Snowboarden of het maar laten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Redhead, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Redhead

    Redhead Fanatiek lid

    28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Naast dat ik ontzettend moe ben en me vanaf vandaag niet erg lekker meer voel, gaat het eigenlijk wel goed.

    Nu heb me een tijd terug opgegeven voor 5 snowboardlessen waarvan ik er nu 3 gehad heb. Is het verstandig om dit nog te doen of juist niet? Zelf dacht ik dat het niet veel kwaad zou kunnen, maar om me heen hoor ik allerlei mensen zeggen dat ik niet moet tillen en dat ik het snowboarden maar beter kan laten...

    Wat vinden jullie?
     
  2. Yvon81

    Yvon81 Actief lid

    22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Durf ik eigenlijk niet goed op te antwoorden, misschien even op google snowboarden en zwangerschap intypen en even kijken wat er naar boven komt en anders de verloskundige even vragen.
     
  3. nina1982

    nina1982 Bekend lid

    30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook nog geskied tot 12 weken.
    Daarna raade de Vk het af omdat je dan je kindje van " buiten" gaat dragen.

    Veel plezier.
     
  4. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zolang de baarmoeder nog achter je schaambeen zit, kun je gerust gaan snowboarden. Pas als je baarmoeder wat hoger komt te liggen, is de kans wat groter dat er iets gebeurd. Op dat moment zou ik de sporten met veel val-gevaar persoonlijk laten. Ik heb zelf geskied met 10-11 weken zwangerschap, toen voelde ik de baarmoeder nog niet zitten, dus voor mijn gevoel was het veilig.
     
  5. catty

    catty Lid

    14 apr 2009
    95
    0
    0
    Je BM zit inderdaad tot een week of 12 verstopt achter je schaambot. Dus in dat opzicht loopt de kleine geen gevaar. Maar als je er zelf geen goed gevoel bij hebt dan moet je gewoon stoppen, snowboarden kan altijd later nog ;)
     
  6. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    tis ook hoe je je eronder voelt, en trek je niks van anderen aan. Tot 12 weken kan het zowiezo.
    Ik heb tot 22 weken paard gereden, lette natuurlijk wel goed op, het is maar hoe goed je je voelt eronder.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit is ook wat de vlos hier zei...
     
  8. ik ben gaan snowboarden met 11 weken zwangerschap, ook met het idee in mijn achterhoofd dat het risico dat er iets met je beeb gebeurt vrij klein is, omdat hij/zij nog achter het schaambot zit.

    Maar dat nam mijn enorme paniek niet weg toen ik recht voorover kieperde bovenop mijn schaambot (en ik stond echt bijna stil). Ik heb daarna geen stap meer op de piste gezet en ben de dag erna meteen naar de eerste hulp geweest zo druk maakte ik me, ik had er buikkrampen van en al. Gelukkig bleek alles goed maar ik zou het niet over willen doen.. Natuurlijk moet je je doen waar je je prettig bij voelt. Maar het risico op vallen is nu eenmaal groot, vooral als je het net leert. En voor een verkeerde val hoef je echt niet hard te gaan, heb ik ervaren.
     

Deel Deze Pagina