Plasmatjes bij bedplassen tips gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 4 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,

Ik heb 2 bedplassers. We hadden Huggies drynites matjes van iemand gekregen, die zijn nu op. Ook mijn kraammatjes heb ik bijna opgebruikt, dus ik moet iets nieuws kopen. Maar wat?

De kraammatjes zijn niet zelfklevend en waren kleiner dan de drynites, dus 2 kraammatjes per kind, vaak per nacht.

Ik reken op 1x bedplassen per kind per nacht... (hoera :( )
    Het zijn gekke tijden want het ging een tijdje beter. Ik wil niet terug naar Luiers (heb ik nog wel liggen), de oudste is bovendien al 6,5.

Als ik online zoek dan wordt ik overweldigd door het aanbod en heb geen idee wat ik moet kopen.

De drynites hadden wel een goede afmeting (78x88 volgens internet), en ze bleven liggen door de plak. Maar zijn ontzettend duur.

Iemand een goedkoper/ander alternatief?
    We hebben al een waterdicht hoeslaken maar is blijkbaar niet genoeg.

Ook nog tips voor dekbedbescherming ?
    Mijn jongste plast en slaapt erdoorheen....

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Action xl puppymatjes. Onze zoon van 6 heeft wel pampers maat 8 om. Ik heb nu een zorgverzekering die een plaswekker vergoed. Kreeg de tip om onderbroek met sensor eerst aan te doen, luier erover: dat ze wel wakker worden zonder dat t bed gelijk verzopen is. Dus hij gaat binnekort de plaswekker krijgen

1981Mama vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh die zijn ook niet duur! Wel klein maar kan 2 neerleggen dan! Vangen ze wel een hele plas op?

Nog tips voor dekbed of is dat gewoon 2 hoezen en wassen als nodig?

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    De xl zijn net zo breed als het bed. Onze zoon slaapt met luier nog maar in de vakantie leggen we die eronder (hij was anders altijd zeiknat) : bed blijft droog. We gebruiken die matjes ook voor opvangen darmspoelwater/poep van de jongste. Gaat ook goed. We brengen 200 ml water in en dat gaat er dus ook uit en op matje.
    Wij hebben extra dekbed. Heb er niets anders voor.

1981Mama vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Amazon eigen merk heeft ook matjes die nog iets langer zijn dan action zag ik

Bijgevoegde bestanden:

1981Mama vindt dit leuk.
  6. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Bij de Aldi hebben ze geregeld wasbare matjes voor in bed die best groot zijn. Ik heb er drie zodat ik nooit misgrijp (en leg hieronder voor de zekerheid vaak nog een puppymatje van de Action). Deze zijn echt ideaal. Heb een zoon van 7 die ook nog ongeveer 1x per week een nat bed heeft.
    Verder maak ik het bed altijd dubbel op, zodat er 's nachts alleen een laagje af hoeft en ligt er standaard een nieuw dekbed in hoes klaar. Scheelt een hoop gedoe en je kan snel je bed weer in ;)

7. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Mijne middelste is ook nog niet nachtzindelijk en wil ook geen luier meer aan :rolleyes:

Dus ik maak het bed ook dubbel op. Dons en kussen zijn meestal ook nat, dus ik leg al een opgemaakt dons en kussen in de kast. Dan moet ik gewoon bed afhalen, dons en kussen er op gooien en klaar :thumup:

8. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Wij gebruiken naast dat de bedden dubbel opgemaakt zijn met een waterdichte onderlaken, molton, onderlaken, als extra een wasbare incontinentiemat met instopstrook, ik heb er 4. Na het plassen gaan ze de was in en daarna even op de lijn drogen.
    Dekbed, dochter heeft altijd een extra dekbed op haar kamer, zodat deze er zo opgegooid kan worden.
    Zoontje gebruikt soms een waterdichte broek of rok, via aliexpress.

Deel Deze Pagina