Hallo allemaal! Mijn dochter van 2 en half eet zo weinig dat ik het soms echt niet meer weet met haar. Daarin tegen drinkt ze wel veel maar ze is al een tenger poppetje ( 10,5 kilo ). Maar ze eet volgens mij echt niks op een dag lijkt me??? Dit eet ze zoal op een dag. 's Ochtends wordt ze wakker en dan eet ze een bakje yoghurt. Een uurtje erna eet ze 2 boterhammen en een glas melk. Ze eet het nooit helemaal op. 's Middags is het een drama en weet ze zelf niet eens meer wat ze wil. Ik maak meestal voor de lunch nog 2 boterhammen voor haar klaar maar daar neemt ze alleen een muizenhapje van. Heb vandaag rond half 1 maar knakworstjes gemaakt voor haar omdat ze dit weer wel eet. Soms zit ik echt met mijn handen in het haar omdat ik gewoon niet meer weet wat ik haar te eten kan geven. 's Avonds eet ze 3-4 eetlepels van aardappels en groente en ze eet wel graag vlees. Koekjes en chocolade probeer ik zo min mogelijk te geven omdat ik dan denk dat er van het avondeten helemaal niks komt. Ook als we een avond pannenkoeken of patatjes eten wilt ze er ook niks van weten? Ze eet de laatste tijd wel eens wat fruit mee als ik dit aan haar broertje geef. Heeft iemand tips/ervaringen hiermee?? Bedankt alvast!
Mijn zoon eet sinds een tijdje ook niet veel meer... Terwijl hij eerst best een grote eter was! Hij weegt 12.9 kilo. 's morgens 2 boterhammen, waarvan hij meestal maar 1 helemaal opeet. Dan 1 stuk fruit, meer krijg ik er niet meer in. Als lunch 2 boterhammen, gaat er ook meestal maar 1 a 1.5 van op. Avondeten eet hij meestal alleen wat aardappel en vlees. Soms ook groente. En dan nog een toetje wat hij wel helemaal opeet Frietjes wil hij ook meestal niet hihi. Pannekoek ligt er maar net aan wat voor zin hij heeft. Hij wil wel alles met papa en mama mee eten Oja, op het kdv eet hij volgens mij wel supergoed zijn boterhammen en fruit.... Weet niet of je er wat aan hebt.. Op deze leeftijd hebben ze ook vaak een dipje qua eten he.
een dipje kan het zeker zijn. Geef je ook andere dingen te eten dan boterhammen? Mijn zoontje vind brood lekker maar niet iedere dag. Ik geef dan wel eens 's ochtends fruit en in de middag wel eens instant noodles. Je kan bijv ook in de ochtend gaan voor de muesli's ed. Mijn zoontje houdt erg van afwisseling waardoor brood er goed in blijft gaan.
Bedankt voor jullie reacties. Ik geef mijn dochtertje ook wel eens een bordje brinta als ontbijt. Daar eet ze ook maar een paar hapjes van. Noodles heb ik nog niet geprobeerd als lunch... kan ik wel eens proberen! Ze is nooit echt een grote eter geweest hoor maar sinds een paar maanden is het best dramatisch eigenlijk... Vind het gewoon jammer dat ze gewoon niet meer eet. Ik maak er ook geen strijd van ofzo want dat werkt toch averechts. Maar ik moet haar gewoon altijd aansporen van eet even een hapje van dit en kom op nog een hapje. Totdat ze er van gaat kokhalzen en bijmezelf zeg stoppen ermee. Dalijk krijgt ze echt een afschuw van eten.
Hier hebben we ook meerder keren van die periodes gehad; ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken en je erbij moet neerleggen hoe lastig dat ook is.... het komt vanzelf weer goed; als ze echt honger hebben eten ze wel, en die periode komt echt weer terug...hier eet mijn zoontje ene periode als een bouwvakker, dat je echt niet begrijpt waar hij het laat, vervolgend weer een periode van echt slecht eten (nog niet eens 1 hele boterham voor ontbijt of lunch en echt 3 happen avondeten....) gelukkig wel zijn fruit in die periodes.... denk dat t er gewoon bij hoort...
Opzich lijkt t ontbijt en t avondeten toch aardig ok? Iris (19 maanden) eet meestal sochtends 1,5 boterham en s avonds denk ik vergelijkbaar. Is t een idee om 's ochtends geenyoghurt te geven maar gelijk brood zodat ze smiddags meer honger heeft? Dat fruit lijkt me wel vervelend; Iris eet hier meestal 2 stuks p dag. Misschien kan je t fruit in de blender doen wat ze dan met een rietje mag opdrinken? Is feestelijk en zo heeft ze gelijk wat binnen....
Hier ook een zeer slechte eter.Heb mij er erg druk overgemaakt maar kan het nu aardig los laten. Ze weegt 11 kg en is net 2 jaar geworden,maar altijd al een slechte eter geweest. S'morgens gaat er een halve boterham in,en s'middags ook. Een stukje fruit tussen door maar nooit een hele appel,banaan,kwi,enz Soms krijgt ze tussen de middag een koekje,rozijntjes of de rest van het fruit. Drinken doet ze ook heel erg slecht het zijn echt maar een paar slokje die ze neemt en dan is ze echt klaar.(ik bied haar het meest water aan) Avond eten is maar een aantal hapjes en klaar is ze. Ze neemt wat ze nodig heeft en schijnbaar is dat weinig.
Hier precies t zelfde als Vlindertje. Drinken doet ze met vlagen wel veel. Maar eten is echt erg weinig en dan vooral avondeten. De laatste tijd bieden we weer eens potjes aan en dan eet ze toch een half 8 maanden potje. En ze krijgt voor het slapen gaan peutermelk als ze echt niks heeft gegeten, zo heeft ze toch wat voedingstoffen binnen.
Ik geef het yoghurtje 's Ochtends zodat ze nog wat zuivel binnenkrijgt omdat ze daarna niet echt melk meer drinkt. Een paar slokjes maar. Van peutermelk wilt al helemaal niks dus geef ik haar halfvolle melk. Ze drinkt wel erg veel diksap. Ik wil me er ook wel bij neerleggen dat ze waarschijnlijk niet veel nodig heeft maar het is zo een tenger poppetje Ze is de kleinste van haar peuterklas. Geven jullie trouwens volle melk of halfvolle melk als je geen peutermelk geeft?
ik geef halfvolle maar vrienden van ons geven hun meisje volle melk, was advies van cb omdat ze ook aan de lichte kant is. Dus ik zou dan volle melk gaan geven.
hier ook volle melk ...cb advisserdt wel steeds alles dieet enzo; maar ons mannetje is een smallerd dus hij kan t best gebruiken om iets steviger te worden
Hier ook een slecht eter, geen fase helaas, ze heeft nog nooit goed gegeten. Ochtend kommetje pap (iets ander gaat er niet in), over de dag gemiddeld 1 rijstwafel, 1 koekje, twee hapjes fruit en eet klein beetje beleg van haar boterham af (nooit de boterham zelf willen). Avondeten doet ze niet, ookal zit ze er elke avond gezellig bij en ziet ze ons en haar grote zus van bijna 6 jaar lekker eten. Dan krijgt ze uiteindelijk voor het slapen gaan een fles Nutrilon of pap omdat dat het enige is wat erin gaat. CB geeft maar 1 tip: blijven aanbieden dan komt het vanzelf goed. Ja duh, ze is nu bijna 2 jaar en eet nog steeds zowat niets. Maar ja, het is een vrolijke actieve meid, dus blijkbaar heeft ze niet veel nodig. Maar het speelt wel regelmatig door mijn hoofd om misschien eens te overleggen met de huisarts hierover, misschien heeft die nog tips.
Ik heb vaak ook overwogen om hiermee naar de HA te gaan. Maar aangezien ze altijd actief en vrolijk is denk ik niet dat het echt zo een probleem is. Het zit inderdaad gewoon in je hoofd van heeft ze wel genoeg enzo en al helemaal als andere zeggen van goh wat is je kind licht zeg! Eet ze wel goed? Dan krijg ik een soort gevoel van..wat wil je ermee zeggen? dat ik mijn kind geen eten geef ofzo? Daar baal ik echt van.
Wat is dit herkenbaar!!! Zoontje is nu bijna 2,5 en eet ook praktisch niets, om gek van te worden (maar dit toon ik niet meer). Ik kon er echt een drama van maken als hij weer eens alles liet staan, terwijl hij op het kdv blijkbaar wél eet. Daar eten alle kindjes natuurlijk samen, misschien zal dat ook wel helpen. Thuis zat ik meestal met hem alleen omdat wij redelijk laat eten en hij om halfacht gaat slapen. Een tweetal weken heb ik beslist dat we zelf gewoon vroeg genoeg gingen eten, zodat hij met ons aan tafel zou zitten. Dus, nu zitten we allemaal samen aan tafel, krijgt hij zijn bord voor zijn neus en dwingen we hem niet. Ik vraag wel of hij tenminste een hapje wilt proeven, maar dring niet meer aan. Heeft hij gedaan of begint hij te kliederen, dan gaat hij van tafel maar moet hij mama en papa laten eten en besteden we er ook geen aandacht meer aan. Ik weet echt niet wat ik meer moet doen. Zijn boterhammen eet hij gedeeltelijk op, hij eet of het beleg, of de boterham, maar meestal niet de combinatie, of toch niet tegelijk. Ontbijt is ofwel brood ofwel ontbijtgranen en yoghurt ed.. Moeilijk hoor..
hier ook een slechte eter. Altijd al geweest. Hij is 2 jaar en 9 maand en mensen denken dat ie anderhalf jaar is ofzo. Hij is ongeveer 90 cm en weegt 12 kilo. Smorgens eet ie 1 boterham en een beker melk ( volle melk of peutermelk ) en soms een knijpfruit erbij. Smiddags : 1 boterham en soms wat kwark savonds : alleen 1 aardappel en vlees. Groenten eet ie als ie een potje eten krijgt of spaghettie gepureerd. Oja, hij eet alleen maar chocopasta op brood. Wil absoluut niks anders! Tussendoor geef ik zo gezond mogelijke dingen. Gelukkig is ie dol op wortels en komkommer en fruit Voor de rest een cracker of liga. 1 keer per dag een glas fruitdrank ( daar doe ik zijn vitamines doorheen ) En voor de rest water of melk. maar niet zo veel. Hoe meer hij drinkt, hoe minder ie eet.
als ik het zo hoor valt het mee hoor. hier gat er ook haast niks in. en ze word in april al 4. is 104 cm en weegt 14kilo. ook echt een botje dus. je voelt dr ribbetjes rondom. maar zolang ze vrolijk en gezond is is het geen probleem volgens de arts. tis gewoon haar bouw zeggen ze dan. ik geef dr nu wel elke dag van die drinkmaaltijden (pyamapapjes in ned geloof ik) gewoon om aan te sterken want ze is al een paar keer in ziekenhuis geweest met koortstuip en is nu al sinds dec twee keer verkoudenb waarvan een keer in het ziekenhuis dus door een stuip. vandaar dat we extra geven en ze krijgt extrea vitamines van die beertje. die zijn vanaf 1 jaar. zo krijgt ze naar mijn idee tenmisnte iets binnen. hier is het ook beperkt tot een half broodje smorgens en iets vna 4 hapjes warm eten savonds. en af en toe een appel tussen door. meer komt er niet in hoor. zelfs niet met dit koude weer en ze is echt altijd buiten ant rennen zou je toch denken dat ze honger moete krijgen nou die vasn ons dus niet.
Hoi Mamzie! Echt zo herkenbaar wat je neerzet. Mijn dochter wilt dus alleen hagelslag op haar brood.. Ze eet wel plakjes kaas en kipfilet zo los maar niet in combinatie met brood. Fruit eet ze bijna niet. Ik maak om de dag zo een fruitsmoothie voor haar klaar en daar wilt ze wel wat van drinken. Ook vind ze nu ineens fruitpotjes weer lekker omdat haar kleine broertje het ook eet. Nou ja zo krijgt ze toch wat vitamine binnen.