wie heeft meer zo'n slaap-kindje ( ongeveer 16 mnd. oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs is een veel slaper... 's Avonds na z'n eten loopt ie direct naar de deur toe als ik hem uit de stoel getild heb.. Dan wil ie wel naar boven.. Ook als ik hem dan nog even bij de deur weg haal om nog wat te spelen/ tv kijken/ boekje kijken etc, gaat ie huilen en weer naar de deur.. Vaak ligt meneer dan voor 18.30 uur al.
    's morgens is ie wel vroeg wakker, maar speelt hij in bed en is t vaak na 7 uur dat we beneden zijn..
    's Morgens slaapt hij meestal nog wel een keer.. anderhalf- 2 uur is geen uitzondering en ook 's middags weer.

De dagen dat hij op ochtend naar de creche is, slaapt hij t minst.. Daar de ochtned niet en 's middags houdt hij t ook niet lang vol.. een uur soms anderhalf uur.. Maar dan is t rond 18 na t eten dat hij weer ligt..
    Op t cb t laatst maar eens gevraagd, of het normaal is, zoveel slapen... Ja hoor.. dat kwam wel meer voor.. en slapen was alleen maar gezond.. zei de arts..

Ik ben wel nieuwsgierig of er meer kindjes zijn die ook over een gemiddelde dag gezien zo'n 14-17 uur kunnen slapen, die ook zo'n 16 maanden oud zijn...

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontjes deden dat ook op die leeftijd. overdag 2x2 uurtjes en dan in de nacht ook 12 a 13 uren.

Nu zijn ze 26 maanden en slapen ze over dag nog ong 2 uurtjes en in de nacht ook nog steeds 12 a 13 uren. Merk ook gelijk aan ze als ze minder slapen dan zijn ze niet te genieten!

Leuke banner heb je .... Netjes hoor zoveel afgevallen! Succes met de rest

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Mijn zoon sliep ook zoveel, misschien nog wel meer dan jij beschrijft.
    Nu doet ie soms nog een middagdutje van 2-3 uur. Niet meer elke dag.

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier ook hoor! 'S morgens nog twee uur, en eind van de middag ook ander half uur! En dan van half 8 tot half 8!
    Hoor ook dat het best veel is, maar vind het eigenlijk ook nog wel lekker!

5. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Onze zoon is ook zo´n slaapkoppie!
    Hij heeft het blijkbaar gewoon nodig want als je hem er eerder uithaalt is hij niet te genieten.
    Hij slaapt overdag nog 1 keer tussen de 2 en 3 uur, en de nacht gaat over het algemeen klokje rond dus 12 uur.
    Ik vind het wel prima,het is nu een vrolijk manneke en dat willen we graag zo houden!

6. tulip

tulip Niet meer actief

mijn dochter is toen net overgegaan naar 1 dutje, maar die deed dat dus achter elkaar, ze sliep 3 1/2 tot 4 uur. Nu is ze 2 en slaapt nog 3 tot 3 1/2 uur achter elkaar.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier een slapertje van 19.00 tot 7.30 dan krijgt hij een fles in bed en slaapt dan tot 10.30.
    Vervolgens slaapt hij dan van 13.30 tot 16.30.
    Dus per dag zo'n 17 a 18 uur per dag.
    Heerlijk! anders kom je helemaal nergens aan toe.

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Misschien een domme vraag, maar is 14 uur slapen voor een dreumes niet meer dan normaal?
    Aaron slaapt 's nachts rond de 12 uur en overdag ongeveer 2 uur (soms natuurlijk meer of minder), maar ik dacht eigenlijk dat dat best wel normaal is.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jorja slaapt ook best veel. Ze gaat 's avonds rond 19.00 uur naar bed en wordt rond 7.00 uur weer wakker. Ik probeer haar nu te laten gaan naar 1 dutje per dag en dan slaapt ze meteen zo'n 3,5 uur. Zo'n 15 uur per dag slapen haalt ze dus wel.

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ahh ik ben jaloers! Vigo slaapt 's nachts gelukkig wel veel, vaak van 19 tot 08:00 uur. Maar overdag slaapt hij maar 1 keer, en dat is steeds vaker maar een uurtje. En dan ben je de rest van de dag best druk met zo'n dreumes :). Met het oog op de komst van zijn zusje leek het mij heerlijk als hij nog een flinke middagdut deed, maar helaas..

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid is rond de 16 maanden over gegaan op 1 slaapje. Toen ze overdag nog twee slaapjes deed, sliep ze zo'n 17 uur per dag. Nu is ze ruim 21 maanden en slaapt ze 's nachts 12-13 uur (of langer), en overdag 2-3 uur (of langer). Ze haalt nog steeds met gemak zo'n 15 uur per dag..

Deel Deze Pagina