Onze bijdehandte dreumes van 19maanden is een echte "aap"kan zo lekker onschuldig kijken maar ondertussen doet hij werkelijk alles wat niet mag en as je hem corrigeert dan doet hij of of t m niks doet of t niet hoort of maakt er een grapje van of hij krijgt een driftbui die niet te harden h=is. Hij zit ook werkelijk overal aan kandelaars gaan continu d ekaarsen uit terwijl ik t al 1000keer gezegd heb dat tniet mag ook een tik op zn vingers gegeven maar niks helpt ook lades open doen aan knoppen zitten en werkelijk alles pakken wat niet mag. Zeker nu de zwangerschapskwalen nog meer op komen zetten valt t me echt zwaar en word ik af en toe totaal geschoffeld van hem. Vooral dat niet t ecorrigeren en overal aan zitten word ik gek van en dan heb ik eigeniljk alles al weggehaald maar die 2 dingen die er staan zit hij steeds aan. Ik zie om me heen huizen helemaal volgepropt met frutsels en hun kinderen zitten nergens aan Wie heeft er antwoord Is dit nou normaal??? Ik kan me dat van zn broer niet herinneren die is 2 jaar ouder maar had dat totaal niet wel het niet reageren op correctie etc maar niet zo driftig.
Die van mij is dan ietsje jonger maar ow wat herkenbar je verhaal !!! Ik ben nog niet zo ver zwanger( 11 wk en 6dgn) maar trek t met de misselijkheid en moeheid ook iets minder met een hyperactieve dreumes en erg opstandig! -Trekt alle kasten open, voorziet zichzelf van koekjes uit de lage kast. -decoder aan uit, aan beeld vd tv met vingers -hele dag aan digitale fotolijst zitten -gasfornuis knopjes -in de prullenbak kijken, graaien, dingen weggooien -de hond pesten hele dag door die ook hoogzwanger is. -tegen deuren en muren rammen met zijn speelgoed -kussens van de bank trekken 30x per dag -met koekjes smijten -drinken op salontafel express morsen en vervolgens lekker uitwrijven met handen. KAn wel doorgaan, mar word al moe van t typen erover hahaha : Ik probeer rustig en geduldig te blijven al daagt ie me uit en probeert ie veel uit, hetr is de leeftijd en ach ja ze zijn maar 1x dreumes denk ik dan Ik word ook helemaal gek en ben vaker met hem alleen aangezien vriendlief veel wisselende diensten werkt. Ik barst soms in tranen uit of ben nadat hij slaapt ( en dat is pas avond half 10!!!) ook bekaf.... Hij word snel driftig boos en dqan gooien met dingen, slaan, op de grond liggen spratelen en ga maar door IK probeer hem te negeren, corrigeren, straffen, tikken, weghalen, aanspreken op zijn hoogte op me knieen afleiden..Ach we proberen hier van alles uit en zien t wel wanneer die uitgepuberd is hahaha Succes meid, t is zwaaaar
Heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar! Ik heb een meid, maar die is net zo bijdehand en drammerig af en toe hoor! Het hoort nu eenmaal bij de leeftijd. Het enige wat je kan doen is blijven herhalen. Blijf consequent en hou in je achterhoofd dat ze niks aan de driftbuien kunnen doen. Hun hersentjes zijn nog niet voldoende ontwikkelt om dat te vermijden Als Kyra een driftbui krijgt of heel hard gaat huilen als ze iets niet mag, dan laat ik haar even. Hoe minder aandacht ik eraan schenk, hoe sneller het over is. Negatieve aandacht is ook aandacht he? Als ze iets pakt wat niet mag, dan pak ik het af en zeg duidelijk: NEE en leg het terug. Wordt ze boos om, nou jammer dan. Na 2 tellen drammen is ze het alweer vergeten. Of ik til haar op en zet haar bij haar speelgoed. Wordt ze ook wel eventjes boos, maar met een minuut zit ze dan toch met haar eigen speelgoed te spelen. Maar ik ken het dus zeker hoor Leuk is af en toe anders @Snoopy: gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Idd snoopy die prullebak om gek van te worden mn la met kaarsjes en noem maar op papaierne van tafel trekkn ook zo iriitant en al het speelgoed de kamer doorsmijten en ik dus me tmn dikke toeter weer over de grond heen dweilen , mn oudste is nu 3.5 en die vraag ik dan om het op te ruimen maar kan dat niet steeds doen dat is ook zo sneu moet hij de troep van zn kleine breortje opruimen IK weet ook wel dat ze daar niks aan kunnen doen maar toch is het heeeel erg vervelend en het is niet af e n toe zo gaat het vaak de hele dag zeker als we neit weg gaan die dag. , heb daar op dit moment ook niet altijd zin in en fut voor. En als ik m bijv bij zn speelgoed neer zet gooit hij van boosheid alles wee rde andere kant op dus dat doe ik ook niet. Blijf het idd 1000000 keer herhalen maar er gebeurd niets. kijk als het af e n toe is ofzo nou dan teken ik daar voor maar doit is echt om hor en dol van te worden. Vooral omdat hij werkelijk overal aan zit wat niet mag en dus gewoon niet gewoon gaat spelen (nu kunnen ze nog niet echt lang spelen maar toch)
Ja herkenbaar.. Hier is t ook al lange tijd gaande. Erg gezellig af en toe. Ze kan ook heel lief zijn hoor, maar het moet wel allemaal zo gaan zoals mevrouw graag wil. Is eigenlijk altijd wel zo geweest Ik zet dr nu wel vaker even op de gang, even uit de situatie halen en laten afkoelen. Dan is ze daarna wel afgeleid. Maar komt ook niet helemaal aan hoor, want soms doet ze iets wat niet mag en gaat vervolgens zelf op de gang staan en doet de deur dicht..
Herkenbaar!!! Mijn zoon is van maart 2009. Hoewel hij prima kan luisteren, vind hij t leuk om de kerststukjes te plunderen, ballen uit de boom te halen, klimmen op de tafel en tv meubel. De trap op en af willen (onder mijn toezicht overigens). Als ik zeg ga er eens af zegt hij duidelijk NEE. Hij slaat ook, knijpt ook in zijn spel, heel vervelend soms, maar we blijven consequent herhalen haha
en als dan hard eh eh zegt dan zegt mijn zoontje het na heel herkenbaar dit allemaal, en blijf maar zo denken: tisunfase tisunfase tisunfase
mijn zoon is 14 maanden maar die kan er ook wat van. en dan naar mij kijken voordat hij het gaat pakken en dan zegt hij al uh uh en dan moet ik het nog een keer zeggen. en lacht mij gewoon uit. en dan schreeuwen. de katte brokjes omgooien of de bal erop gooien van ja ik kon er niks aan doen. en als ik hem een tik geef dan doet hij weer. weer een tik en weer en weer en weer en weer. ik ben nog niet zwanger gelukkig dus ik kan het nog wel aan hahaha. maar ik hoop dat ik snel zwanger ben. en dat dan de fase snel over is. maar ik lees hier dat sommige ander half zijn nou dan heb ik nog wel even dus......
ooowwww ik begon me ook al druk te maken of mijn zoontje wel (normaal was hahahaha) Hier blijven we dan ook maar steeds consequent. Meer kan ik niet doen. Maar wat me wel opvalt is als ik hem een paar keer gewoon roep om bijv naar me toe te komen luisterd hij niet. Maar zet ik mijn vismuil op, zooo dan is hij als een speer bij me.. Maar ik vind het niet leuk om steeds dan maar mijn stem te moeten verheffen zodat hij dan eindelijk eens luisterd. Maargoed het gaat wel weer over.. Hoop ik
Ooh schreeuwen..breek me de bek niet open hahaha ik heb er nog 2, van 8 en 6, en ik schreef met regelmaat hoor, het is idd niet leuk en ik vind het zelfs vreselijk, maarja soms ontkom je er niet aan hihi Tikken doe ik zelf niet, die van mij zien t als een spelletje en meppen dan terug haha Maar, ja ze schreeuwen ook door ma XD Jaaa de kattenbrokken! Hij pakt ze en gooit ze in het drinkwater...denkt ook dat ik een geldboom heb staan ofzo!
Heel herkenbaar, mijn dochter is 18 maanden en doet vooral waar ze zin in heeft en vooral dingen die ik niet wil. Zoals idd dingen in de prullenbak gooien die er niet horen, als ik vergeet de deur van de wasmachine dicht te doen, gooit ze er van alles in, laatst had ze mijn halve toilettas erin geleegd. Ze eet hondenbrokken, gooit de waterbak om. Maar ik vertik het om het weg te halen, ze moet leren dat ze er niet aan mag zitten. En als ik toevallig zie dat ze het doet, gaat ze al nee schudden, dus dat het niet mag, weet ze als geen ander. Maar het hoort er allemaal bij en voor de rest is het een schat van een kind want ze helpt me ook goed met van alles. Ruimt haar speelgoed op als ik het vraag, helpt de vaatwasser leeghalen, en zegt tegen me als ze gepoept heeft, dat vind ik ook al een hoop waard
Ooooh jaaaa, de kattenbrokken verdwijnen bij ons ook in het drinkwater. En de kerstballen............. Hier heeft ze nu ontdekt dat ze de stoel naar het aanrecht kan schuiven en dan bij het aanrecht kan. Aaaaahhhhh Die van ons kijkt er ook zo ondeugend bij. Zo van: ik ga lekker toch niet doen wat jij wil en probeer me maar eens te stoppen.... zucht. En krijgt ze dan toch haar zin niet begint ze hard te huilen en te gooien met spullen. Wat een zielepietje Soms moet ik er gewoon hard om lachen, want het is eigenlijk best grappig dat ze zo jong al weten wat ze willen.
Heel herkenbaar allemaal en ik probeer zo consequent mogelijk te zijn en herhalen herhalen herhalen. Als hij iets doet wat hij niet mag en hij ziet dat ik het zie, zegt hij zelf al "uh uh" en kijkt heel onschuldig.
Hihi de mijne helpt mee met de was op het rek hangen, geweldig niet!? Hihi Hij wilt ook de wagen niet meer in, dat is drama! Haha Hij wilt lopen...maar helaas voor hem gaat ie er toch gewoon in, dan maar even miepen hihi
HERKENBAAR!! Nils is 1,5 en kan er ook wat van. Ik probeer het nu soms anders te doen. Ik heb ook niet veel op tafel staan, slechts 2 kaarsenhouders met een theelichtje erin. Ik weiger die óók nog weg te halen want hij moet het gewoon leren dat hij niet overal aan mag zitten. Eerst pakte hij alles van tafel en ging dan gooien... Nu zeg ik i.p.v. "NEE" of "Uh Uh!" "Zet maar mooi terug Nils". En dan heel uitbundig klappen als hij het doet. Ik zeg niet dat hij het nu niet meer doet en altijd netjes doet wat ik zeg, maar ik merk wel dat ik er zelf beter mee omga zo. Want ik word zelf gefrustreerd van heel de tijd dat nee en stemverheffen enzo. Probeer het eens! Liefs!
@ cathie: dankjewel meis! Ben vandaag 12 weken hihi @ makey: ja vd prullenbak word ik exht gek, vind t zowiezo al vies datie t opentrekt en zo vol intresse loopt te kijken erin ( net een dakloze die eten zoekt) en dan dingen erin gooien of juist eruit pakken!!! Bah bah bah Zoals ik bij iedereen lees is t dus echt de leeftijd We moeten op onze tanden bijten en idd consequent proberen te blijven, moet eerlijk toegeven dat dit mij niet altijd lukt. Vanwege zwangerschap ben ik zooooo snel moe en geen fut en hij is zoooooo druk Vandaag maar met hem naar Ballorig geweest om zijn energie daar te laten en t heeft deels geholpen hahahaha. Hij had megaveel lol en ooo wat genoten mijn vriend en ik van zijn stralende koppie. Succes allemaal met die dreumessen hihihi
Als ik idd ook wegga met ze al is het alleen maarboodschappen doen dan slaapt hij erna nog zeker mininmal een uur dus dan kan ik even uitrusten hahaha. En ne twat je zegt snoopie nu ook niet altijd evenveel fut om t dan weer voor die duizendste keer te zeggen