DAg meiden, ik heb even een vraagje. Ik heb geen idee hoe een wee voelt, heb weinig last van voorweeen, behalve iedere nacht flinke ongesteldheidsbuikpijn, maar dan aan 1 stuk door, een warme kruik helpt dan wel. Maar als ik denk dat ik weeen krijg, moe tik mijn vriend gaan bellen op zijn werk en dan moet hij thuis komen, hij moet bijna 1 uur rijden. Maar stel dat ik het verkeerd heb en het zijn geen echte weeen? Hoe weet ik dat? Is het jullie ook wel vaker voorgekomen dat je je vriend/man van zijn werk laat komen en dat het vals alarm is? Lijkt me zo lullig. En dan is hij weer een extra vrije dag/uren kwijt. Dat is toch zonde, die kunnen we wel gebruiken voor als de kleine er is. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik ben zo bang dat ik op het verkeerde moment bel. Help...
als je echte weeen krijgt voel je het wel hoor. in denk 99% van de gevallen duurt de 1e bevalling uren ipv 1 uurtje dus hij heefte ven om thuis te komen. echte weeen komen regelmatig en om de paar minuutjes. de eerste weeen misschien om het kwartier maar al snel zul je merken dat ze vaker komen en ook pijnlijker worden. als je een douche neemt en de weeen nemen niet af dan kun je er van uit gaan dat het geen oefen weeen zijn. oefenweeen stoppen meestal na een ontspannen douche of bad. hier bijde keren bevalling begonnen met gebroken vliezen dus dan wist ik zeker dat het zover was . oefenweeen is vaak een soort van menstruatiepijn wat aanhoudt met daarbij wel of geen harde buiken en hebben geen regelmaat. een echte wee voel je aankomen, wordt langzaam heftiger tot aan de piek en neemt dan weer af. dit enkele keren achter elkaar en heeft vaak regelmaat
Hier hetzelfde probleem. Voorweeen kunnen lang aanhouden. Ik heb gehoord, dat je echte weeen wel herkent. Ik geloof het alleen nog niet. Mij werd vertelt... Als je ze voelt opkomen, dan een minuut aanhouden en langzaam weer gaan afzakken zijn het echte weeen. Ze komen ook regelmatiger en zijn echt heftig. Je moet ze dan echt weg puffen en kunt je niet concentreren op waar je op dat moment mee bezig bent. je moet je dan echt fokussen om die wee "weg te krijgen". Ik denk dat wanneer je om de ongeveer 6 minuten dit soort weeen hebt, dat een uur lang je vriend nog wel op tijd is voor de geboorte. Ook ga ik dan pas zelf mijn vriend dan inlichten (hij werkt op 20 minuten afstand). Ik denk dat je dan ruim op tijd bent. Een eerste bevalling gaat niet zo snel zegt men. Daarom hoef je de VK pas te bellen als je om de 4-5 minuten weeen hebt die ongeveer 1 minuut duren. Bij een tweede en volgende bel je wel eerder.
Ik heb die angst ook wel een beetje. De eerste bevalling duurde 3,5 uur (wel ingeleid) en m'n vriend werkt ook ongeveer een uur van huis. Ben sowieso al bang dat ie te laat gaat zijn, en de kinderen niet op tijd weggebracht kunnen worden, laat staan dat ik op tijd in het ziekenhuis kom. Maar ik hoop ook niet dat ik hem voor niks naar huis laat rijden. Nou ja, als het goed is heb ik nog een flink aantal weken om me hierop voor te bereiden
geloof mij maar als je weeën hebt dan weet je het meteen, net als wat hierboven al werd gezegd, je voelt ze opkomen bereiken een piek en nemen dan weer af, echt heel anders dan voorweeën.
Bij de bevalling van de eerste heb ik de weeen echt goed gevoeld. Waren echt pijnlijk. Bij de 2de ging ik twijfelen. VK had immers gezegd je voelt het wel als het een echte wee is. Ik bleef twijfelen, had wel harde buiken om de 3 minuten maar voelde geen pijntje of niets. Toch maar de VK gebeld en maar goed ook, want nog geen uur later was onze 2de zoon geboren. Bij twijfel zou ik dus altijd bellen!
Bij de eerste heb ik geen voorweeën gehad, en op het moment dat ik een wee kreeg wist ik echt gelijk dat dit het begin was. Gelukkig was mijn man nog thuis, die is ook niet meer weggegaan. Nu had ik vanochtend voorweeén (denk ik) en die voelden wel anders. De pijn zat voornamelijk onder in mijn buik, en het was onregelmatig. Maar nog steeds ben ik bang dat ik nu niet goed inschat, of dat mijn man niet op tijd is, mijn zoon niet weggebracht kan worden etc.
Bedankt voor jullie reacties meiden. in ieder geval fijn om herkenning te lezen, dat het lastig blijft per geval. Ik zie het denk ik allemaal gewoon aan en ga op mijn gevoel af. Misschien moet ik bij twijfel eerst mijn vk even bellen en daarna gelijk mijn vriend als het wel door lijkt te zetten. We zien het wel en wachten af. Succes iedereen!