Doorslaap problemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elines, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ja, hierbij het volgende topic over slaap problemen ;). Het slapen ging tot 2 weken terug super goed. Maar nu wordt ze overdag ineens wakker na een uurtje en kan moeilijk weer in slaap komen. Ook 's nachts; dan wordt ze huilend wakker rond 5 uur. Als ik haar dan de speen geef, valt ze meteen weer in slaap. Maar ik krijg het idee dat ze nu inmiddels zo gewend is om de speen te krijgen, dat ze juist daardoor wakker wordt. Daar baal ik wel van omdat ik weer moet werken en de wekker om kwart voor 7 staat.
    Herkenbaar? Kan ik dit doorbreken? Vind het ook weer zo naar om haar te laten huilen..

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ze is pas 3 maanden oud he... Je zult een hoop fases door gaan maken dat je kindje slechter of onrustiger slaapt. Ze maken sprongetjes mee, verwerken snachts een hoop. Sommige kindjes slapen meteen door maar een evengroot deel wordt snachts regelmatig wakker.
    Mijn zoontje is 6 maanden en komt gemiddeld 5 keer per nacht... Heel vermoeiend maar weinig aan te doen.
    Ik moet er ook om 7 uur uit en dat is best vermoeiend maar het is nu even accepteren en hopen dat ze snel doorslapen :)

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi.
    Heel herkenbaar.
    Ons zoontje sliep ook al door vanaf 3 maanden.
    Maar toen de klok verzet was (weet niet of het daar aan lag) werdt hij ineens snacht's steeds vroeger wakker.
    Na (denk ong.) 3 weken werd het langzaam aan weer beter.
    Waar het precies aan ligt weet ik ook niet.
    Hoop alleen voor je dat je kleintje weer snel haar oude slaapritme oppakt ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je moet er 1 keer uit 's nachts voor de speen en ze slaapt dan gewoon weer verder? En dan maak je je druk omdat je weer moet gaan werken?

Tot voor kort ging ik er 3 a 4 keer per nacht uit (3x Lisa, 1x Eva (plassen)) en op werkdagen staat de wekker om 6 uur. Inmiddels plast Eva niet meer 's nachts en wordt Lisa maar 1x of helemaal niet wakker 's nachts, maar meestal dus nog wel 1 keer eruit. Ik vind het lekker om door te slapen, maar vind het ook fijn om 's nachts even met mijn kinderen te knuffelen. Want iets lastigs maken we dan maar wat leuks :) (voor mij dan, voor hun houd ik het kort want het moet geen feestje zijn als mama komt).

En je kleintje is pas 3 maanden... Ik kan dit geen slaapprobleem noemen. Zal wel een of ander sprongetje zijn. Lisa heeft ruim een half jaar in zo'n sprong gezeten ;)

5. fafa

fafa Niet meer actief

ik sluit me aan bij de vorige spreekster.

Ik zou willen dat ik zo'n "slaapprobleem" had.
    Hier met 9 maanden nog 2x eruit voor een voeding... dus ik geloof dat het met die van jou nog wel meevalt ;)

Kijk, als je er echt last van hebt, en je wil er echt iets aan doen, moet je kijken of het lukt. Maar ik wil het alleen even in perspectief zetten.

Kinderen moeten tegenwoordig het liefst met 4 weken al door gaan slapen, terwijl dat voor de meeste kinderen gewoon heel onnatuurlijk is!

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ons dochtertje is 6 maanden oud en wij moeten ook de meeste nachten wel 2 keer uit bed om even snel de speen in haar mondje te doen en dan slaapt ze direct weer verder.
    Mij hoor je niet klagen hoor je hoort ouders die nachten oplopen met hun kindje daar heb ik echt respect voor!

Welkom in de wereld met gebroken nachten ;)

7. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Allereerst: ze moet helemaal niks van mij. Je kan een kind toch niet dwingen door te slapen?
    Ik vind het wel een verandering voor haar. Vanaf 7 weken sliep ze de nachten door (deed ze zelf zonder onze invloed). En nu ineens niet meer. Overigens was het afgelopen nacht 3x dat ze wakker werd. Vanmorgen was ze nog doodmoe! En overdag wordt ze vaak al na 3kwartier a een uur wakker. En kost het mij veel moeite om haar weer in slaap te krijgen terwijl ze wel moe is. Ze gaat straks naar het kdv en maak me daar toch wat zorgen over of ze dan wel voldoende kan slapen, zij hebben niet de tijd om haar weer in slaap te krijgen. Daarnaast zie ik gewoon erg op tegen het slaaptekort en de lange werkdagen weer. Ik word snel ziekig als ik teveel slaaptekort heb, dus ja ik zie dit wel als een (weliswaar geen groot) probleem. Laatste weken heb ik dit helaas al mogen ondervinden, terwijl ik nog niet aan het werk ben.
    @debster: bedankt voor je antwoord. Jeetje 5x, dat is veel!!
    Misschien dat ze meer moet verwerken nu? Laatste tijd zijn we gaan wennen bij de creche.. Ze heeft ineens ook veel meer behoefte aan de speen, voorheen wilde ze m amper.

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Het is zeker een verandering voor kindje van thuis naar een kinderdagverblijf. Er zijn meer prikkels om te verwerken. Voor jou is het ook verandering: je ervaart meer stress omdat je de volgende dag uitgerust aan het werk wilt.

Daarnaast is het bij beide dochters mijn ervaring dat het slapen s'nachts de eerste maanden relatief goed is gegaan. En dat het vanaf 3-4 maanden tot en met 11 maanden de pittigste periode was. Onze jongste dochter heeft in haar eerste jaar nooit tot later geslapen dan 5.30 uur. En dan was ze ook nog vaak één keer per nacht wakker. Daarmee wil ik niet een zieligheidsgehalte aangeven, maar gewoon de realiteit die een baby met zich mee brengt.

Advies die ik je kan geven: accepteren dat je babytje s' nachts wakker is. Je vriend/man ook laten lopen voor een speentje. En het belangrijkste: slaap en rust pakken wanneer het kan. Dus 's avonds op tijd naar bed. Ik lag er bijvoorbeeld vaak voor 21.00 uur in. Soms zelfs om 20.00 uur..haha.. En s'middags meeslapen met een middagdutje. Dat is de mazzel als je nog één kindje hebt :).

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tuurlijk is het een verandering voor haar, maar dat is nou eenmaal met kindjes, niets zo veranderlijk als kindjes ;). Het is misschien balen als ze eerst wel doorsliep en nu niet, maar het is niet anders. Ik heb ook wel even gebaald toen Eva niet meer uitsliep tot 8 uur, maar om 6 uur klaarwakker was. Jammer, vervelend, vermoeiend maar wat doe je eraan? Gewoon maar in mee gaan.

Wat betreft het kdv, dat maakt wel een grote indruk natuurlijk. Daarbij wordt ze wat ouder en vangt meer indrukken op, daar kan ze sowieso wat onrustiger van worden. En op het kdv hebben ze vaak wel de tijd hoor om een kindje in slaap te krijgen en aandacht te geven. Hier liepen ze hele dagen te zeulen met Lisa, die de eerste 2 dagen op het kdv de hele dag heeft gehuild, de leidster en Lisa hadden hele drukplekken op hun lichaam ;) (werd er nog op gewezen zodat we niet zouden schrikken...).

Wat betreft je eigen slaap betreft, ben het helemaal eens met wat Line hierboven schrijft.

Deel Deze Pagina