Snotverkouden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zara75, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ben nu sinds zaterdag snotverkouden. Zo erg dat regelmatig beide neusgaten verstopt zitten en ik het dus heel benauwd heb.
    Gebruik sinds zaterdag Otrivin en dat werkt goed. Maar nu lees ik in debijsluiter dat je dat in geval van zwangerschap niet langer dan 1 week mag gebruiken.
    Dan heb ik dus een probleem, want heb het zonder de spray echt heel benauwd.
    Iemand nog een optie?

2. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Water koken en hier een snufje zout aan toevoegen goed af laten koelen en dan dit beetje opsnuiven. Je kan er ook mee spoelen/gorgelen.
    Zeer effectief en natuurlijk!! Ik gebruik dit altijd als ik neusverkouden ben werkt prima!!

Hoop dat je je snel beter voelt!
    Liefs

3. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Heel vevelend en herkenbaar. Ik heb hier onlangs ook een topic over geopend en kreeg een aantal goeie tips. Voor mij werkten Dampo inhalatiepleisters op m'n kussen plakken en stomen met Dampo capsules heel goed. Beterschap hoor!

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik vind neusspray echt verschrikkelijk dus dat gebruik ik nooit.. Ik stoom regelmatig, dat helpt bij mij het beste, ik gebruik de capsules vd Etos, in ieder geval even op de bijsluiter kijken of het mag tijdens de zwangerschap.. Ik had ook druppels v A. Vogel en die mogen dus niet..

En zo'n capsule kapot maken op je kussen helpt goed voor 's nachts :)

Hier is het gelukkig alweer op z'n retour.. Was met de kerst ook al verkouden, ging toen over in voorhoofdsholteontsteking.. Nu lijkt het gelukkig goed te gaan..

Fijn he, die verminderde weerstand :D

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Stomen met eucalyptus olie en zo'n vicks inhaler helpen bij mij altijd goed!

6. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    stomen en dampo smeren 's nachts

7. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Vervelend he... ben er net een beetje vanaf.
    Ik ben naar de apotheek gegaan en heb een neusspray mee gekregen die gewoon veilig tijdens de zwangerschap gebruikt kan worden.
    Gewoon even gaan en vragen of ze iets hebben.. Bij mij werkte hij goed!

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Buiten de zwangerschap om mag je t ook niet langer gebruiken dan een week, omdat het verslavend werkt. Althans je komt er dan steeds moeilijker van ar. Ook al ben je niet meer verkouden, je slijmvliezen voelen opgezet aan die dan weer slinken als je de otrivin gebruikt hebt.

Ik gebruik het een week, snuit ik dan nog steeds (sorry voor de details) groene snot, ga ik over op een zoutoplossing. Is het weer helder wat ik uitsnuit, stop ik cold turkey. Dat is 1dag flink beroerd, en dan is het klaar.

Voor de rest, stomen met dampo idd, vicks neushaler e.d. werkt ook goed om de "moeilijke" dagen door te komen.

Succes!

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sinds gisteren ben ik niet meer zo benauwd. Heb zaterdagavond voor het slapen gaan nog illegaal ;)gesprayd en daarna niet meer.
    Ben nog wel snotverkouden, maar gelukkig geen verstopping meer.
    Sterkte iedereen die er last van heeft, sucks dat die weerstand nu gewoon minder is...

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ikzelf heb gisteren op advies van gynaecoloog neusspray met zoutoplossing gehaald bij apotheek.
    overdag nergens last van, maar in de nacht zit ik helemaal dicht. Werkt bij mij goed.

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Met zoutoplossing is inderdaad wel een goede oplossing,
    dit gebruik ik ook.

Stomen kan ook helpen..... Blijft vervelend een verkoudheidje, of je nou zwanger bent of niet!

Deel Deze Pagina