Wanneer ons meisje er is (oh jongens ik kan niet wachten !! ) zal Lem ongeveer 20 maanden zijn. Nu loopt hij erg goed, maar wel wanneer het meneer uit komt . Als hij geen zin meer heeft ploft hij neer op de grond. Nu twijfelen wij dus tussen een kiddyboard of een duowagen. Duowagen lijkt mij ontzettend handig en weinig "stress". Wij hebben zoals iedereen hem liefkozend noemt een echt "Ciske de rat". Hij luistert ontzettend goed maar het is een boef en echt ondeugend mannetje. In de Duowagen snoer ik hem vast en geen gezeik meer . Een kiddyboard sja, zal hij erop blijven zitten of laat meneer zich er gewoon afvallen als hij niet wil. Een duowagen is een stuk duurder in aanschaf maar het geeft mij wel rust. Een kiddy board een stuk goedkoper. Wat zeggen jullie ? Volg je gevoel en ga voor die duowagen of denk financieel en ga voor het kiddyboard...
Mijn dochter zal ook 20 maanden zijn wanneer de tweede komt. Ik twijfel ook wel een beetje. Misschien handig om nog even af te wachten. Over 20 weken wanneer je uitgerekend bent, is de situatie misschien wel heel anders en heb je onnodig een duowagen gekocht. Hoe vaak ben je alleen weg met twee kids? Moet je ver lopen? Dat maakt dan ook wel veel uit. Lastig hè?
Ja ik zit ook te denken om even te wachten. Maar heb nu een easywalker op marktplaats gezien. Weinig gebruikt en een roze wieg en zwarte wandelwagen ook wel weer erg leuk natuurlijk (dat zijn de hormonen). Op te halen in mijn woonplaats wat ik erg handig vind. Nee ik moet helemaal niet ver lopen. Heb een auto. Maar ga ook wel eens een dag weg met de stiefkinderen, boodschappen doen lekker over de markt. In de zomer loop ik wel graag.
Wij hebben een plankje gekocht voor achter de kinderwagen voor als we grotere stukken gaan lopen. Zoonlief loopt heel veel zelf, maar staat ook bij alles stil om eens goed te bekijken! Dus dan moet hij even op het plankje als we door willen lopen. Maar..... zo'n plankje achter je kinderwagen loopt niet echt lekker; je loopt meer naast de kinderwagen of met wijde benen erachter. Omdat je mannetje nog zo jong is, zou ik toch voor een duowagen gaan. Loopt vast een stuk makkelijker dan een plankje en is makkelijker 'vastsnoeren'!
Hier dochterlief 16 maanden als nummer twee er is. Hebben ook een duowagen aangeschaft tweede hands via marktplaats. Niet te duur en we kunnen hem altijd weer verkopen. Het geeft idd een stuk rust
Ja, ik ben ook snel om als ik iets moois zie Maar tegen de tijd dat wij bevallen (ik ben 14 weken nu) is het herfst en moeten we de hele winter nog. Pak je dan de auto of de wagen? Zodra het lente is wil je zoontje vast liever lopen dan in de duowagen. Maar ja, ze zijn inderdaad daarna ook wel weer te verkopen dus geef je uiteindelijk niet zo veel uit. Je brengt me weer aan het twijfelen haha..
Je kan ook nog de baby bij je houden in een draagdoek/zak en je zoon wel in de wagen doen. Dat is eigenlijk mijn plan. Helaas wilde mijn dochter niet gedragen worden maar hoop dat de tweede het wel lekker vindt. Dan kan je kiezen. De ene keer je zoon in de wagen en de baby dragen en de andere keer de baby in de wagen en je zoon op een kiddyboard/lopend.
Oh nee ben geen draagtype sorry. Pff ik twijfel haha, zeker nu jij zegt dat wanneer het lente is hij wil lopen. Dan is hij idd alweer een stuk ouder. Aan de ene kant wil ik even wachten met kopen, maar die duowagen trekt mij zooo! Ik zie ons meisje al liggen in de rose wieg en haar stoere broer ernaast haha ! En het is een easywalker voor 300 euro ook weer niet zo heel duur voor een duowagen. Moch ie niet nodig zijn zal ik m vast wel weer door kunnen verkopen ja. Gefeliciteerd met je dochter trouwens !
Ik had een duowagen (2e handsje) gekocht, maar dat ding was zoooooo onhandig! Heb hem maar 2x gebruikt ofzo. Is inmiddels al weer lang en breed bij een nieuwe eigenaar. Ik heb toen een buggyboard gekocht. Nou echt, geen moment spijt van gehad!! Echt een ideaal ding. Mijn zoontje loopt meestal een stukje, maar daarna wil hij niet meer en kan hij zitten of staan op het plankje. Hij heeft een periode gehad dat hij er dan niet op wilde en alleen maar gedragen wilde worden (nu nog weleens), maar jammer dan. Het is of lopen of plankje. En als hij niet wilde luisteren zette ik hem er gewoon op. Dat ging meestal wel aardig. Je kunt natuurlijk ook voor beiden gaan. Zo duur zijn die plankjes niet. Staan ook regelmatig op marktplaats.
Ik zie dus net een foto van een ingeklapte duowagen maar wat een gevaarte zeg wow !! Wij wonen 1 hoog, delen de trap met 1 buurvrouw dus de wagen zou in de auto moeten blijven staan denk ik. Beneden aan de trap is erg weinig ruimte. En of in de auto nou de meest praktisch oplossing is. Ik denk dat ik toch nog maar even wacht..
Bij ons schelen ze net geen 2 jaar. In eerste instantie een plankje achter de wagen gedaan, maar dat vond ze 10x niks. Toen zag ik een kid-sit zodat ze kon zitten achter de wagen, en dit vond ze heerlijk. Met heel veel plezier gebruikt.
Kidsit vanaf 16 maanden in gebruik op de bugaboo donkey. Mijn tweeling was 16 maanden toen hun zusje kwam. 1 in het zitje, ander op de kidsit en baby in de reiswieg. Ze bleven beide goed zitten op de kidsit hoor.
Ik denk dat het inderdaad wel belangrijk is dat je hem kwijt kan. En dat is hier bijvoorbeeld ook niet handig ivm bovenhuis. Nu is onze dochter wel 2,5 als de kleine komt, dus dat is wel anders dan 20 maanden. Onze dochter liep ook pas met 19 maanden, dus dat had voor haar nog helemaal niet handig geweest een plankje. Ik wacht ook met aanschaffen van een plankje (met eventueel nog zo'n zadeltje) tot de baby er is. Want dan zijn we alweer een paar maanden verder, en het is zo gekocht.
Ik ga toch voor een 1 persoons wagen! Volgende week een goede aanbieding op m'n werk een Chicco voor 189 euro dus dat vind ik een mooie deal!
Mijn dochter is 2 en een half. Ze blijft wel staan op het plankje, maar zodra je stil staat (bijv met boodschappen doen), springt ze er vanaf en doet een poging om weg te rennen. Dus denk dat een duowagen wel inderdaad meer rust geeft als je veel alleen op stap moet met 2 kids. En anders is misschien een draagdoek een goed idee, dan kan de ander in de buggy.
Mijn twee meiden schelen 2 jaar. Wij hebben een kid-sit gekocht. Heerlijk ding. Onze oudste zit of staat er nu nog steeds met plezier op als ze moe is.