Hoi, Mijn kindje is een week en 2 dagen oud. De eerste paar dagen viel hij vooral overdag vaak meteen in slaap na zijn flesje. Nu merk ik dat hij steeds vaker als ik hem na zijn fles in bedje leg begint te huilen, terwijl hij dan wel al in slaap was gevallen bij mij. Heeft hij nu al de behoefte om vaker en wat langer wakker te zijn tussen zijn flesjes door? Ik ben er nogal onzeker over en ben bang dat hij dan weer te weinig slaap krijgt... Kun je met een kindje van deze leeftijd al een beetje spelen? Hoe doen jullie dit?
Hij wil gewoon graag bij je zien. Spelen gaat nu eigenlijk nog niet. Laat je hem ook weleens huilen? Misschien moet hij zich wel in slaap huilen. Die van ons sliep ook in de arm en zodra je hem in bed legt begon hij te huilen. Maar geloof mij: Het gaat over!! Volg je eigen gevoel. Als je denkt dat je hem vast wil houden moet je dat doen. Maar nu zijn ze nog niet zo heel veel wakker hoor.
leg hem niet slapend weg, maar wakker wegleggen. dat hij slaapt tijdens het drinken is normaal, ze zijn nog zo klein. Vaak schrikken ze wakker als je gaat lopen of je ze in bed legt...en dan gaan ze huilen want dat is niet leuk natuurlijk! houdt hem na de fles dus nog even bij je, lekker knuffelen. Als hij echt slaapt, kan je hem wel wegleggen...maar wordt hij toch wakker van t knuffelen, houdt hem dan even lekker bij je. Zie je hem gaan gapen of wegkijken, dan kan je hem alsnog in zijn bedje leggen. wat wij s'avonds deden is een warme kruik in zijn bed leggen. Na de voeding ging hij toen direct naar bed en dan was zijn bedje lekker warm, was de overgang niet zo groot. meer over slaaptips / slaapsignalen op www.inbakeren.nl (gedeelte over het inbakeren niet lezen natuurlijk!!)
en nog een tip: ze worden telkens meer wakker en ze vallen telkens minder direct na de fles in slaap! laat je niet verleiden om je kleintje te gaan vermaken/entertainen/of ik slaap te gaan wiegen. zachtjes aan moet hij gaan leren zelf in slaap te gaan vallen...geef hem die tijd!! sta niet te snel bij zijn bedje, daarmee kan je hem oververmoeien. Als hij echt overstuur is natuurlijk even troosten enzo...
Mijn mening is bij huilen lekker bij je nemen. Je baby is pas ruim 1 week oud en heeft zo lang in je buik heeel dicht bij je gezeten.... Bij je laten slapen, samen slaapje doen op bv. de bank, zo veel mogelijk bij je houden geeft je baby vertrouwen, een gevoel van veiligheid en warmte die hij zo nodig heeft. Zelf in slaap vallen komt vanzelf wel. Vaak hebben baby's in het begin behoefte aan iemand die bij ze is als ze gaan slapen. In je buik horen ze allemaal geluiden (hartslag, het ruisen van je bloed, boeren, eten enz..) en nu ineens is het heel stil. Veel baby's hebben daar moeite mee en hebben graag wat meer geluid om zich heen. Als ie bij je zit/ligt hoort hij die vertrouwde geluiden weer en dat geeft vaak rust. Je kan bv. proberen in de huiskamer in de kinderwagenbak laten slapen, in de box, als het maar dicht bij je is. En spelen met je baby.... ik deed bij allebei al snel, half liggend op de bank met opgetrokken knieƫn en daar dan je baby opleggen zodat je elkaar aan kijkt, dan praten en zingen tegen de baby. Ik weet alleen niet meer of dat al bij ruim 1 week was.
toen jamie zo oud was legde ik hem heel vaak gewoon in de box. dan was hij wel bij ons. ik liet hem in mijn armen in slaap vallen en legde hem dan in de box. ook pakte ik hem vaak en legde ik hem gewoon lekker op mijn borst terwijl ik tv zat te kijken... hij merkte er waarschijnlijk niets van want hij sliep als een blok verder maar ik genoot echt van die momenten!!
Onze dochter (13 maanden) hebben wij ook altijd veel en dicht bij ons gehouden. Tot vier maanden in de wandelwagenbak beneden overdag slapen. Ze slaapt tot de dag van vandaag bij ons op de slaapkamer en met regelmaat in ons bed (eigenlijk iedere nacht wel). Toen ze zo heel ienimieni was viel ze meestal bij ons in slaap en dan legden we haar voorzichtig in de wandelwagenbak. Of ze sliep bovenop ons. zo knus! Inslaapproblemen heeft ze nooit gehad, ze is binnen vijf minuten vertrokken. Ze is dus niet verwend/gewend of iets dergelijks (wat in mijn ogen ook niet kan). Op onze slaapkamer slaapt ze in een co-sleeper: een ledikantje met een zijkant eraf tegen ons bed aan. Matrassen op gelijke hoogte. Soms kruipt ze erbij en ook heel vaak weer terug, toch behoefte aan eigen bedje. Binnenkort gaat ze naar haar eigen kamertje, ze moet helaas plek maken voor nummer 2!
Dvs, wij gaan hem ook bestellen. Ik merk dat hij het ook lekker vindt als ik hem in een flanellen luier rol.
euhm ff oftopic is zn bedje wel bevordelijk voor je relatie (als je begrijpt wat ik bedoel ) haha sorry voor de vraag maar vind het zelf niet echt prettig idee als hij ons zou kunnen horen .