L. heeft nu sinds half november maatje 62 aan, en is dus eind augustus geboren. Als 62 vanaf twee maanden zou zijn ongeveer, reken ik zijn geboorte een beetje tussen de uitgerekende datum en de werkelijke datum, zó ongeveer half september. (hij is zes weken te vroeg geboren) Nu de vraag: heb net de winterjas voor volgende winter van H&M binnengekregen, maatje 86. Nu weet ik ook dat het natuurlijk super moeilijk in te schatten is, en dat ik misschien het risico niet moet lopen, maar ik vind de jas zo super! Dus mijn vraag: kijkend naar jouw kindje: zou 86 volgende winter denk je passen of toch eerder 92 voor L.?
ik denk dat mt 86 voor volgende winter wel goed is. Aangezien h&m wat dat betreft ook vrij groot valt.
ok, want hij gaat eerder van de bovenkant naar een volgende maat dan van de onderkant. Tis zo'n leuke jas, maar ja, als ie te klein is, heb ik er zo weinig aan he.... pfff, wat een twijfel.
Aaron is van half augustus en zat met 2 maanden in 62. Met 13 maanden zat hij in 86 en heeft zijn winterjas ook in 86. Die past goed. Ik koop zelf nooit iets vooraf tenzij ik weet dat hij binnen nu en 2 maanden over gaat in de volgende maat. Nou heb je met een winterjas natuurlijk wel wat meer speling en is 1 maatje te groot ook geen ramp voor een winterjas. Maar ga je die jas volgend jaar ook nog leuk vinden? Ik vind de jas die ik vorig jaar voor Aaron had nu helemaal niet meer leuk hahaha.
hahha, daar heb je gelijk in! Qua maatjes lijkt mijn zoontje inderdaad nu op jouw zoontje. Ik hoop dat ik m dan nog leuk vind ja. Wel is de jas met 50% korting en heb ik een kortingscode, dus dat maakt het wat minder risico. MAar toch,vind het zonde geld als ie te klein zou zijn. (ziet er trouwens niet klein uit zeg!)
Ik denk dat hij eerder nog wat groot zal zijn dan klein (er van uit gaande dat je zoontje gewoon gemiddeld groeit natuurlijk). Als hij niet erg duur is, en je zeker weet dat je hem volgend jaar gebruikt, zou je het denk ik best kunnen gokken. Maar goed...ik doe het nooit omdat ik mezelf ken en het volgend jaar niet meer leuk vind hahaha.
Ik durf ook niet op die standaard maten af te gaan want mijn meisje is nu 5 maanden oud en zit pas net in maat 62..
Mijn zoontje groeit heel gemiddeld en heeft nu al maat 86 bovenkleding vanaf dat hij ca 18 maanden is en draagt het nu ( 21 maanden) nog steeds en het ziet er naar uit dat hij de hele winter deze maat winterjas nog zal passen. ik denk dat je daar wel goed mee zal zitten gok ik. Maar waarom nu al kopen? Volgend jaar zie je misschien weer een veel leukere jas? ik zal het niet doen tenzij de jas echt vreselijk veel is afgeprijsd...
Dus als ik even goed heb gerekend is jouw zoontje volgend jaar winter ongeveer 15 maanden??? Mijn meisje is nu 19 maanden en heeft een jas maat 86 waar ze eigenlijk nog net niet in verzuipt! Dus ik denk dat de jas voor jouw zoontje nog te groot zou zijn volgend jaar (als hij natuurlijk niet heel hard groeit)
Kinley volgt de + 2 lijn met groeien en zit nu in maat 86 winterjas, ze is nu 15 maanden trouwens dus ik denk dat je het er wel mee red.
hier een kereltje van 18 maanden.. had vorig jaar toen was hij dus 7 maanden... 74 aan.. en draagt nu zijn winterjas van afgelopen jaar... dus 74... ik had een winterjas gekocht maat 92 maar deze verzuipt hij nog in.. dat vonden wij zielig... dus we konden gewoon zijn jasje van afgelopen jaar pakken
te klein dan gooi je m op marktplaats maar denk wel dat ie goed is mijn dochter is 2 en heeft jas 92 maar zou met gemak 86 nog passen
zou t ook doen. zeker omdat de jassen van H&M naar verhouding behoorlijk groot vallen. weet eigenlijk zeker dat hij m dan nog wel aan kan. en de snelste groei vind ik eigenlijk tot mt 80/86 daarna gaat t iets langzamer. in het begin gaat het zo snel dat je denkt dat t daarna ook nog is. en dat valt dan soms btje tegen hahahaha
Ik denk dat wel past volgende winter hoor! Mijn dochter is van juli 2009 en ze heeft winterjasjes in de maten 74 t/m 86. Past allemaal, het komt ook niet meer zo nauw met een jasje vind ik.
Dochter heeft hier mt 80 (van bovenkleding, onder 68/74). Ik denk dat ze rond de zomer in 86 zit dus ook rond 15 maanden. Hier ging ze eerst heel snel, steeds ongeveer 6 weken in een maat. Nu gaat het wat langzamer. Overigens heeft ze hier een jas van name it in 74 (valt groot)