baby laten slapen terwijl ik zoon naar school breng?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juliette77, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik zit met een dillemma; ik woon 10 minuten van school. Als mijn baby van 5 mnd ligt te slapen vind ik het zo zonde om 'm wakker te maken zodat ik hem mee kan nemen als ik mijn oudste zoon van school haal. Tot nu toe heb ik het wel zo gedaan, maar merk dat hij er niet blij van wordt als hij uit z'n slaap gehaald wordt.

Zal ik hem gewoon laten liggen als ik mijn zoon ga ophalen? Hij ligt dan 10min. alleen in huis. Geen fijn idee, maarja!
    Hoe doen jullie dit?

Thanks!
    Juliette

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Kind gewoon meenemen, staks krijg je een ongeluk en ligt je kind alleen thuis.

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    mijn moeder liet mij altijd liggen als ze mijn broer naar school bracht,, IK zou het NOOIT doen !

stel jij krijgt een ongeluk..of je word niet goed of wat dan ook dan weet dus niemand dat er een baby bij jou thuis ligt. Daar moet ik niet aan denken eerlijk gezegd.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Tjeetje...ik weet het niet!!!
    Ik begrijp dat je hem wil laten slapen....maar wat als hij wakker wordt?
    De kans dat iets in huis gebeurt in SUPER klein, dus laat andere dames je niet gek maken. (dit verwacht ik.....brand, inbreker, dief bla bla bla.)

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik zou het zelf nooit doen, ook al was het maar 5 minuten

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je zegt dat je op 10min van school woont dus dan ben je toch minstens 20min van huis weg?
    Kan je je zoontje voor dat slaapje niet in de kinderwagen of draagdoek doen zodat hij lekker kan doorslapen en je hem toch (veilig) mee kan nemen.

En ja, de kans dat er iets misgaat is klein maar het moest maar eens gebeuren hè...

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik weet niet of ik het zou doen, de situatie is er nu nog niet, maar wellicht in de toekomst wel. Ik zal dus niet zeggen dat ik het NOOIT zou doen.

Mijn moeder deed het vroeger ook met mij en had dan in elke jaszak een briefje met naam en adres en de info dat er een baby thuis was (voor het geval dat).

Heb je niet een buurvrouw bijv. die thuis is waar je eventjes een babyfoon kunt neerzetten?

Ik denk dat je moet doen wat je eigen gevoel je ingeeft, de meningen zullen hier waarschijnlijk heel erg uiteenlopen!

8. MamaMarije

en owja: als je gevoel echt gerede twijfel heeft, dan zou ik het niet doen. Dan ben je veel te gehaast als je je oudste van school haalt en 'Haastige spoed....'

9. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Ik zou het ook niet doen.
    Kans is klein dat er iets misloopt, maar het zou maar eens gebeuren. Kun je de slaapjes niet een heel klein beetje proberen bij te sturen? Of voor nu te slapen leggen in de kinderwagenbak, dan kun je hem zo meenemen als je naar school vertrekt.

10. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Ik doe het hier ook gewoon! Anders kan Hans smiddags maar heel kort slapen, diana gaat naar de peuterspeelzaal. Half 2 ben je dan weer thuis en 3 uur moet je weer naar school, dus een minimaal tukkie. (normaal van 1215/1500)
    Ik woon er 5 min heen en 5 min terug op de fiets vandaan, heb wel altijd in mijn zak en portemonee een briefje dat er 1 tje thuis op bed ligt. Ook met de honden tussende middag uitlaten, gebeurt het vaak zat dat ze allebei op bed liggen met regen dat ik ff alleen ga, met briefjes.
    Groetjes!

11. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Mijn oudste is over vier weken vier. Dan heb ik er nog een van ruim anderhalf en een baby van nu vier weken. Ik leg de middelste 's middags op bed en ga dan de oudste naar school brengen. De jongste neem ik nu nog mee, maar zodra ik weet dat hij normaal gesproken om die tijd slaapt ga ik die toch ook echt laten liggen. Dat zal ws pas zijn als hij een paar maanden oud is, maar het zit er wel een keer aan te komen. De middelste heeft echt niet genoeg aan anderhalf uur slapen tussen de middag en daar is de draagdoek of de wagen geen optie meer voor. Dus; denk dat het bij ons voor alle partijen het beste is als ik ze lekker op bed leg en dan de oudste naar school breng.
    o ja, kans op een ongeluk in de zin van aanrijding is er bij ons niet, hoef geen straten over te steken.

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier laat ik de kleine ook gewoon slapen als ik de kinderen naar school breng. Er kan altijd wat gebeuren, ook als je gewoon thuis bent. Laat iemand weten dat je een baby boven hebt liggen en doe idd je telefoonnr in je jaszak. Ik ben nooit langer weg dan 10 min., in het begin voelde het niet zo goed maar nu ben ik er aan gewend. In principe is je kind in bed het veiligst.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    misschien hoef je geen straten over te steken maar een automobilist zou maar de macht over het stuur verliezen door bv een kat of een kind dat plots oversteekt en het stuur om gooien en op jou af komen.... Owk misschien vergezocht maar ik zou er NOOIT van uit gaan dat jou niks kan overkomen....

Ik zou het zelf niet zo gauw doen geloof ik, maar kun je niet de babyphone even naar de buren brengen en zeggen dat je even weg bent om je kindje naar school te brengen?

Liefs Sassie

14. MamaMarije

Maar goed, stel je neemt je kind wél mee en je loopt daar met je kinderwagen.... had je misschien de baby toch beter thuis kunnen laten ;). Wat dat betreft kan er natuurlijk altijd wat gebeuren, of je de baby nou wel of niet bij je hebt!

15. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Dank voor de reacties!

Het is in totaal 10 minuten heen en terug en geen grote weg ofzo die ik over moet (alleen een fietspad door het weiland). Dus de kans dat ik een ongeluk krijg is klein.
    In de draagzak of wagen slaapt ie bijna nooit helaas, de enige plek waar hij echt lekker slaapt is z'n bedje...Ik denk dat ik het een keer ga proberen en als het niet goed voelt stop ik er weer mee.

Groetjes!

16. MamaMarije

Lijkt me een prima oplossing! Dan weet je het snel genoeg

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou het nooit doen! zou mezelf nooit vergeven als er wat gebeurd.

en als ik het dan toch zou moeten doen. zou ik de babyfoon een de buren geven zodat die het in de gaten kunnen houden

18. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik laat mijn meisje ook lekker slapen als de oudste twee weg breng naar school, duurt hooguit 10 min.
    Er kan altijd wel wat gebeuren, ook al ben je gewoon thuis.
    Je kan het een keertje proberen.

19. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Het is natuurlijk helemaal aan jou om dit wel of niet te doen.

Toen ik zwanger was, las ik in een tijdschrift een artikel hierover en één tip is mij altijd bijgebleven:

Stop een briefje in je zak bij je huissleutel of in je portemonnee met daarop je adres en de zin: "Er ligt een baby alleen thuis te slapen."

Mocht er namelijk met jou iets gebeuren waardoor je zelf niet meer aanspreekbaar bent, dan doorzoeken ze vaak je zakken voor je identiteit en dan vinden ze dit en weten ze ervan.

Miniscule kans dat je het ooit mee gaat maken, maar dan nog....

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zeg ook niet dat ik het nooit zou doen, maar ik zou het heel moeilijk vinden. Er kan ook iets met je kindje gebeuren, wat je kindje fataal kan worden omdat jij er niet bent. Ik ben een doemdenker hoor, in dat soort situaties, maar ik vind het een heel eng idee!

Deel Deze Pagina