Hallo dames, onze uk gaat met 2,5 in een gewoon bed. Ik zit me af te vragen of ik dan meteen een dekbed zal aanschaffen of dat we het nog even met een slaapzak doen. Wat deden jullie en waarom? En als je kiest voor een dekbed, dan een grote of een kleine? Het bed dat we kiezen is wel groot.
Wij willen Jelle binnenkort verhuizen naar een groot bed, hij is dan 2. Ik heb zelf nog een oud (en dun geworden) dekbed liggen, had bedacht hem daar onder te leggen met een dunne slaapzak, in het begin. En dan maar even kijken hoe het gaat.
Wij hebben meteen de overstap gemaakt naar geen slaapzak meer en idd een dekbed. Ging prima, af en toe woelde of woelt hij zich bloot maar hij merkt nu dat als hij t dekbed weer optrekt, het weer lekker warm is.
Hier eigenlijk niet over nagedacht maar gewoon gelijk gedaan. Dus gelijk onder een groot dekbed zonder slaapzak. Ging eigenlijk gelijk goed. Heb wel een peuterbed staan met een groot dekbed erin, zodat ik dekbed goed onder matras kan stoppen zodat hij niet makelijk los komt en tot nu toe ligt ze er gewoon onder.
In het begin hadden wij hier voor Joris ook een dekbed maar met de slaapzak aan omdat hij zich altijd onder de deken uitwurmde. Sinds de zomer zonder slaapzak en toen het na de zomer steeds kouder werd pakte hij vanzelf de deken weer terug.
Mijn dochter van 2 en half slaapt nog in een ledikant waar ze nog prima inpast. Nou is ze een klein poppetje Maar ik heb gewoon een dekbedje voor haar erin en dat gaat prima.
Hier is de oudste met 18 maanden in een groot bed gegaan, meteen een groot dekbed, in begin trapte hij het inderdaad vaak weg. Maar nu ligt hij helemaal lekker erin gekropen, soms nog net niet met zijn hoofd onder de dekens.
Mijn zoontje heeft ook een dekbed in zijn peuterbedje. In zijn ledikant had hij altijd een slaapzak aan maar het ging meteen goed zonder. We hebben een vier seizoenen dekbed, en hij vindt het heerlijk, hij ligt er altijd helemaal onder. Hij is met ong. 19 maanden overgegaan naar zijn nieuwe bed.
Hoi Wij hebben en groot bed met een groot dekbed. Het dekbed ligt overdwars zodat hij goed onder het matras kan. En ze heeft nog een slaapzak aan omdat ze vaak boven het dekbed komt te liggen. Zodra het zomer is gaat de slaapzak weg en zien dan wel hoe het dan gaat.
Wij zijn sinds een maand of 2 over naar het 'grote' bed. Dit is een junior bed dus nog geen 1 persoonsbed. We hebben ook gelijk een dekbed gebruikt en de slaapzak niet meer. Het is een peuter dekbed van de Hema, dus nog niet een groot dekbed, ivm grootte bed.