat ze langer een volle buik heeft?

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als mijn snackje er in één keer uit zou vallen dan zou ik het ook geen goed idee vinden misschien dat afbouwen wel werkt?

Nee, wij zijn pas een maand later rijstebloem gaan toevoegen toen bleek dat hij steeds eerder wakker werd (ipv 7:30 / 8:00 ging hij naar 6:00!!! :confused: )

19. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Gek is dat he, dat het allemaal zo verschilt wat er geadviseerd wordt... ik word er soms echt een beetje simpel van :confused: ... ik zou vooral doen wat je kindje aangeeft en goed in de gaten houden dat ie gezond is en blijft.
    Ik ben overigens van plan om rijstebloem te gaan toevoegen als hij de nacht niet meer volmaakt (en dan ook pas vanaf het moment dat hij om 19.00 h zijn laatste flesje krijgt).

20. Ja soms word je er echt helemaal gek van!!! Je krijgt zoveel tegenstrijdige adviezen, over zoveel dingen! Bij het CB vertelden ze me ook dat water niet meer gekookt hoeft te worden vanuit de GGD. Maar zei de kinderarts, waarschijnlijk wordt dat over een jaartje wel weer teruggedraaid hoor! En steriliseren hoeft ok niet meer vertelde ze. Ik probeer maar gewoon te doen wat ons zelf het beste lijkt...maar wel heel verwarrende af en toe! :confused:

Deel Deze Pagina